چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتراضات کارگری به معوقات مزدی، خصوصی سازی، وضعیت استخدامی، افزایش حقوق، حق بیمه و اخراج

از اعتصاب کارگران هفت تپە و مطالبات شان حمایت می کنیم! | kar-online - کار  آنلاین

روزهای گذشته خبر بیش از پانزده اعتراض کارگری در رسانه های داخلی ایران منتشر شد. «عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل»، «بهداشت محیط و تکمیل تجهیزات ایمنی»، «معوقات مزدی»، «وضعیت استخدامی» و «سطح نازل حقوق»، «حق بیمه پرداخت نشده»، «اخراج و تعدیل نیرو»، از جمله دلایل کارگران معترض بوده است

تجمع اعتراضی کارگران شرکت کیمیا طرح اسپادان یزد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۱ مهرماه ۱۳۹۹، کارگران شرکت کیمیا طرح اسپادان یزد در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی در محل این شرکت تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران این واحد صنفی معوقات ۳ ماهه پرداخت نشده دارند.

تجمع اعتراضی کارگران شاغل در کارخانه قند تربت جام به معوقات مزدی بیمه

دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران شاغل در کارخانه قند تربت جام در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ، بیمه و سایر مطالبات مزدی در مقابل ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

براساس اعلام رضا توکلی، نماینده این کارگران معترض: “از سال ۱۳۹۷ اضافه کار و بیمه تامین اجتماعی از شهریور ۱۳۹۸ و از ابتدای سال ۱۳۹۹ حقوق کارگران کارخانه‌ قند تربت جام از سوی کارفرما پرداخت نشده است.”

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-117.png است

اعتراض کارگران کارخانه نساجی ایران‌پوپلین رشت برای باری دیگر نسبت به واگذاری

کارگران کارخانه نساجی ایران‌پوپلین رشت اعتراضشان را نسبت به مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، وقرار گرفتن این شرکت در لیست واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی وابسته به بانک ملی،اعلام کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳۱ شهریور، براساس مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری گیلان در تاریخ ۱۸/۴/۱۳۹۹ شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بانک ملی ایران، تصمیم به واگذاری به بخش خصوصی یا اجاره به شرط تملیک شرکت ایران‌پوپلین گرفت.

در این مصوبه آمده است: برای حفظ اشتغال و تداوم تولید استمهال لازم، درباره بدهی‌های (آب، برق، گاز) شرکت یادشده حداکثر تا پایان شهریور ۱۳۹۹ ازسوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود: کمیته‌ای متشکل از اعضای تخصصی و خبره، دستگاه‌های نظارتی (دادگستری، دادستانی، بازرسی) به‌همراه استانداری گیلان تشکیل شد تا درباره واگذاری شرکت به مالک جدید حداکثر تا پایان مهر تصمیم‌گیری و اجرا شود. ضمنا شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی حداکثر تا پایان تابستان سال جاری به قید فوریت اقدامات لازم به‌منظور شناسایی بخش خصوصی توانمند و فرایند واگذاری را اجرائی کند. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مزبور برنامه مدون عملیاتی تولید شرکت را حداکثر تا ۱۰ روز آتی به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آستان ارائه کنند.

پس از این مصوبه، گروه‌های مختلفی برای بازدید به کارخانه آمدند؛ اما هنوز مشخص نیست که با کدام سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مذاکره به توافق رسیده‌اند.

بنابه همین گزارش،یک کارگر این واحد تولیدی با یادآوری اینکه بخش خصوصی در گیلان سابقه خوبی به یادگار نگذاشته،اضافه کردند: شرکت‌ نساجی بزرگ پوشش ایران که یکی از شرکت‌های نساجی مشهور و مهم کشور محسوب می‌شد، به بخش خصوصی واگذار شد و به خرابه تبدیل شد. پارس‌الکتریک و فرش گیلان نیز به همین ترتیب پس از واگذاری همه ورشکسته شدند. حال اگر این شرکت نیز واگذار شود، چه کسی تضمین می‌دهد که این شرکت نیز به این سرنوشت دچار نشود؟

تجمع کارگران پالایشگاه آبادان

شماری از کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان روز یکشبنه ۳۰ شهریور ماه با تجمع مقابل دفتر مرکزی پالایشگاه خواستار اصلاح اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود شدند.

بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران واحدهای حمل ونقل، استیج بند، طناب بند و شماری دیگر از کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان تحت مسئولیت چند پیمانکار مشغول کارند به رویه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود در این واحد پالایشگاهی که اخیرا در حال انجام است، اعتراض دارند. به گفته آنها یکسان‌سازی حقوق تا به حال در بین کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان اعمال نشده است و این مسئله باعث شده افزایش دستمزد کارگرانی که سالهاست در این واحد نفتی به کارهای سخت مشغولند، متناسب با سوابق کاری آن‌ها نباشد.

اعتصاب و تجمع کارگران معدن زغال سنگ سوادکوه

روز دوشنبه ۳۱ شهریور برای دومین روز متوالی، کارگران معدن زغال سنگ سوادکوه در اعتراض به سطح نازل حقوق،عدم اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل وشرایط نامناسب ایمنی وبهداشتی کاردست از کار کشیده و مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان مازندران تجمع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده کارگران این معدن درباره دلایل اعتصاب وتجمع اعتراضیشان گفتند:اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد معدنی شامل ایراداتی است و تاکنون به صورت ناقص اجرا شده است. آنها ضمن اعتراض به این شیوه اجرا،خواستار افزایش حقوق خود براساس اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

آنها افزودند: به علت حوادث کار در این واحد معدنی تکمیل تجهیزات ایمنی در معدن و نظارت دقیق کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و نظارت بارزسان ادارات کار منطقه از جمله دیگر خواسته‌هایشان است.

ماه حقوق پرداخت نشده کارگران شرکت سازه کویر زابل

جمعی از کارگران «شرکت سازه کویر زابل» روز شنبه ۲۹ شهریور ماه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود در مقابل دفتر کارگاه این شرکت تجمع کردند. آن‌ها خواستار پرداخت شش ماه حقوق و عیدی سال ۱۳۹۹خود هستند. یکی از کارگران می‌گوید علاوه بر عدم پرداخت دستمزدها، چندین ماه است که حق بیمه آن‌ها نیز به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است. بسیاری از کارگران به دلیل عدم پرداخت دستمزدها و ناتوانی در تامین هزینه‌های زندگی، به کارهای دوم و سوم نیز روی آورده‌اند.

۶ ماه حقوق پرداخت نشده کارگران کارخانه نساجی پاکان

کارگران «کارخانه نساجی پاکان» واقع در جنوب شرق تهران نیز شش ماه‌ معوقه مزدی طلب‌کارند. به گفته کارگران، کارخانه از خودروسازی‌ها طلب انبوه دارد.

کارگران این کارخانه با اعلام این که در سال جاری حقوق کامل دریافت نکرده‌اند، می‌گویند: «ما حدود شش ماه است که فقط علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم.»

آن‌ها با اشاره به این که برای پرداخت حقوق بارها با مسوولان کارخانه صحبت کرده‌اند، می‌افزایند: «مسوولان این کارخانه همواره اذعان دارند که این واحد تولیدکننده قطعات نمدی خودرو بعد از گذشت ماه‌ها از تحویل محصولات سفارشی به خودروسازان، نتوانسته‌اند مطالبات خود را از این تولیدکنندگان دریافت کنند.»

