شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتراضات کارگری همچنان ادامه دارند

برگزاری بیش از ۲۵ تجمع کارگری در اعتراض به تاخیر پرداخت حقوق و بیمه، تعدیل و تعطیلی از جمله مهمترین وقایع هفته اخیر کارگران ایران بوده است. مطالبات مزدی و بیمه ای، اخراج، تعدیل نیرو، تعطیلی کارگاهها و مراکز تولیدی از جمله مهمترین دغدغه های کارگران را تشکیل داده اند

تجمع کارکنان نیروگاه گازی سیکل ترکیبی آبادان

پرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند+ببینید

روز چهارشنبه ۹ مهر ۹۹، بیش از ۷۰ نفر از کارکنان بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی گازی آبادان با حضور در مقابل ورودی نیروگاه خواستار رسیدگی به مطالبات حقوقی و وضعیت شغلی خود شدند.

کارکنان نیروگاه گازی سیکل ترکیبی آبادان نسبت به پرداخت نشدن مطالبات سنواتی و پاداش عیدی سال ۹۸، اعمال نشدن تغییر وضعیت شغلی در فیش حقوقی و مشخص نبودن وضعیت صندوق قرض‌الحسنه نیروگاه اعتراض و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.

بر اساس این گزارش، برخی از کارکنان شرکت نیروگاه گازی از اسفندماه سال گذشته تاکنون سنوات خود را دریافت نکرده‌اند این در حالی است که پیمانکار هر روز وعده پرداخت آن را می‌دهد. برخی کارکنان نیز بیش از سه سال سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و بارها برای دریافت مطالبات خود به مدیرعامل نیروگاه و حتی فرمانداری ویژه آبادان مراجعه کرده‌اند ولی به نتیجه نرسیده‌اند. ۴۵ روز از پرداخت آخرین حقوق کارکنان می‌گذرد و پیمانکار به دلایل نامعلوم پرداخت حقوق را به عقب می‌اندازد.

بیژن ربیعی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان در این خصوص مدعی شد: “۱۰۰ نفر از کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی گازی آبادان که زیرمجموعه شرکت پیمانکاری هستند مطالباتی دارند که در این خصوص اقدامات مناسبی برای برطرف کردن مشکل آنها انجام شده است. ۴۵ درصد از مطالبات کارکنان نیروگاه تا ۲۴ ساعت آینده توسط پیمانکار به حساب آنها پرداخت و ۵۵ درصد باقی مانده نیز در کمترین زمان پرداخت می‌شود. حقوق معوقه آنها هم به حساب پیمانکار واریز شده ولی حساب این پیمانکار به دلیل بدهی مالیاتی به بیمه تامین اجتماعی مسدود است ولی تا ۷۲ ساعت آینده این حقوق به حساب کارکنان پرداخت خواهد شد.”

تجمع کارگران شرکت برق ویس

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن sherkatbargh-300x172.jpg است

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه شنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۹، کارگران بخش های مختلف شرکت برق ویس با تجمع مقابل ساختمان شرکت برق در اهواز خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، در این تجمع که در محوطه بیرونی شرکت در مسیر اهواز ملاثانی انجام شده است، کارگران خواستار پرداخت حقوق و مزایای معوقه خود شدند.

اخیرا اعتراضاتی نیز به شیوه جذب نیرو در این شرکت صورت گرفته و خبرهایی حاکی از خطر اخراج برخی کارگران و جایگزینی آنها با نیروهای دیگر مطرح شده است.

تجمع کارگران کارخانه قند مهاباد

روز سه شنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۹، کارگران کارخانه قند مهاباد در محل این کارخانه تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی و اخراج تعدادی از همکارانشان صورت گرفته است.

تجمع مربیان پیش دبستانی اهواز و کارون مقابل مجلس

روز سه‌شنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۹، گروهی از مربیان پیش دبستانی اهواز و کارون با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، این مربیان به همراه دیگر مربیان از سراسر کشور در این تجمع خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود به حق التدریسی شدند.

تجمع پرستاران و کادر درمانی بیمارستان روحانی شهرستان بابل

روز دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹، گروهی از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان روحانی شهرستان بابل در مقابل ساختمان این مرکز درمانی دست به تجمع اعتراضی زدند.

این پرستاران اهم مطالبات خود را ارتقای مزد و کارانه، رفع تاخیر در پرداخت معوقات مزدی و بهبود شرایط شغلی خود عنوان کردند.

