جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض به مجلس، دولت به شورای نگهبان نامه می نویسد!

حسن روحانی رئيس جمهور و مقامات ارشد دولت روز چهارشنبه به مصوبه ی سه شنبه ی مجلس در مورد سياست هسته ای جمهوری اسلامی و ملزم کردن دولت به لغو پروتکل الحاقی اعتراض کردند. حسن روحانی در جلسه ی هيات دولت گفت دولت با مصوبه مجلس موافق نيست و معاون او خبر داد که به شورای نگهبان نامه نوشته است

روحانی روز چهارشنبه گفت: دولت با مصوبه دیروز مجلس موافق نیست و آن را برای فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند.

وی در جلسه هیات وزیران با اشاره به ارائه لایحه بودجه به مجلس، گفت: علاقه‌مند بودم مانند روال گذشته سخنان امروزم در خانه ملت خطاب به مردم و نمایندگان . حاضر نشدن من در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل ستاد کرونا و دستور ستاد ملی کروناست.

روحانی افزود: گمانه زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود مبنی بر اینکه عدم حضور من در مجلس شورای اسلامی به خاطر مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی است، درست نیست. البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیتهای دیپلماتیک مضر می‌داند اما به دلیل پروتکل‌های بهداشتی به مجلس نرفتم و نه مساله دیگر .

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از نامه دولت به شورای نگهبان درباره مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مصوبات شورای عالی امنیت ملی بعد از تایید رهبر انقلاب برای همه لازم الاجراست و ورود مجلس به این موضوع به مصلحت نیست.

به گزارش ایرنا، ‌ اسحاق جهانگیری امروز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: بحث مهمی که امروز در دولت انجام گرفت و من هم نامه آن را برای آیت‌الله جنتی تهیه کردم که نظرات دولت را بفرستم درباره مصوبه‌ای بود که مجلس بعد از ظهر روز گذشته انجام داد.

وی یادآورشد: بحث هسته‌ای بیش از دو دهه است که در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد و مسائل پیرامونی بسیار زیادی داشته است. تدبیری که رهبر انقلاب براساس قانون اساسی کردند مدیریت مسئله هسته ای به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده و از اصلی‌ترین مسائل امنیت ملی کشور است.

جهانگیری یادآور شد: اینکه مجلس به این موضوع ورود کرده به نظر ما به مصلحت نیست خصوصاً اینکه بعد از سال ۱۳۹۷ که آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و فشارهای اقتصادی سنگینی بر کشور وارد کردند و به تعبیر خودشان فشار حداکثری را در پیش گرفتند، جمهوری اسلامی با راهبردی که رهبر انقلاب ترسیم کردند مقاومت هوشمند در مقابل راهبرد فشار حداکثری شکل گرفت.

واعظی رییس دفتر روحانی از جمله دیگر مقامات دولت بود که روز چهارشنبه مصوبه ی روز گذشته ی مجلس را مورد انتقاد قرار داد و گفت: درباره مصوبه مجلس با بخشهای ذیربط مشورتی انجام نشده است. وی گفت این طرح پختگی لازم را ندارد و اعضای دولت نگران بودند این طرح ممکن است در روابط دیپلماتیک و مسائل داخلی مشکلاتی ایجاد کند.

واعظی با بیان اینکه بخشی از جلسه امروز دولت به طرح دستور کار صبح و عصر روز گذشته مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت، گفت: اکثر اعضای دولت نسبت به طرح در رابطه با مسائل هسته ای، نگرانی‌هایی داشته اند که راجع به آن با دستگاه‌های ذیربط مشورت نشده است. این طرح پختگی لازم را ندارد لذا در نحوه اجرا مشکل پیش می‌آید.

https://akhbar-rooz.com/?p=95701 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x