شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتراض احزاب کمونیست پاکستان و سودان به سرکوب مردم ایران

همبستگی حزب کمونیست پاکستان و حزب کمونیست سودان با مبارزات مردم ایران و محکوم کردن سرکوب خشن و خونین اعتراض های مردمی توسط رژیم جنایتکار ولایت فقیه
بیانیه حزب کمونیست پاکستان:

حزب کمونیست پاکستان تیراندازی [عوامل] رژیم دین‌سالار خرافات‌پرست استبدادی ایران به مردم ایران و کشتار، بازداشت، و اعمال خشونت علیه مردم ایران را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.
مردم ایران هم‌اکنون متحمل فقر و فلاکت‌های بی‌شماری در رژیم ملاها هستند، و حذف یارانهٔ قیمت نفت، مقاومت و خیزش آنها را برانگیخت که حق دموکراتیک طبیعی مردم ایران است.
مردم حق اعتراض و تظاهرات دارند، ولی نحوهٔ برخورد رژیم ایران با وضعیتی که پیش‌ آمد، و استفادهٔ رژیم از مشت آهنین [علیه مردم]، بدترین نوع رفتار فاشیستی است. حقوق دموکراتیک در آن کشور به‌هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود و به همین دلیل هم زندگی مردم جهنم شده است. حکومت ایران باید الآن و برای همیشه به این شیوه پایان دهد.
حزب کمونیست پاکستان همبستگی عمیق خود را با مردم ایران ابراز می‌کند و از دولت ایران می‌خواهد که بی‌درنگ همهٔ فعالان بازداشت‌شده از ۱۶ نوامبر تا کنون را آزاد کند و همهٔ اتهام‌های ساختگی علیه آنها را لغو کند.


کمیتهٔ مرکزی،
حزب کمونیست پاکستان
۲۹ نوامبر ۲۰۱۹ (۸ آذر ۱۳۹۸)

بیانیه حزب کمونیست سودان:

همبستگی با مردم ایران
در واکنش به اقدام‌های رژیم ایران در حذف یارانه‌ها از قیمت بنزین که به سه برابر شدن قیمت بنزین منجر شد، به‌علاوهٔ تحریم‌های آمریکا، که همگی به ورشکستگی اقتصاد ایران و افزایش نرخ تورّم و بیکاری منجر شده است، صدها هزار نفر [از مردم ایران] به خیابان‌ها آمدند و علیه این اقدام‌ها به طور مسالمت‌آمیز اعتراض کردند و خواستار رعایت حقوق خود شدند.
سیاست‌هایی رژیم ایران اکثریت مردم ایران به فقر مفرط و فلاکت اقتصادی کشانده است.
بر اساس گزارش‌های اخیر، اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم با برخورد قهرآمیز و خشونت افراطی رژیم ایران روبرو شد و به مرگ بیش از ۱۶۱ نفر، دستگیری بیش از ۷۰۰۰ نفر، و زخمی شدن بیش از ۳۷۰۰ نفر منجر شد.
دبیرخانهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست سودان اقدام‌های سرکوبگرانهٔ رژیم ایران را به‌شدّت محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری بازداشت‌شدگان و رعایت حقوق آنها در برخورداری از مراقبت‌های پزشکی و دسترسی به مشاورهٔ قانونی [وکیل] است.


دبیرخانهٔ کمیتهٔ مرکزی،
حزب کمونیست سودان
خارطوم، ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۶ آذر ۱۳۹۸)

https://akhbar-rooz.com/?p=14025 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x