آن ها عنوان کردند: “باتوجه به سختی‌های کار در دوران بحران کرونا، دستمزد ما بسیار پایین است؛ در عین حال کارانه‌ها و معوقات مزدی ما با تاخیر پرداخت می‌شود”.

یکی از این پرستاران با بیان اینکه بیشترین بار بیماری کرونا بر دوش کادر درمان و به خصوص جامعه پرستاری‌ست؛ از پایین بودن مزایای مزدی پرستاران انتقاد کرده و گفت: “اگر در این شرایط حتی دو برابر معمول هم به پرستاران دستمزد بدهند، بازهم کم و ناکافی‌ست. پرستاران جان خود را سر دست گرفته‌اند و برای تامین سلامت مردم تلاش می‌کنند”.

تجمع آتش‌نشانان اصفهان

روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، شماری از آتش‌نشانان اصفهان با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل استانداری این استان،خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

حمیدرضا قربی، نماینده آتش‌نشانان در این اجتماع با اشاره به اجرای برخی مواد قانونی حقوق و مزایا در سایر شهرستان‌ها، گفت: “آتش‌نشانان حقوق قانونی خود را خواستار هستند”.

وی افزود: “با وجودی که طبق ماده ۶ قانون تامین اجتماعی شغل آتش نشان‌ها مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود مزایای آن به آتش‌نشان‌های اصفهان تعلق نگرفته است و درخواست ما آن است که این مزایا به ما تعلق گیرد”.

این آتش‌نشان ادامه داد: “این در حالی است که در همه شهرستان‌ها و حتی شهرهای اطراف اصفهان از جمله دولت‌آباد، شاهین شهر و سایر شهرها حقوق و مزایا و بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور به آتش‌نشان‌ها تعلق می‌گیرد و تنها شهردای اصفهان است که مزایایی همچون شب‌کاری، جمعه کاری را مطابق با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت نمی‌کند”.

وی اظهارکرد: “برغم مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته و ارائه مدارک و اسناد طی سه ماه گذشته نه تنها این حقوق و مزایا پرداخت نشد بلکه در ماه گذشته ۵۰۰ هزار تومان از حقوق این بخش از نیروهای اتش‌نشانی کسر شده است”.

نماینده آتش‌نشانان معترض اصفهان افزود: “از سوی دیگر شهرداری اصفهان در اقدامی خلاف قانون سال‌هاست که با آتش‌نشان‌ها به صورت شرکتی و مستخدم موقت با آتش‌ نشانان قرارداد منعقد می‌کند”.

یکی دیگر از آتش‌نشانان عنوان کرد: “بحث اِعمال سختی کار در حُکم آتش‌نشانان در سال ۹۷ تصویب شد اما با وجود گذشت ۲ سال هنوز این امر برای آتش‌نشانان کلانشهر اصفهان اعمال نشد و آنها از مزایا و حقوق آن بی‌بهره هستند”.

تجمع خانواده های کارگران بازنشسته مشمول حالت اشتغال فولاد

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 65161-300x225.jpg است

روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، جمعی از خانواده های کارگران بازنشسته مشمول حالت اشتغال فولاد، با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت کشور خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی خود شدند.

آن ها اهم مطالبات خود را اجرای تبصره یک ماده ۴۰ مصوبه سوم دی ماه سال ۹۱، عنوان کردند.

این معترضان عنوان کردند: “حدود ۲۸۰ نفر از خانواده‌های کارگران بازنشسته شهید فولاد هستیم که سالهاست مطابق با مصوبه سوم دی ماه ۹۱ مجلس حقوق دریافت نمی‌کنیم”.

آن ها افزودند: “ماده ۴۰ تاکید دارد حقوق بازنشستگی شهدای فولاد مطابق با آخرین حقوق تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان دستگاه‌ها اضافه و به شکل تبصره یک عمل شود. در تبصره یک این ماده قانونی نیز آمده؛ حقوق بازنشستگی مشمولان حالت اشتغال مشابه کارکنان همتراز (بازنشسته در سال تصویب این قانون) تطبیق و اعمال گردد”.

معترضان گفتند: “چندین سال است برای اجرای تبصره یک ماده ۴۰ مصوبه مجلس شورای اسلامی تلاش کرده‌ایم و نهایتا آنچه مفاد قانون است در حق ما اجرا نشده و فقط مبلغ اندکی از آنچه به عنوان معوقه نزد صندوق فولاد داشته‌ایم به هر خانواده داده شده است”.

