سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اعتراضات آبان ۹۸؛ فاطمه خوش رو به یک سال حبس محکوم شد

فاطمه خوش رو، شهروند اهل خرم آباد و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب این شهر به صورت غیابی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تاریخ ۱ آبان‌ماه در آستانه اولین سالروز این اعتراضات به وی ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بر اساس این حکم که در تاریخ ۱۴ مهرماه ۹۹ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب خرم آباد، به ریاست قاضی حسن کرم پوری صادر و در تاریخ ۱ آبان ۹۹ به صورت الکترونیک به وی ابلاغ شده است، فاطمه خوش رو  از بابت اتهامات «سردستگی اخلال کنندگان در نظم عمومی به واسطه شرکت در تجمعات غیرقانونی مورخ ۱۳۹۸/۸/۲۵» و «همکاری با گروه‌های متخاصم و معاند نظام به واسطه تهیه و ارسال فیلم از اغتشاشات غیرقانونی مذکور برای برخی از عوامل آن‌ها در کشور ترکیه” محاکمه و به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

خانم خوش رو پیشتر در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ به همراه حدود ۶۹ شهروند دیگر در رابطه با اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۹۸ در خرم آباد بازداشت و پس از یک هفته نگهداری در بازداشتگاه این نهاد به بند زنان زندان خرم آباد و پس از ۱۸ روز به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. فاطمه خوش رو نهایتا پس از ۳۴ روز به زندان خرم آباد منتقل شد و ۱۰ روز بعد با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

گفته می‌شود وی در زمان بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برای انجام اعترافات تلویزیونی تحت فشار قرار داشته است.

فاطمه خوش رو، فرزند غلام عباس، متولد ۱۳۶۷ و شهروند اهل و ساکن خرم آباد است.

https://akhbar-rooz.com/?p=89541 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x