جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض کرونائی به نواک؛ بوندسلیگا و جدال بین عربستان و قطر

نازک بین:مرد شماره یک تنیس جهان گفت: متاسفم که تورنمنت ما باعث صدمه شده است. نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان با ابراز تاسف از مبتلا شدن ۴ نفر به ویروس کرونا تاکید کرد در ساماندهی تور آدریا اشتباه کرده است.روز گذشته نواک جوکوویچ به کرونا مبتلا شد و پیش از این هم تست گریگور دمیتروف، برنا کوریچ و ویکتور تروکی مثبت شده بود. جوکوویچ همچنین اعلام کرد جلنا همسرش هم به کرونا مبتلا شده است. مرد شماره یک تنیس جهان در این باره گفت: من بسیار متاسف هستم که تورنمنت ما صدماتی را وارد کرده است. هر کاری که برگزار کنندگان و من در یک ماه گذشته انجام دادیم با یک قلب خالص و نیت صمیمانه بوده است. وی افزود: ما معتقد بودیم که در این مسابقات همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و به نظر می‌رسد منطقه ما در شرایط خوبی قرار دارد.

حمله ۲ تنیسور مطرح جهان به نواک جوکوویچ

حمله 2 تنیسور مطرح جهان به نواک جوکوویچ

بلافاصله پس از برداشته شدن محدودیت‌های امنیتی و بهداشتی در صربستان، جوکوویچ با دعوت از تعدادی از ستارگان تنیس منطقه اروپایی شرقی، اقدام به برگزاری یک تورنمنت نمایشی با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیریه کرد. بعد از مثبت شدن تست ۴ شرکت کننده این رقابت‌ها به کرونا حالا کار به جایی رسیده است که دو تن از ستاره‌های حال حاضر تنیس علیه مرد شماره یک جهان صحبت کرده‌اند. اعلام ابتلای نواک جوکوویچ به ویروس کرونا به عنوان چهارمین تنیسور از تورنمنت «آدریاتور» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ورزشی جهان داشته است. بلافاصله پس از برداشته شدن محدودیت‌های امنیتی و بهداشتی در صربستان، جوکوویچ با دعوت از تعدادی از ستارگان تنیس منطقه اروپایی شرقی، اقدام به برگزاری یک تورنمنت نمایشی با هدف جمع‌آوری کمک‌های خیریه کرد. با وجود ماهیت این تورنمنت و هدف از برگزاری آن، از جوکوویچ به خاطر زمانبندی و شرایط برگزاری این مسابقات در دو کشور صربستان و کرواسی  انتقادات فراوانی صورت گرفت. در برخی تصاویر منتشر شده از آدریاتور مشخص است که شرکت کنندگان و هواداران فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.. انتقادات با ابتلای ۴ شرکت کننده این رقابت‌ها به کرونا شدت گرفت و حالا کار به جایی رسیده است که دو تن از ستاره‌های حال حاضر تنیس هم علیه مرد شماره یک جهان صحبت کرده‌اند.

 یکی از منتقدان جوکوویچ نیک کرجیوس، تنیسور استرالیایی بوده که خودش بارها به خاطر رفتارهای غیرقابل قبول مورد انتقاد قرار گرفته، تصمیم مرد شماره یک تنیس جهان را ابلهانه توصیف کرده است. او روز گذشته (سه شنبه) ویدئویی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر منتشر کرد که جوکوویچ و تعدادی دیگر از شرکت کنندگان آدریاتور را در حال شرکت در یک جشن و میهمانی بدون رعایت کردن فاصله‌گذاری اجتماعی نشان می‌داد. او اقدام جوکوویچ و دیگر تنیسورهای شرکت کننده در آدریاتور را غیرقابل با مقایسه با تمام کارهایی که خودش در تمام عمرش انجام داده دانست و گفت: برای تمام بازیکنانی که به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند دعا می‌کنم. از این پس دیگر به من به خاطر انجام کارهایی غیرمسئولانه‌ و احمقانه اشاره نکنید چون اتفاقی که اخیراً افتاده احمقانه‌ترین مورد در نوع خودش است. چگونه همه این افراد می‌توانند اینقدر نادان باشند؟ اندی ماری، برترین تنیسور بریتانیا هم سه‌شنبه اولین بازی‌اش پس از تعلیق مسابقات به خاطر شیوع کرونا را با یک مصاف نمایشی انجام داد اما در شرایطی که تمامی معیارهای بهداشتی با دقت و سختگیری رعایت می‌شد. او نیز درباره تورنمنت آدریاتور گفت: با دیدن تصاویر جشن بازیکنان و میهمانی بچه‌ها، ابتلای این تعداد آدم به کرونا چیز عجیبی نیست. هیچ خبری از فاصله گذاری اجتماعی نبود. فکر نمی‌کنم که برگزاری آدریا تور کمکی به بهبود وجهه تنیس کرده باشد. ویروس کرونا به هدف و نیت کاری که ما انجام می‌دهیم کاری ندارد. ما باید به مقررات احترام بگذاریم.