آنها خواستار پرداخت بدهی‌های خود از صندوق فولاد شده و ادامه دادند: “سالهاست بین صندوق فولاد و بنیاد شهید پاسکاری می‌شویم و حقوق دریافتی ما همانند یک فوتی ذوب آهن پرداخت می‌شود ضمن آنکه از امتیازاتی که یک خانواده حقوق‌بگیر از بنیاد شهید می‌گیرد نیز محروم هستیم”.

این خانواده‌ها با انتقاد از وضعیت بد معیشتی خود، خواستار بهبود سطح زندگی خود هستند.

تجمع پرسنل شرکت جهاد نصر کرمانشاه

روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، شماری از پرسنل شرکت جهاد نصر کرمانشاه در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود، در مقابل ساختمان استانداری این استان تجمع کردند.

این کارمندان ۱۰ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

تجمع کارگران واحد مدیریت پسماند شهرداری اهواز

روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران واحد مدیریت پسماند شهرداری اهواز در مقابل ساختمان مدیریت پسماند شهری شهرداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران دلیل تجمع خود را عدم پرداخت معوقات مزدی خود عنوان کردند.

تجمع کارگران بخش دفع آفات کشاورزی مجتمع هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، روز یکشنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران بخش دفع آفات کشاورزی مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود، دست از کار کشیده و در محل کار خود تجمع کردند.

کارگران در این تجمع خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود از پیمانی به قراردادی شدند.

این اعتراض با دخالت نیروهای انتظامی مستقر در محوطه هفت تپه روبرو شد.

تجمع کارگران شهرداری خرمشهر

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 120214028_173658554328498_7154518104888943641_n-300x181.jpg است

روز شنبه ۵ مهرماه ۱۳۹۹، شماری از کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود در مقابل فرمانداری این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران شهرداری خرمشهر مطالبات خود را ۴ ماه حقوق و ۶ ماه بیمه معوقه عنوان کردند.

این کارگران گفتند: “در حال حاضر خرمشهر شهردار ندارد و از طریق سرپرستی اداره می‌شود. در هر دوره؛ بعد از انتخابات شورای شهر که شهردار تغییر می‌کند؛ وعده پرداخت مطالبات داده می‌شود اما بازهم ما با مشکلات معیشتی ناشی از عدم دریافت مزد مواجهیم”.

به گفته آنها؛ بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر خرمشهر به پرداخت مطالبات کارگران باعث شده آنها بارها برای وصول مطالباتشان دست به اعتراض صنفی بزنند.

اعتراض کارگران شهرداری امیدیه نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق

روز پنج شنبه ۱۰ مهر، فریاد اعتراض کارگران شهرداری امیدیه در استان خوزستان نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق،بلندشد.

یکی از کارگران معترض شهرداری امیدیه به خبرنگار رسانه ای گفت:به تازگی ازدواج کردم اما متاسفانه با بروز این مشکل تمام امورات زندگی و برنامه ریزی‌هایمان به هم خورده و اقساطمان عقب افتاده‌اند.

وی افزود: در این ۶ ماه تمام خرج و مخارج زندگی از پس‌اندازی استفاده می‌شد که اکنون چیزی از آن باقی نمانده است.

کارگر دیگر این شهرداری که یک دختر بچه کلاس اولی دارد و همسرش بیمار است نیزگفت: همسرم که به بیماری سختی دچار است برای درمان نیاز به هزینه دارد که در این اوضاع و سنگینی مخارج درمان، تعویق ۶ ماهه در پرداخت حقوق ضربه سنگینی به کارگران وارد کرده است.

وی ضمن بیان اینکه تعویق در پرداخت حقوق بارها اتفاق افتاده است، ادامه داد: دخترم به تازگی محصل شد اما با توجه به عدم پرداخت حقوق و نداشتن پس‌انداز کافی از پس هزینه‌های آموزش‌ برنمی‌آیم.

معوقه مزدی کارگران شهرداری سده

مطالبات مزدی ۳۲ کارگر شهرداری سده در اقلید فارس و سازمان‌های وابسته به آن از تیرماه سال جاری پرداخت نشده است. این کارگران که به‌صورت پیمانی و قراردادی مشغول به کار هستند، با بیان این که مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، می‌گویند: «در حالی سه ماه مزد معوقه طلب‌کاریم که مطالبات مزدی ما در اردیبهشت ماه سال جاری به‌طور کامل پرداخت نشده است. یک ماه ونیم حقوق از سال ۹۷ هم طلب‌کاریم. آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم، دستمزد خردادماه سال جاری است که به تازگی پرداخت شده است.»

