شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتصاب غذای ٢٠٠ زن زندانی در زندان ارومیە; تجمع خانواده‌های زندانیان مقابل زندان

برپایە گزارش هەنگاو، ٢٠٠ زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیە از روز شنبە ٩ فروردین بە نشانە اعتراض بە نبود امکانات و خدمات بهداشتی در بند زنان و همچنین مخالفت مسئولین با آزادی موقت آنها پس از شیوع ویروس کرونا در این زندان، دست بە اعتصاب غذا زدەاند. بنا بر گزارش، تمامی زنان محبوس در بند زنان، نهار روز شنبە را تحویل نگرفتە و آن را بە زمین ریختە و اعلام کردەاند تا زمانی کە از حق آزادی موقت برخوردار نشوند، بە اعتصاب خود ادامە خواهند داد.

اعتصاب این زندانیان پس از مرگ یکی از زنان محبوس در بند زنان با نام ”فاطمە علیزاده“ ۵٣ سالە و اهل کرمانشاه بر اثر ابتلا بە ویروس کرونا بودە است. فاطمە علیزادە یک روز قبل از مرگ، حال جسمی وخیمی داشته است و علی رغم مطلع کردن کادر درمانی، هیچ کدام از آنها برای درمان وی اقدام نکردەاند.

تجمع خانواده‌های زندانیان مقابل زندان مرکزی ارومیه برای آزادی زندانیان

به دنبال اعتصاب حدود ۲۰۰ تن از زندانیان زندان ارومیه، دیروز شماری از خانواده‌های زندانیان زندان مرکزی ارومیه در مقابل این زندان تجمع کرده و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.

چندنفر از زندانیان مبتلا به کرونا در زندان مرکزی ارومیه جان‌ خود را تاکنون از دست داده‌اند و این موضوع باعث نگرانی شدید بستگان آنها شده است. این دومین بار است که خانواده‌ها در مقابل زندان تجمع اعتراضی برگزار کردند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=24392 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x