بوندسلیگا؛ سوژه یک جنگ بزرگ بین عربستان و قطر

به نظر می رسد که عربستان سعودی قصد دارد به روشی جدید سرمایه گذاری بزرگی در فوتبال انجام دهد. قرارداد شبکه قطری bein sport برای پخش رقابت‌های بوندسلیگا که چیزی حدود ۲۵۰ میلیون یورو قیمت آن بود، بعد از ۵ سال در پایان این فصل به پایان خواهد رسید و این فرصت خوبی برای عربستانی ها خواهد بود. به گزارش “ورزش سه”، عربستان سعودی در جدیدترین اقدام خود به دنبال یک سرمایه‌گذاری فوتبالی جدید در سطح بین المللی است. در این راستا آنها قصد دارند که حق پخش تلویزیونی رقابت های بوندسلیگا در منطقه خاورمیانه را خریداری نمایند.

 تلاش برای ربودن حق پخش تلویزیونی از قطری ها آخرین اقدام عربستان در جهان ورزش است. آن ها در سال های اخیر صدها میلیون دلار برای برگزاری مسابقات فوتبال اروپا، بوکس سنگین وزن و مسابقات اتومبیلرانی در این کشور هزینه کرده اند. این اتفاق همچنین نشان می دهد که چگونه یک مسابقه ورزشی بزرگ می تواند به جنگ بین المللی بین پادشاهان دو کشور متمول آسیایی تبدیل شود؛ کشورهایی که حالا تصمیم گرفته اند بخشی از درآمد حاصله خود از فروش نفت را به مسئله ورزش و مشخصا فوتبال اختصاص دهند. البته این موضوع می تواند به بهانه های سیاسی برای کری خوانی بین دو طرف نیز تبدیل شود چراکه به هیچ وجه بین دو کشور عربستان و قطر رابطه حسنه ای برقرار نیست.

 در همین ارتباط روز چهارشنبه یک روزنامه سعودی اظهار داشت که بوندسلیگا حق پخش خاورمیانه از مسابقات خود را به KSA Sports ، کانال ورزشی تحت حمایت دولت پادشاهی سعودی، به مدت سه فصل فروخته است. این در حالی است که بعد از چنین ادعایی بوندسلیگا تمام این مسائل را رد کرد و همه آنها را شایعه خواند. تکذیب این قضیه توسط بوندسلیگا در حالی مطرح می شود که سعود القحطانی، معاون سابق ولیعهد عربستان در مصاحبه ای عنوان کرده بود که این کشور قصد دارد انحصاراً حق پخش تلویزیونی مسابقات بوندسلیگا را خریداری کند و اجازه ندهد که هیچ کشوری به شکل رایگان اجازه پخش بازی‌ها را داشته باشد. حالا باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار حق پخش تلویزیونی رقابت های بوندس لیگا در منطقه خاورمیانه خواهد بود و اینکه آیا عربستان می تواند در این مسئله از قطر پیشی بگیرد یا اصلاً چنین چیزی در کار نخواهد بود.