تحقق مطالبات کارگران پارس آمپول در مذاکره با کارفرما

کارگران «پارس آمپول» ساوه در مذاکره با کارفرما موفق شدند مطالبات صنفی خود را به نتیجه برسانند. هفته گذشته کارگران این شرکت که در اعتراض به اخراج همکاران خود دست به اعتراض زده بودند، نشستی با کارفرما برگزار کردند و به اعتراض خود خاتمه دادند. از دست‌آوردهای این نشست، بازگشت به کار کارگران اخراجی، بهبود شرایط شغلی و تعهد کارگران به ادامه کار با تمام توان بوده است.

شهریورماه جاری، تعدادی از کارگران پارس آمپول از ورود به کار منع شدند. به گفته دبیر اجرایی «خانه کارگر» ساوه، همه کارگرانی که به نمایندگی از پرسنل در مذاکره با کارفرما شرکت کرده و از کار بی‌کار شده بودند، به سر کار بازگشتند و تولید این کارخانه از سر گرفته شد. 

تجمع اعتراضی کارگران شرکت کیمیا طرح

جمعی از کارگران «شرکت کیمیا طرح اسپادان یزد» هم روز اول مهر ۱۳۹۹ در محل این شرکت با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. این تجمع در اعتراض به معوقات سه ماهه حقوق کارگران برگزار شد.
شرکت کیمیا طرح اسپادان در زمینه ساخت و اجرای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد.

تجمع کارگران معدن زغال سنگ سوادکوه

کارگران معدن زغال سنگ سوادکوه نیز چهارمین تجمع اعتراضی خود را در روز اول مهرماه جاری برگزار کردند. آن‌ها در اعتراض به سطح نازل حقوق، عدم اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل و شرایط نامناسب ایمنی و بهداشتی کار دست از کار کشیده و مقابل فرمانداری این شهرستان در استان مازندران تجمع کرده بودند.

خواسته کارگران شهرداری تبریز برای تبدیل وضعیت استخدامی

کارگران خدماتی شهرداری تبریز خواهان تبدیل وضعیت استخدامی و برخورداری از قراردادهای دایمی کار هستند: «نزدیک به دو هزار نفر هستیم که برابر مقررات قانون کار در ۱۰ منطقه شهر تبریز تحت مسوولیت ۲۷ پیمان‌کار طرف قرارداد با شهرداری تبریز مشغول کاریم. در نتیجه حضور پیمان‌کاران، دریافتی ما کاهش پیدا کرده و این موضوع ما را در شرایط بد مالی قرار داده است.»

مطالبات پرستاران بیمارستان ابن سینا شیراز

گروهی از پرستاران شاغل در «بیمارستان ابن سینا» شهر شیراز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی این شهر دست به تجمع زدند.

در اردیبهشت ماه سال جاری به دنبال اعتراض کادر درمان این بیمارستان به کاهش حقوق و عدم پرداخت مطالبات، ۳۰ نفر از کارکنان معترض با رفتاری توهین‌آمیز از فضای بیمارستان به بیرون هدایت و به دستور مدیریت بیمارستان از کار اخراج شدند.

معوقات مزدی پرسنل بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز

پرسنل شرکتی و کادر درمان بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز هم از تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق خود خبر می‌دهند. این کارکنان که در بیمارستان‌های «گلستان»، «بقایی»، «امام» و «رازی» این شهر مشغول به کار هستند، می‌گویند: «علاوه بر سه ماه تعویق در پرداخت حقوق، قراردادهای این پرسنل هم تمدید نشده است و مسوولان تهدید کرده‌اند در صورت اعتراض، از کار اخراج خواهید شد.»

در واکنش به این خبر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تکذیب پرداخت نشدن حقوق چند ماهه کارکنان شرکتی و پیمان‌کاری بیمارستان‌های اهواز اعلام کرده است: «حقوق ماه گذشته کارکنان پرداخت شده است و ماجرا آن طور که پرسنل می‌گویند، نیست.»

۶ ماه معوق مزدی و بیمه‌ای کارگران خدماتی شهرداری نوکنده

کارگران بخش‌های مختلف شهرداری نوکنده از عدم پرداخت شش ماه حقوق و بیمه خود خبر دادند. حقوق و حق بیمه کارگران بخش‌های مختلف، اعم از خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری نوکنده، یکی از شهرهای شهرستان بندرگز در استان گلستان پرداخت نشده است.

