پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتراضات گسترده مردم خوزستان نسبت به بحران آب و معضل آب آشامیدنی

امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه، مردم خوزستان در برخی از شهرهای این استان از جمله اهواز، آبادان، حمیدیه، بستان، سوسنگرد و بندر ماهشهر نسبت به قطع آب و عدم دسترسی مردم به آب آشامیدنی به صورت جداگانه در شهرهای خود اقدام به راهپیمایی و برگزاری تجمعات اعتراضی کردند. همزمان در جریان این اعتراضات تعدادی از معترضان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

اعتراضات و راهپیمایی این افراد که با حضور گسترده نیروهای نظامی و امنیتی همراه بود، نسبت به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان خوزستان به آب آشامیدنی، صورت گرفته است.

در جریان این اعتراضات یک شهروند در اهواز با هویت رضا سلامات، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در ویدئو های منتشره در شبکه های اجتماعی دیده میشود که مردم معترض در خوزستان در حال یزله گارد ویژه را کنار زدند.

همچنین معترضان به بی‌آبی در شهر فلاحیه (شادگان) جاده را با روشن کردن آتش مسدود کردند.

در برخی از ویدئو ها شنیده میشود که گاردهای حکومتی به معترضین در خوزستان شلیک کرده است. همچنین در حمیدیه بین مردم و نیروهای سرکوب درگیری سنگین اتفاق افتاده است.

در سایه خشکسالی و عدم توانایی مسئولین در مدیریت فرصت‌ بارش‌های حداقلی، بسیاری از نقاط کشور با بحران‌های شدید آب مواجه است. شماری از مناطق روستایی با تانکر آبرسانی می شود و میزان قابل توجهی از شهروندان ساکن در شهرهای مختلف کشور با قطعی بلند مدت آب در طول روز مواجه هستند. همچنین عدم تخصیص حقابه به کشاورزان و دامداران در ادامه خشکسالی، منجر به متضرر شدن آنان و کاهش محصولات کشاورزی و دامی در کشور شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=119569 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x