برانکو: موفق‌ترین مربی تاریخ ایرانم.چرا فکر می‌کنید ویلموتس از اسکوچیچ بهتر است؟

سرمربی پیشین پرسپولیس خود را “بهترین و موفق‌ترین مربی رده باشگاهی و ملی در تاریخ فوتبال ایران” می‌داند. برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده خود و باشگاه پرسپولیس به صحبت پرداخت. او با بیان اینکه بهترین مربی رده ملی و باشگاهی در فوتبال ایران بود، عنوان کرد که نمی‌داند چرا مطالباتش پرداخت نمی‌شود. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با برانکو ایوانکوویچ را می‌خوانید:

* پرسپولیس‌ برای پرونده شما به CAS اعتراض کرده است. هواداران به خاطر این مسأله نگران آینده هستند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

می‌دانم که پرسپولیس‌ به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده و ما منتظر رای دادگاه CAS هستیم که تشخیص بدهند حق با کدام طرف است.

* شما قهرمانی‌های متعدد برای پرسپولیس کسب کردید و از اینکه این باشگاه مطالبات شما را پرداخت نکرد، هواداران پرسپولیس ناراحت هستند چرا که شاید به خاطر این موضوع، باشگاه با خطر روبرو شود. نظر شما درباره این مساله چیست؟

از همه چیز اطلاع دارم. ما توانستیم نتایج فوق‌العاده با پرسپولیس بگیریم. من موفق‌ترین مربی ملی و باشگاهی در فوتبال ایران هستم اما نمی‌دانم چرا مطالباتم پرداخت نمی‌شود. درباره این موضوع، آنها (مدیران باشگاه پرسپولیس) باید تصمیم بگیرند. با این حال از طریق رسانه شما به هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران سلام می‌گویم. آن‌ها بهترین هواداران در جهان هستند.

* با وجود شکایت به CAS مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی هستند که مطالبات شما را پرداخت می‌کنند. به نظر می‌رسد این رفتارها بیشتر برای خریدن زمان است. آیا برای پرداخت مطالبات شما اقدامی عملی صورت گرفته است؟

برانکو

در حال حاضر باید منتظر رای دادگاه CAS باشیم. واقعا نمی‌دانم آنها (مدیران باشگاه پرسپولیس) چرا نمی‌خواهند مطالبات من را پرداخت کنند. این مسائل مهم نیست. فقط می‌خواهم به هواداران فوتبال ایران سلام بگویم و به آن‌ها پیام شادباش بدهم.

* بعد از جدایی ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران، برخی‌ها منتظر حضور شما روی نیمکت تیم ملی بودند، با این‌ حال دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد. این انتخاب بسیار شوکه کننده بود.

تیم ملی ایران الان سرمربی دارد. شما چرا فکر می‌کنید ویلموتس از اسکوچیچ بهتر است؟ اسکوچیچ سرمربی خوبی است و قطعا نتایج خوبی با تیم ملی فوتبال ایران خواهد گرفت.

یش‌بینی روزنامه قطری از زمان و مکان لیگ قهرمانان آسیا

روزنامه استاد الدوحه پیش بینی کرد که بازی‌های چهار گروه غرب آسیا به میزبانی قطر و به صورت تک بازی برگزار شود. به نقل از استاد الدوحه، لیگ قهرمانان آسیا بعد از برگزاری هفته دوم به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و تاکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دقیق ادامه این رقابت‌ها را اعلام نکرده است.

روزنامه استاد الدوحه پیش بینی کرد که ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ۱۴ تا ۲۹ سپتامبر (۲۴ شهریور تا ۸ مهر) برگزار شود و  همه بازی‌ها در غرب آسیا به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد. طبق اعلام این روزنامه قطری همه بازی های مراحل حذفی به صورت تک بازی خواهد بود و دیگر خبری از بازی های رفت و برگشت نیست. روزنامه استاد الدوحه پیش بینی کرد که مرحله یک چهارم نهایی در ۴ نوامیر (۱۴ آبان)، نیمه نهایی در ۲۵ نوامبر (۵ آذر) و فینال هم در ۵ دسامبر (۱۵ آذر) برگزار شود. همه بازی های پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، ایران چهار نماینده در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا دارد که همه آنها کار سختی برای صعود به دور بعد دارند.

۲۰۲۲؛ در یک سال دو جام جهانی داریم!

