پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعتراضات آبان ماه؛ سمیرا هادیان از محبوسین زندان قرچک، به ۸ سال حبس محکوم شد

سمیرا هادیان، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین در در تاریخ ۳۰ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری امسال بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. در صورت قطعی شدن این حکم،از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” در خصوص خانم هادیان قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سمیرا هادیان در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد در تاریخ ۱۰ دی مه ۹۸ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم هادیان نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهاماتی ازجمله “اجتماع و تبانی، تمرد از دستورات ماموران دولتی، توهین به ماموران” مجموعا به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در صورت قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر، از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی” در خصوص خانم هادیان قابل اجرا خواهد بود.

سمیرا هادیان، فرزند فرهاد و شهروند ساکن تهران است.

خانم هادیان هم‌اکنون در بند ۱ زندان قرچک ورامین (بند مادران) بسر می‌برد.

https://akhbar-rooz.com/?p=21050 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x