جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض کانون نویسندگان ایران به صدور حکم زندان برای چهار زن معترض

کانون نویسندگان حکم زندان زنان امضاکننده نامه انتقادی به حاکمیت را محکوم کرده است. گیتی پورفاضل، شهلا جهان بین، زهرا جمالی و شهلا انتصاری که خواستار برکناری علی خامنه ای شدند، هر یک به ۲۷ ماه زندان محکوم شده اند
کانون نویسندگان ایران
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه ای صدور حکم زندان برای زنان امضاکننده ی نامه انتقادی خطاب به حاکمیت را محکوم کرده است. گیتی پورفاضل، شهلا جهان بین، زهرا جمالی و شهلا انتصاری که در نامه ای خواستار برکناری علی خامنه ای شدند، هر یک به ۲۷ ماه زندان محکوم شده اند.
متن اطلاعیه ی کانون نویسندگان ایران را در زیر می خوانید:

صدور حکم زندان برای مقابله با آزادی بیان

مرداد امسال ۱۴ تن از کنشگران حقوق زنان اقدام به نوشتن نامه‌ای انتقادی خطاب به حاکمیت جمهوری اسلامی کردند. در پی انتشار نامه، شماری از امضا کنندگان آن بازداشت و پس از بازجویی‌های بلندمدت به قید وثیقه آزاد شدند.

در روزهای اخیر گیتی پورفاضل، نویسنده، حقوقدان و عضو کانون نویسندگان ایران و سه تن دیگر از امضا کنندگان نامه؛ شهلا جهان بین، زهرا جمالی و شهلا انتصاری هریک به ۲۷ ماه زندان محکوم شدند.

پیشتر نیز فاطمه سپهری و نرگس منصوری، دو تن دیگر از امضا کنندگان همین نامه، هریک به ۶ سال زندان محکوم شده بودند.

بی‌تردید صدور این احکام هدفی جز سرکوب آزادی اندیشه و بیان ندارد. کانون نویسندگان ایران بدون داوری در باره‌ی محتوای نامه، حکم‌های صادره را محکوم می‌کند و خواستار لغو احکام زندان نویسندگان نامه است.

کانون نویسندگان ایران
۲۳ بهمن ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=20100 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x