طبق شواهد، تقویم عادی فوتبالی را حداقل تا فصل ۲۴-۲۰۲۳ شاهد نخواهیم بود. فصل آینده فوتبال با تاخیر همراه خواهد بود و برای مثال لیگ قهرمانان از ماه اکتبر و با تاخیر ۵ هفته ای دور گروهی آغاز می شود. وضعیت لیگ های داخلی و شروع شان نیز نامشخص است و پس از اتمام کار باید دید از چه زمانی فصل ۲۱-۲۰۲۰ شروع خواهد شد. نباید فراموش کرد که سال بعد از ۱۱ ژوئن، یورو ۲۰۲۱ را خواهیم داشت و کشورهای اروپایی باید تقویمی فشرده را برنامه ریزی کنند.

سال ۲۰۲۲ شاهد یک اتفاق بی سابقه و جالب در تاریخ فوتبال خواهیم بود. برگزاری دو جام جهانی در یک سال میلادی.به گزارش “ورزش سه”، هم فیفا و هم یوفا پس از شیوع کرونا حق تقدم را به برگزاری لیگ های داخلی دادند تا تکلیف رقابت های باشگاهی در اروپا و دیگر نقاط دنیا به سرانجام برسد.

جانی اینفانتینو و الکساندر چفرین روسای فیفا و یوفا در این مورد تردیدی نداشتند. اکنون و در حالی که لیگ های داخلی در حال انجام است و به زودی به اتمام خواهند رسید، نوبت یوفا و فیفاست تا برنامه ای جدید برای رقابت هایی چون جام ملت های اروپا و نیز جام های جهانی باشگاهی و ملی اعلام کنند. ابتدا یوفا بود که یورو ۲۰۲۰ را یک سال به تعویق انداخت و فیفا نیز در حال بررسی های لازم است تا وضعیت برگزاری جام جهانی باشگاه ها را مشخص کند. این رقابت ها قطعا یک سال به تعویق خواهد افتاد و به تابستان ۲۰۲۲ موکول می شود تا در سال ۲۰۲۲ و برای اولین بار دو جام جهانی داشته باشیم. یکی در رده باشگاهی که تورنمنتی جدید است و بین ماه های ژوئن و جولای برگزار خواهد شد و دیگری در رده ملی که طبق برنامه از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در قطر برگزار می شود. تورتمنتی که اولین بار است در فصل پاییز به انجام خواهد رسید.

در واقع از یک طرف فصل دیرتر شروع می شود و از سوی دیگر به دلیل یورو ۲۰۲۱ بازی ها باید در سریعترین زمان ممکن تمام شوند. همین شرایط را یوفا برای برگزاری لیگ قهرمانان و لیگ اروپا خواهد داشت. جام جهانی باشگاه ها قرار بود سال بعد در چین و با حضور ۲۴ تیم برگزار شود. شرکت در این رقابت ها برای هر تیم سود ۲۰ میلیون یورویی به همراه داشت و قهرمان نیز تا ۱۰۰ میلیون یورو دریافت می کند. هدف فیفا از برگزاری این رقابت ها هم کسب درآمدهای مالی بیشتر برای خود و باشگاه هاست و هم اینکه جانشینی باشد برای جام جهانی باشگاهی فعلی و نیز جام کنفدراسیون ها که طرفداران زیادی ندارند (جام کنفدراسیون ها همواره یک سال قبل از شروع جام جهانی و در کشور میزبان جام برگزار می شود.

 تعویق یورو ۲۰۲۰ به ۲۰۲۱ اما چاره ای برای فیفا باقی نگذاشت تا جام جهانی باشگاه ها را به ۲۰۲۲ موکول کند. اکنون باید دید که با توجه به وضعیت شیوع کرونا، فیفا چه تقویمی را برای برگزاری جام جهانی باشگاه ها اعلام خواهد کرد. این مهم پس از جلسه با اتحادیه جهانی باشگاه ها به ریاست فلورنتینو پرز (رئیس رئال) مشخص می شود.ایده فیفا این است که جام جهانی باشگاه ها به جای جام کنفدراسیون ها و در تقویم زمانی این تورنمنت به انجام برسد.  چیزی که واضح است اینکه تقویم فوتبالی تا سال ۲۰۲۳ شرایطی مثل گذشته نخواهد  داشت و حتی جانی اینفانتینو به برخی کشورها توصیه کرده تا برای خلوت شدن تقویم زمانی، لیگ های خود را با ۱۸ تیم برگزار کنند.