به گفته یکی از کارگران، اگر شرکت‌های خودروساز، به ویژه دو خودروساز بزرگ با مشکلاتی مواجه هستند که امکان پرداخت طلب‌های مالی خود را ندارند، چرا حقوق و مزایای کارگران‌شان را سر موعد واریز می‌کنند؟

او با بیان این که زمانی این کارخانه حدود ۲۳۰ کارگر شاغل داشت که امروز شمار آن‌ها به ۲۴ نفر رسیده است، افزود: «اگر مطالبات کارخانه به موقع پرداخت می‌شد، با حداقل ظرفیت تولید و نیروی انسانی کار نمی‌کردیم.»

به گفته این کارگر نساجی پاکان، فعالیت این کارخانه که از حدود ۵۰ سال پیش برای تولید محصولات ریسندگی و بافندگی تأسیس شده است، مانند سایر واحدهای صنعتی با مشکل تامین نقدینگی مواجه است: «بخش عمده مشکلات این واحد تولیدی به مطالبات دارایی و تامین اجتماعی باز می‌گردد و در این بین پافشاری اداره دارایی وتامین اجتماعی برای وصول طلب معوقه باعث نگرانی کارگران باقی‌مانده از بابت آینده شغلی شده است.»

به گفته او، هنوز جمعی از کارگران این کارخانه که از سال‌ها قبل با استفاده از قانون سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند، از شرکت طلب‌کارند.

یکی دیگر از کارگران این کارخانه با اشاره به بدهی سنگین این کارخانه می‌گوید: «بعید می‌دانم کارخانه نساجی پاکان بتواند به این زودی بدهی خود را با سازمان تامین اجتماعی تسویه کند. شواهد بیان‌گر این موضوع هستند که مشکل و شرایط کارگران کارخانه هم‌چنان ادامه‌دار است.»

۸ ماه حقوق پرداخت نشده کارگران اداره آبفا خلخال

۴۸ کارگر شاغل در اداره آب و فاضلاب شهرستان خلخال هشت ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. این کارگران که با یک شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد با آبفا همکاری می‌کنند، هشت ماه است حقوقی دریافت نکرده‌‌اند و این مساله اعتراض کارگران را به دنبال داشته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال واقع در استان اردبیل در جلسه کمیسیون کارگری این شهرستان گفته است: «شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل توان پرداخت حقوق معوقه ۴۸ نفر از آبداران فعال در نگه‌داری تاسیسات آب‌رسانی روستایی این شهرستان را ندارد.»

وی افزود: «مبلغ حقوق معوقه هشت ماه آبداران خلخال از “شرکت پاک راه‌سازان” و طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب خلخال، ۱۲ میلیارد ریال بوده و با توجه به طرح شکایت از سوی آبداران در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان مبنی بر پرداخت حقوق معوقه خود، این شرکت ملزم به پرداخت حقوق و تمام معوقات به آبداران است.»

۲۳ مرداد ماه سال جاری حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشکین‌شهر در استان اردبیل از پرداخت نشدن دو سال حقوق خود خبر داده بودند.

مشکلات و اعتراض کارگران آب و فاضلاب در استان اردبیل پس از آن تشدید شد که دو شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری ادغام شدند تا با مدیریت واحد، وضعیت نابسامان کارگران، به ویژه در زمینه پرداخت به موقع حقوق برطرف شود. اما شرایط دشوار کارگران به نسبت آن‌چه پیش از این بود، بدتر شده است.

۶ ماه حقوق پرداخت نشده کارگران سایت مدیریت پسماند اهواز

۵۰ نفر از کارگران سایت مدیریت پسماند اهواز روز شنبه در اعتراض به مشخص نبودن تکلیف شش ماهه پرداخت حقوق و مطالبات خود، مقابل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر حضور یافتند.

