پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض ادامه دارد؛ تجمع بازنشستگان در برابر مجلس، تحصن معلمان در مدارس

امروز گروهی از بازنشستگان کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواهان رسیدگی به خواست های خود شدند. بنابر فراخوان شورای صنفی فرهنگیان کشور، معلمین نیز در دفاتر مدارس تحصن کردند
تجمع بازنشستگان در برابر مجلس

امروز گروهی از بازنشستگان کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواهان رسیدگی به خواست های خود شدند. فراخوان این تجمع از مدتی پیش توسط گروه ها و تشکل های بازنشستگان کشور در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.

علاوه بر فراخوان های جداگانه، گروه اتحاد بازنشستگان، چالش صنفی معلمان ایران، انجمن صنفی برق و فلزکار کرمانشاه، شورای بازنشستگان ایران، بخشی از بازنشستگان فولاد، اتحاد بازنشستگان ایران و گروه ١٩ اسفند در بیانیه ای مشترک بازنشستگان را به حضور در این تجمع فرا خوانده بودند.

در این فراخوان مشترک از جمله آمده بود: در مقابلِ سیاست بی تفاوتی دولت، نسبت به سرنوشت میلیون ها بازنشسته و مزدبگیر که هر ساله برایمان رقم زده می شود، راهی جز ادامه اعتراض و تجمع ومقابله با تبعیض و نابرابری، برای ما باقی نمی گذارد.

در تجمع امروز بازنشستگان در برابر مجلس، علاوه بر مطالبات و شعارهایی که بر رسیدگی به وضعیت معیشتی بازنشستگان تاکید می کرد، همچنین شعارهایی در جهت آزادی زندانیان سیاسی، محکومیت سرکوب خشونت بار اعتراضات آبان ماه گذشته و تاکید بر همبستگی میان اقشار مختلف مردم ایران، از جمله کارگران، معلمان و دانشجویان سر داده شد.

بازنشتگان شعار می دادند:
▪️ معیشت، منزلت، سلامت، حق مسلم ماست
▪️ فریاد فریاد از این همه بیداد
▪️ نان، درمان، معیشت، حق مسلم ماست
▪️ فقر، فلاکت، اعتراض، اعتراض
▪️ سراسر ایران زحمتکشان در زندان
▪️ تاحق خود نگیریم، از پای نمی نشینیم
▪️ اینهمه بیعدالتی، هرگز ندیده ملتی.
▪️ معلم زندانی آزاد باید گردد
▪️ زندانی سیاسی آزاد باید گردد
▪️ کارگر زندانی آزاد باید گردد
▪️ دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

بنابر گزارش های منتشره در شبکه های اجتماعی این تجمع بدون درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس برگزار شده است.

تحصن معلمان

تحصن معلمان در مدارس

همزمان با تجمع بازنشستگان، معلمان بنا بر فراخوان شورای صنفی فرهنگیان کشور به مدت یک ساعت دست به تحصن در دفاتر مدارس خود زدند. بنا بر گزارش ها و تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، معلمان در ده ها شهر کشور و تعداد زیادی از مدارس به این فراخوان پاسخ داده اند و حتی با تحصن های یک نفره اعتراض خود را به وضعیت معیشتی و صنفی معلمین و همچنین اوضاع کشور اعلام کرده اند.

یکی از اهداف تحصن امروز معلمان در مدارس، حمایت از تجمع بازنشستگان در برابر مجلس اعلام شده بود. شورای صنفی فرهنگیان سراسر کشور در فراخوان خود خاطرنشان کرده بود:
«شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بنا بر وظیفه ذاتی تشکل های عضو شورا، ضمن حمایت از فراخوان تجمع بازنشستگان و دعوت از تمام فرهنگیان بازنشسته برای شرکت در تجمع مقابل مجلس، همزمان در مدارس اعلام تحصن می نماید.»

در تحصن امروز فرهنگیان، شعارها و نوشته هایی در دست معلمان به چشم می خورد که در آن ها حمایت فرهنگیان کشور از تجمع و خواست های بازنشستگان اعلام شده بود.

تحصن معلمان در مدارس

https://akhbar-rooz.com/?p=16016 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید قربانی
حمید قربانی
4 سال قبل

امروزه، دیگر این نوع اعتراضات ثمره ای، با وجود چنین دولتی که تصمیم خود را مبنی بر ادامه برنامه های طبقه سرمایه دار داخلی و خارجی که گسترش فقر و نداری برای دهها میلیون تا آخر سال ۲۰۹۲ اسپارتاکوسی برابر با ۱۳۹۸ هجری شمسی تعداد فقرا به ۵۷ میلیون نفر می رسد، انباشتن ثروت برای اقلیت ناچیز یعنی طبقه سرمایه‌ دار مفتخور و خود دولتیان جبار و ستم پیشه که زندگی و مرگ انسان کارگر و زحمتکشان برای آن هیچ تر شی ندارد، نداشته و ندارد. بنابراین ، باید در اندیشه مبارزات کاملا متفاوت و اگاهانه بود که دولت را در تنگنا گذارد. و آن، جز مبارزه طبقاتی در تمام اشکال ان، یعنی مبارزات اقتصادی سیاسی و سیاسی نظامی نخواهد بود، ولی برای سازماندهی چنین مبارزاتی اولین نیاز موجودیت دادن به حزب مخفی کارگران آگاه و انقلابی و کمونیست است. هیچ مبارزه مسلحانه و هیچ جنگ طبقاتی و بویژه جنگ طبقاتی کارگران و زحمتکشان سازمانیافته و مسلح، بدون داشتن ستاد جنگ به پیروزی نرسیده است. کارگران و زحمتکشان متحد شده، متحزب گشته و مسلح شوید تا جهان را فتح کنید!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x