در جام جهانی باشگاه های جدید، هشت تیم از اروپا و شش تیم از آمریکای جنوبی حاضر خواهند بود. ۱۰ جایگاه بعدی را نیز ۳ تیم از آسیا، آفریفا و آمریکای شمالی و یک تیم از اقیانوسیه پر خواهند کرد. برندگان ۴ سال گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ قطعا در این تورنمنت حاضر خواهند بود و به این ترتیب فعلا حضور رئال، لیورپول، اتلتیکو و چلسی قطعی است. ۴ سهمیه بعدی نیز در دو سال پیش رو مشخص خواهند شد.

فوتبال کوبو!

فرشته تقی‌زاده: روزنامه آس با الهام از کارتون فوتبالیست‌ها صفحه نخست خود را به دیدار رئال مادرید و مایورکا اختصاص داده است. رئال مادرید بامداد پنجشنبه در هفته سی و یکم لالیگا به مصاف مایورکا می رود تا با یک پیروزی دوباره به صدر جدول بازگردد. نشریه آس به همین خاطر صفحه نخست خود را به این دیدار اختصاص و تاکه‌فوسا کوبو را سوژه اصلی خود قرار داده است. بازیکن ۱۹ ساله ژاپنی که به صورت قرضی از رئال مادرید به مایورکا پیوسته است در این دیدار می تواند خود را نشان دهد. روزنامه آس به خاطر ژاپنی بودن بازیکن جوان اتلتیک برای تصویر صفحه نخست از کارتون فوتبالیست ها الهام گرفته و تیتر زده است: فوتبال کوبو.

فوتبال کوبو!

بائو: ۱۸ سال فوتبال بازی کردم، ۱۸ هزار بار برای طلبم به فدراسیون آمده‌ام

بازیکن اسبق فوتبال با حضور در فدراسیون فوتبال از مشکلاتش بابت دریافت مطالباتش گفت و همچنین از روزهایی که دچار بیماری کرونا شده بود صحبت های جالبی مطرح کرد. میثم بائو در خصوص مراجعه‌اش به فدراسیون فوتبال اظهار داشت: طبق معمول، بدهی‌های چهارده سال پیش را پیگیری می‌کنم، مشکلات من حل نشده و هیچ‌کس پیگیری نمی‌کند. وی افزود: کسی که بدهکار بود می‌خواست پولم را پرداخت کند اما دوستان گفتند حالا صبر کن، واقعاً دیگر خسته شده‌ایم، هجده سال فوتبال بازی کرده‌ام و ۱۸ هزار بار به فدراسیون برای طلبم مراجعه کردم و هیچ قانونی اینجا وجود ندارد. بازیکن سابق استقلال در خصوص مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها و نداشتن بدهی به بازیکنان گذشته خاطرنشان کرد: چهار تیم مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و نساجی بودند که قصد دارم حق‌م را از آنها بگیرم. به ما گفتند که بخشش کنیم و من هم ۴۰ درصد از آن را بخشیدم. تمام بدهی‌ام را خرد خرد پرداخت کردند و دیگر آن پول ارزشی ندارد. از سال ۹۱ از تیم تراکتور ۳۲۰ میلیون طلب داشتم، آن پول در سال ۹۱ کجا و دریافتش در سال ۹۸ کجا؟ تیم شهرداری تبریز تیمش را فروخته است و هیچ‌کس بدهی‌های گذشته‌اش را پرداخت نکرده است. همه با هم همدست هستند و بدهی‌ها را رد می‌کنند. واقعا زشت است که من این همه سال در فوتبال دویده‌ام، بیشتر از آن را در فدراسیون فوتبال به دنبال پولم بوده‌ام. 

داریوش مصطفوی و شهر، هرت!

داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی از آن مردهای نان به نرخ خور روزگار است. هر وقت توسط نظام به بازی گرفته می شود همه چیز عالی و بر وفق مراد و انتقاد و اعتراض به قول هموطنان عزیز آذری-یوخته! (نیست)! اما همین که راه پست و مقام و لابی کج می شود در نزد مهندس داریوش ،(صادر کننده آن اعلامیه معروف بعد از بازی با استرالیا و صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ که یکی از همین آیات در حوزه قم ،گفته بود که باور اش سخت است که این ادبیات را کسی غیر از یک معمم و استاد فقه نوشته باشد!!)، تمام مسایل تیره و همه افرادی که در زمان لابی و لابی گری یار منبر و همقطار دبه های چهار لیتری راه شمال بودند، می شوند بد و مفسد! حالا اگر کسی سئوال کند جناب مهندس دلارهائی که بعد از بازی با استرالیا به حساب شما در دبی واریز شد کجا رفت و چطوری هبولی شد گوشها نمی شنوند! مهندس داریوش فقط می خواهد مسافر یکی از واگن های مسئولان نظام در فدراسیون و واگن لوکس تر وزیر ورزش و جوانان باشد تا همه چیز گل و بلبل باشد و واگن هم خیلی قدیمی بود از دیدگاه مهندس داریوش اشکالی ندارد بشرطی که وی در داخل آن همراه سایر سرنشینان باشد البته در فدراسیون فوتبال نظام جمهوری اسلامی همه مفسدین جمع اند و تفاوت فقط در میزان و کم و زیاد بودن آنان است! بخوانیم که چگونه چراغ چشمک زن به عباس نفتی و علی کفاشیان نشان میدهد اما از سوراخ مار:

داریوش مصطفوی درباره اینکه عباس ترابیان گفته است در فدراسیون فوتبال، زیر آب افراد را می‌زنند، اظهار داشت: فوتبال ما «شهر هِرت» است و هر چیزی در آن امکان دارد. هنوز جریان شرکت ام‌پی‌سیلوا برای مردم مشخص نیست. مسئولان باید درباره مسائل شفاف‌سازی کنند و من نباید همه مطالب را بگویم. وی در مورد محکومیت رؤسای پیشین فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال این فدراسیون در پرونده حق پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال تصریح کرد: کفاشیان، ترابیان را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار خود معرفی کرد و قرار بود برای هشت داور، چند «هدست» بخرند. فدراسیون، ترابیان را به‌عنوان نماینده خود معرفی می‌کند و قرار بود فدراسیون از پولی که از شرکت ام‌پی‌سیلوا می‌گیرد، هدست‌ها را برای داوران بخرد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون جای خوبی نیست و در آن پرونده‌سازی می‌کنند یا خیر، بیان کرد: اصلاً این‌گونه نیست. خجالت می‌کشم که به مردم هتک حرمت می‌کنند. زمان ما دوره تخصص بود و امثال ترابیان و کفاشیان، جایی در فدراسیون نداشتند. کفاشیان ۲۴۵ نفر در فدراسیون استخدام کرد، اما ما ۱۷ نفر داشتیم. ما تیم ملی را با ۴۵ میلیون تومان به جام جهانی بردیم و اینها این کار را با ۸۰ میلیارد تومان انجام می‌دهند. ترابیان که می‌گوید در فدراسیون زد و بند وجود دارد، بگوید خودش چگونه وارد فوتبال شد؟، مصطفوی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: او در زمان ریاست صفایی فراهانی از طرف وزارت نفت به فوتبال معرفی شد. اگر پارتی‌بازی بوده، هیچ‌کس مانند کفاشیان و ترابیان از رانت استفاده نکردند. رطب خورده منع رطب کِی کند؟! اگر پرونده‌سازی بوده است، فدراسیون پرونده را نساخته و این اتفاق در جای دیگری رخ داده است.

وی درباره جزئیات این پرونده گفت: شما (ترابیان) به جای ارائه حساب فدراسیون فوتبال، شماره حساب دیگری دادی که متعلق به شرکت دوستان شما در دبی بود و پول به این حساب واریز شد. اگر بخواهم وارد ماجرا شوم، می‌گویم که این پول زیر نظر کفاشیان به حساب دوستان ترابیان واریز شده است. اسناد و مدارک آن را ندارم، اما موجود است و از این پرونده مطلع هستم. خواهش می‌کنم در این پرونده مرا وسط نیندازید! با این حال اگر دو نفر گناهکار باشند، نفر اول ترابیان است.