سایت دفن زباله اهواز به نام «صفیره»، حدود ۱۲۰ کارگر برای تفکیک زباله دارد. تعداد زیادی از این کارگران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند؛ زنانی که هر روز از نقاط مختلف شهر خود را به این سایت می‌رسانند تا با تفکیک بخشی از زباله‌ها، درآمدی برای گذران زندگی خود به دست آورند. با این وجود، مسایل مختلف، از جمله بروز اختلاف مالی میان پیمان‌کار و کارفرما، بروز بیماری کرونا و هم‌چنین آتش سوزی‌های سریالی در این سایت، موجب بی‌کاری گاه و بی‌گاه آن‌ها و مشخص نبودن پرداخت حقوق‌شان می‌شود.

به گفته «طوبی»، یکی از کارگران زن این سایت، کارگران از اسفند پارسال تا اردیبهشت امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا بی‌کار شده‌اند، هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. حتی سنوات سال‌های گذشته هم به آن‌ها پرداخت نشده است: «در زمان شیوع کرونا، بسیاری از کارمندان و کارگران مدیریت پسماند با وجود دریافت حقوق تعطیل بودند، با این وجود پیمان‌کار به ما هیچ حقوقی پرداخت نکرد. پیمان‌کار در روزهایی که سایت تفکیک زباله را تعطیل اعلام می‌کند، حقوقی برای ما در نظر نمی‌گیرد. درحالی که ما آمادگی حضور در محل کار را داریم. در تیر امسال نیز تنها ۱۰ روز اجازه حضور در محل کار را به ما دادند و پس از آن به دلیل آتش سوزی، تفکیک زباله تعطیل شد.»

وی در ادامه افزود: «بیشتر کارگران این سایت زنان سرپرست خانوار هستند و پرداخت نشدن به موقع و کامل حقوق ضربه بسیار سنگینی به آن‌ها وارد می‌کند. ما حتی در تامین ساده‌ترین نیازهای خود درمانده‌ایم. پیمان‌کار با مدیران سایت صفیره دچار اختلاف است و دود این اختلاف در چشم ما می‌رود.»

رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز درباره وضعیت این کارگران می‌گوید: «۱۲۰کارگر که بیشتر آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند، ماه‌ها است که برای دریافت مطالبات تلاش می‌کنند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.» «محمدرضا ایزدی» در ادامه افزود: «به مدیرعامل سایت مدیریت پسماند پیشنهاد شد که نسبت به برکناری پیمان‌کار فعلی و تعیین یک پیمان‌کار جدید اقدام کند تا با پرداخت مطالبات این کارگران، بخشی از مشکلات آن‌ها حل شود.»

روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به سایت پسماند این شهر منتقل می‌شود. سایت جدید دفن پسماند اهواز در نزدیکی روستای صفیره، در بخش «غیزانیه» این شهرستان، از سال ۱۳۹۱ و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند در منطقه «برومی» راه اندازی شده است.

۶ماه معوقه مزدی کارگران شهرداری های استان کهگیلویه و بویراحمد

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از عدم پرداخت معوقات مزدی کارگران شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

«مهدی روشنفکر» گفت: «مشکلات بسیاری در حوزه شهرداری‌ها در این استان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عقب افتادگی شش ماه حقوق کارگران شهرداری‌ها، به‌ ویژه در شهرداری یاسوج اشاره کرد.»

به گفته او، وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی مشکلات زیادی را برای شهرداری‌ها ایجاد کرده‌اند و لازم است تا هم‌سان‌سازی حقوق و مزایای نیروها نسبت به سایر ادارات مورد توجه قرار گیرد.

۳ ماه معوقه مزدی کارگران شهرداری شهرستان آغاجاری

جمعی از کارگران شهرداری شهرستان آغاجاری نیز به دنبال عدم دریافت مطالبات درسه ماه گذشته، برای بار دوم در این ماه دست به اعتصاب زدند. این کارگران روز ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

تجمع کارگران انتقال آب سیستان در اعتراض به ۶ ماه دستمزد معوق خود

شماری از کارگران طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان، روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور در  اعتراض به عدم پرداخت شش ماه دستمزد معوق خود دست به تجمع زدند.

