پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتصاب غذای عباس لسانی در زندان اردبیل

عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی) در زندان اردبیل، از صبح امروز دوشنبه ۲۹ دیماه اعتصاب غذا کرده است. اعتصاب غذای آقای لسانی در حمایت از اعتصاب یوسف کاری دیگر زندانی محبوس در زندان اردبیل صورت گرفته است. آقای کاری از روز چهارشنبه ۲۴ دیماه در اعتراض به بدرفتاری دادیار ناظر بر زندان و بی‌توجهی مسئولان نسبت به حقوق زندانیان سیاسی محبوس در این زندان در اعتصاب است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، اعتصاب غذای آقای لسانی در حمایت از اعتصاب یوسف کاری و اعتراض به بدرفتاری‌های دادیار ناظر بر زندان علیه این زندانی صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در خصوص دلیل اعتصاب غذای این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “یوسف کاری از ۶ روز پیش پس از احضار به دفتر “سپهری” دادیار ناظر زندان و مورد هتاکی قرار گرفتن از سوی این مقام قضایی و جداسازی از بند خود و انتقال به قرنطینه زندان اعتصاب غذا کرد. موضوع احضار آقای کاری به دفتر سپهری درخواست مرخصی درمانی او بود که در تاریخ ۱۸ آذر و پس از بازدید هییت قضایی این استان از زندان اردبیل پیشنهاد آن را “سید عبدالله طباطبایی” دادستان اردبیل داده بود. سپهری در این احضار به آقای کاری عنوان کرده که حقوق زندانیان سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسد.»

عباس لسانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد. وی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل از بابت اتهام “تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور” به ۸ سال حبس و ۲ سال تبعید به شهر یزد محکوم شد. این حکم در مهرماه ۹۸ توسط دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به ۱۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهر یزد افزایش یافت. تیرماه امسال درخواست فرجام خواهی آقای لسانی در دیوان عالی کشور رد شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

یوسف کاری، در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در اردبیل بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شد. آقای کاری آذرماه همان سال در مرحله بدوی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=101267 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x