الزام فیفا به تغییر ساختار حقوقی فدراسیون فوتبال؛

فدراسیون جهانی فوتبال در نامه جدید خود که دوشنبه هفته جاری به فدراسیون ایران ارسال کرده، برخی تغییرات صورت گرفته در اساسنامه را رد و اعلام کرده که در راستای الزامات و مقررات این نهاد بین المللی نیست. این موضوع باعث شده فیفا تا ۸ تیر ماه به فدراسیون ایران فرصت دهد تا اساسنامه را بازنویسی و تغییرات مدنظر را اعمال کند.

مهمترین نکته در این نامه مربوط به اصلاح ساختار حقوقی فدراسیون فوتبال است. در نامه‌ای که چند هفته قبل از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شد، استدلال شده بود که این مجموعه با عنایت به قوانین داخلی، «نهاد عمومی غیر دولتی» است. در این راستا نیز از کمیته ملی المپیک نام برده شده بود که چنین ساختاری دارد و از سوی نهاد بین المللی متناظرش هم مورد تائید قرار گرفته است.ربا این حال در نامه اخیر فیفا اعلام شده که این نهاد بین المللی به مقررات داخلی و ملی احترام می‌گذارد اما کمیته ملی المپیک ایران در نهاد متناظر بین المللی خود، به عنوان «یک سازمان مستقل غیردولتی غیرانتفاعی» به ثبت رسیده است. به همین دلیل، فدراسیون فوتبال کشورمان نیز باید چنین ساختار حقوقی را به ثبت رسانده و آن را به اطلاع فیفا برساند.

این بخش از نامه فیفا که مهمترین قسمت آن است، با رد استدلال مقامات کشورمان مبنی بر «نهاد عمومی غیردولتی بودن» فدراسیون، خدشه‌ای نیز به آن وارد کرده است. به نظر می‌رسد نگارندگان نامه اطلاعی از ساختار حقوقی کمیته ملی المپیک نداشته یا فیفا را نهادی تصور کرده‌اند که امکان بررسی و جستجوی اطلاعات را ندارد. با این شرایط، ماده یک اساسنامه باید مورد بازبینی قرار گرفته و اصلاح شود و فدراسیون، اساسنامه جدید با محوریت تغییر ساختار حقوقی فدراسیون فوتبال به «غیردولتی و غیرانتفاعی» را تا تاریخ مدنظر فیفا ( یکشنبه ۸ تیر) ارسال کند تا مشکلات جدیدی گریبان فوتبال ایران را نگیرد.

هندبال ایران بدون نماینده در جام باشگاه‌های زنان آسیا

هندبال بانوان ایران هیچ نماینده‌ای در جام باشگاه‌های آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، فدراسیون هندبال ایران تا سوم تیرماه فرصت داشت تا حضور یا عدم حضور دو نماینده بانوان ایران در جام باشگاه‌های آسیا را اعلام کند. طبق گفته رییس فدراسیون هندبال هیچ کدام از دو تیم اشتادسازه و شهید شاملی قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی نکردند و حتی شفاها عدم حضور خود را به فدراسیون اعلام کرده‌اند. مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا آذر ماه به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد. فدراسیون هندبال ایران تا سوم تیرماه زمان داشت تا نام تیم‌ها را اعلام کند اما تاکنون هیچ کدام از تیم‌ها اعلام حضور نکرده و در نتیجه ایران هیچ نماینده‌ای در این مسابقات نخواهد داشت.

پیش از این تیم‌های هندبال سنندج، لارستان و شهید چمران نماینده بانوان ایران در جام باشگاه‌های آسیا بوده‌اند. علیرضا پاکدل در خصوص اعلام آمادگی کتبی دو تیم اشتادسازه و شهید شاملی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا گفت: تا همین لحظه هیچ کدام از تیم ها اعلام آمادگی نکرده اند ولی شفاها اعلام کردند که نمی‌توانند در این مسابقات حاضر شوند. ما حتی به دو تیم بعدی یعنی تاسیسات و فولاد نیز درخواست دادیم که آن‌ها هم اعلام کردند نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند. وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در این مسابقات نماینده ای نخواهد داشت گفت: خیر نماینده نداریم. البته کلیت بازی‌ها هم به خاطر کرونا کاملا مشخص نیست. همه مسابقات، اردوها و رویدادها در اما و اگر است.

https://akhbar-rooz.com/?p=37943 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x