معترضان که تجمع خود را مقابل دفتر کارگاه برگزار کردند، می‌گویند: «اوضاع سخت زندگی و گرانی کالاهای اساسی در سال جاری باعث شده است که به ناچار اقلام غیر ضروری منزل‌شان را بفروشند تا بتوانند شکم خانواده را سیر نگه دارند. آن‌ها می‌گویند علاوه بر شش ماه دستمزد معوق، تاکنون عیدی و پاداش پایان سال ۱۳۹۸ خود را دریافت نکرده‌اند.»

جمعی از کارکنان «بیمارستان جلیل» یاسوج نیز روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد معوق خود در محوطه بیمارستان تجمع کردند.

معوقات پانزده ماهه کارگران پروژه متروی اهواز

۲۰۰ کارگر بخش حراست، انبار و تاسیسات پروژه قطار شهری اهواز دست‌کم ۱۵ ماه دستمزد طلب دارند. کارگران می‌گویند با وجود پیگیری مکرری که برای دریافت به موقع دستمزد انجام داده‌اند، پیمانکار مربوطه از ابتدای سال گذشته با متوقف کردن فعالیت پروژه تاکنون نسبت به انجام تعهدات مزدی بدحساب بوده است.

به گفته این کارگران، مسئولیت این کارگران از سال ۹۱ تاکنون به همان شرکت پیمانکاری که در حال حاضر مجری پروژه قطار شهری اهواز است، سپرده شد. اما از روز ۳۰ شهریورماه سازمان قطار شهری اهواز با فسخ قرارداد، مسئولیت ساخت پروژه را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار کرده است.

از قرار معلوم این کارگران که شمار آنها در حال حاضر ۲۰۰ نفر است، علاوه بر دستمزد، عیدی سال ۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند. وضعیت شغلی آنها مشخص نیست.

کارگران این پروژه عمرانی اظهار داشتند: فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده است و در حال حاضر به جز ۲۰۰ کارگر نگهبان، انباردار و تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه، کارگر دیگری در این کارگاه حاضر نمی‌شود.

به گفته یکی از کارگران، بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران در خرداد ماه سال‌جاری چندین تجمع اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما با گذشت بیش از سه ماه، هنوز پرداخت معوقات مزدی کارگران به صورت کامل برآورده نشده است.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، شرکت مذکور در اجرای پروژه قطار شهری اهواز بیش از ۹۰۰ کارگر قراردادی با سابقه داشت که وضعیت پیش آمده باعث شد همه آنها به مرور تعدیل و از کارگاه خارج شوند.

اعتراض کارگران پیمانی اخراجی اداره امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران

کارگران پیمانی اخراجی اداره امور ورزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برای بازگشت به کار یک تجمع اعتراضی را در مقابل فرمانداری گچساران برگزار کرده اند.

به گزارش منابع کارگری، همزمان با این تجمع جمعی از مربیان امور ورزش نفت و گاز گچساران نیز در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی و دستمزد های پایین خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران پیمانی، از اول شهریورماه ۹۹، از کار اخراج و تاکنون اجازه کار و فعالیت به آنها داده نشده است.

آنها در اعتراض به اخراج از کار، پیشتر در روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۹ اقدام به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد زده بودند؛ اما تاکنون پاسخی به آنها داده نشده است.

معوقات مزدی کارگران شهرداری الوند

حقوق دو ماه مرداد و شهریورماه کارگران بخش خدمات شهرداری الوند پرداخت نشده است. علاوه بر آن کارگران می گویند: «مشکلات درج عناوین شغلی کارگران در لیست بیمه‌ای نیز به قوت خود باقی است.»

به گفته این کارگران حقوق ماهانه‌ آنها از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری به صورت حداقلی پرداخت می‌شود: «شهرداری الوند آگاهانه یا غیرآگاهانه از درج عنوان واقعی شغلی کارگران خدماتی در لیست بیمه سازمان تامین اجتماعی خودداری می‌کند. در ‌‌نهایت این کارگران‌ هستند که از این وضعیت در زمان بازنشستگی با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور زیان می‌کنند.»