به گفته یکی از کارگران خدماتی، به دلیل پرداخت نشدن ماه‌ها حق بیمه، دفترچه‌های بیمه آن‌ها تمدید نشده است.

تجمع کارگران اخراجی شهرداری زنجان

جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری زنجان که به علت تغییر فصل اخراج شده‌اند، با تجمع در مقابل استانداری اعتراض خود را اعلام کردند.
برخی کارگران اخراجی که سابقه کار آن‌ها به ۱۸ سال می‌رسد، می‌گویند: «چرا در زمان تعدیل نیرو توجهی به سابقه ما نشده است و افراد تازه واردی که روابط نزدیک با مسوولان شهرداری و شورای شهر دارند، اخراج نشدند.»

شهردار زنجان دلیل اخراج این کارگران را دستورالعمل شورای شهر در خصوص امتیاز بندی و تعدیل نیرو عنوان کرده و گفته است: «شهرداری ناظر اجرای دستورالعمل شورا بوده است و آن را مبنای تعدیل قرار داده‌ایم.»

قرارداد کار حدود ۲۰۰ کارگر فصلی این واحد خدمات شهری با شروع فصل سرما دیگر تمدید نشده و روند تعدیل ادامه دارد.

به گفته کارگران، مجموعه شهرداری زنجان حدود سههزار کارگر و کارمند دارد. از این تعداد، حدود ۷۱۹ نفر در بخش فضای سبز با عنوان فصلی دایمی و غیردایمی مشغول کارند. کارگران فصلی و غیردایمی در بهار هر سال فعالیت خود را در مناطق چهارگانه فضای سبز شهر زنجان با مسوولیت مستقیم شهرداری شروع کرده و تا شروع فصل سرما به همکاری خود با شهرداری ادامه می‌دهند.

پلمپ کنتورسازی قزوین

خودداری کارفرمای کنتورسازی از پرداخت حق بیمه کارگران باعث شد تا اداره تامین اجتماعی قزوین این واحد صنعتی را به طور موقت پلمب کند.

به گفته یکی از کارگران این کارخانه، از سال‌های گذشته مبالغی را به سازمان تامین اجتماعی بده‌کار بوده است. به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی از روز ۲۵ شهریور سال جاری همه سالن‌های تولیدی و انبارهای کارخانه را به جز یک ساختمان اداری پلمب کرده است.

معوقات مزدی در شهرداری کرمانشاه

کارگران شهرداری کرمانشاه از وجود سه ماه معوقات مزدی خود خبر می‌دهند. کارگران شرکتی و روزمزدی و کارگران بازیافت زباله شهرداری این شهر چندین ماه است که حقوق‌شان پرداخت نشده است.

«لعل بخش»، سرپرست شهرداری کرمانشاه در این مورد میگوید: «در صدد هستیم کلیه دستمزدهای معوق این افراد که از گذشته برجا مانده‌اند، طی روزهای آینده پرداخت شوند.»

اعتراض رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران

رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران روز سوم مهر در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه حقوق و هم‌چنین سطح نازل دستمزدهایشان، دست از کار کشیدند. رانندگان معترض می‌گویند با حقوق سال گذشته و بدون قرارداد مشغول به کار هستند.

تعطیلی شرکت یاسوران بتن یاسوج

«شرکت یاسوران بتن»، بزرگ‌ترین تولید کننده بتن آماده و تیرچه بلوک در یاسوج، مرکزاستان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شده است. با گذشت یک ماه از تعطیلی این شرکت که بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت دارد، ۱۰۰کارگر این کارخانه بیکار شده‌اند.

معوقات ۴ ماهه مزدی کارگران شرکت نوین سازه هزار

کارگران «شرکت نوین سازه هزار» هم از تعویق چهار ماهه در پرداخت حقوق کارگران خبر داده و می‌گویند: «زندگی ما با این شرایطی که ایجاد شده، بسیار سخت می‌گذرد.»
یکی از کارگران این شرکت با بیان این که در شرایط کنونی آیا هیچ مسوولی می‌تواند چهار ماه بدون حقوق زندگی کند، افزود: «متاسفانه هر کدام از افراد هم بخواهند از حق خود دفاع کنند، به تسویه حساب و اخراج تهدید می‌شوند.»

https://akhbar-rooz.com/?p=48752 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x