حدود ۸۰ کارگر در بخش خدمات شهرداری الوند به صورت شب‌کار در سطح شهر فعالیت دارند که در شرایط سخت و زیان‌آور مشغول کارند. آنها معتقدند: «با توجه به ماهیت فعالیت کارگران خدماتی و نیز شرایط آلودگی محیط کار، تمامی کارگران خدماتی این واحد مشمول قانون «سختی کار» قرار می‌گیرند.»

بر اساس اظهارات کارگران این واحد خدمات شهری؛ بی‌ثباتی شغلی که با حضور شرکت‌های واسطه‌ای نیروی انسانی ایجاد شده، توان روحی و جسمی کارگران برای کار را گرفته است.

کارگران شهرداری الوند می گویند: «کارگران خدماتی همچنین فاقد فیش حقوقی و یک نسخه از قرارداد کار خود با پیمانکار شهرداری هستند. پیمانکار شهرداری الوند در هر نوبت عقد قرارداد یک نسخه قرارداد خالی را جلوی کارگران قرار می‌دهد و از آنها بدون هیچ اظهار نظری امضا می‌گیرد.»

تجمع کارگران شرکت صنعتی و معدنی کارکاوان جلیلی

یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران شرکت صنعتی و معدنی کارکاوان جلیلی واقع در شهرستان سوادکوه در مقابل فرمانداری این شهرستان دست به اعتصاب و تجمع زدند. این کارگران از جمله مطالبات خود را اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، بهداشت محیط و تکمیل تجهیزات ایمنی در معدن، عنوان کردند.

شرکت کارکاوان جلیلی چندین تونل یکی از معادن خصوصی زغال‌سنگ البرز مرکزی واقع در سوادکوه استان مازندران را در اختیار دارد. بیش از هشتاد کارگر برای استخراج زغال سنگ در این تونل ها به کار گیری شده اند.

بر اساس گزارش هرانا در خردادماه سال ۹۸دو تن از کارگران این شرکت بر اثر گازگرفتگی در یکی از تونل های معدن فوت و دو تن دیگر مصدوم شدند.

اعتراض کارکنان شهرداری دهدشت به وضعیت استخدامی و سطح نازل حقوق

همزمان با سفر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به دهدشت، این شهر شاهد تجمع کارکنان قرارداد موقت شهرداری بود.

جمعی از کارکنان شهرداری این شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد  روز  ۲۷ شهریور ماه ۹۹ با تجمع اعتراضی و امضای طومار، اعتراض خود را نسبت به وضعیت استخدامی و سطح نازل حقوق ابراز داشتند.

کارکنان قرارداد موقت شهرداری دهدشت، در تجمع خود خواستار رسیدگی معاون وزیر کشور به مشکل استخدامی خود شده و با نوشتن نامه و امضاء آن، اعتراض خود را نسبت به وضعیت کنونی قرارداد شغلی و پائین بودن حقوق‌شان، به گوش وی رساندند.

در بخشی از نامه جمعی از این کارکنان خطاب به معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور آمده است: «کارکنان شهرداری دهدشت با سابقه بالای ۱۵ سال و دارای مدارک دانشگاهی کارشناسی و بالاتر مشغول به کار هستیم.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «بر اساس دستورالعمل واصله از سازمان شهرداری‌ها و با طی مراحل قانونی از طریق شورای اداری و استخدامی شهرداری‌های استان در سال گذشته (۹۸) کارکنانی که دارای شرایط احراز قانونی بودند به کارمند موقت تبدیل وضعیت شده و تا حدودی بخشی از مشکلات در حوزه حقوق و مزایا رفع شد.»

https://akhbar-rooz.com/?p=47622 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x