پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعتصاب غذای پنج زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان شیبان اهواز

جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی، علی مطیری و علی مجدم، ۵ زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز از روز شنبه ۴ بهمن‌ماه با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کردند. اعتصاب این شهروندان در اعتراض به ممنوعیت ملاقات و بدرفتاری مسئولان زندان صورت گرفته است.

به گزارش هرانا، از روز شنبه ۴ بهمن‌ها ۱۳۹۹ جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی، علی مطیری و علی مجدم ۵ زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز با دوختن لب‌های خود اقدام به اعتصاب غذا کردند.

اعتصاب این شهروندان در اعتراض به ممنوعیت ملاقات و بدرفتاری مسئولان زندان صورت گرفته است.

علی خسرجی و حسین سیلاوی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ توسط نیروهای امنیتی به اتهام دست داشتن در حمله به پاسگاه حمید در ۴۰ کیلومتری شهر اهواز و کلانتری ۲۳ کوی مجاهد شهر اهواز، بازداشت شدند. پرونده آنان در شعبه ۱۲ بازرسی عمومی و انقلاب اهواز به ریاست قاضی جلیلیان مورد بررسی قرار گرفت. این شهروندان نهایتا از بابت اتهام بغی توسط دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند. این احکام نهایتا در دیوان عالی کشور نیز به تایید رسید.

علی خسرجی ۲۹ ساله و حسین سیلاوی ۳۳ ساله است.

علی مطیری نیز در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۷ به اتهام قتل دو تن از اعضای بسیج این شهرستان، بشیر احمدی و حسن کارونی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. آقای مطیری توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهام قتل و محاربه با خدا به اعدام محکوم شد. گفته می‌شود که این حکم توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

آقای مطیری، مجرد و حدودا ۳۰ ساله است. وی پیش از بازداشت ورزشکار بوده و در ورزش بوکس فعالیت می‌کرد.

علی مجدم، ۳۹ ساله در تاریخ ۲۰ بهمن ۹۸ به همراه ۱۴ شهروند دیگر توسط ماموران اداره اطلاعات به اتهام شرکت در عملیات مسلح علیه نیروهاى امنیتی و اقدام علیه امنیت کشور و ارتباط با دول خارجی و تشکیل گروه مخالف نظام بازداشت شدند.

جاسم حیدری در آذرماه ۱۳۹۶، پس از بازگشت به کشور توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در زندان اوین منتقل شد. گفته می‌شود که این شهروند در زمان بازداشت برای اخذ اعترافات اجباری تحت ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و برای مدتی مجبور به استفاده از ویلچر شده است.

آقای حیدری اسفندماه همان سال از تهران به اهواز منتقل شد. در ادامه این فشارها، مرضیه حیدری، مادر وی نیز در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت و مدتی بعد به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. خانم حیدری حدود یک ماه بعد با تودیع قرار از زندان آزاد شد.

آقای حیدری نهایتا توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی محمدی از بابت اتهام بغی از طریق همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام به اعدام محکوم شد. این حکم در آبان‌ماه امسال توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

جاسم حیدری، فرزند کاظم (کویت)، متولد ۲۰ دیماه ۱۳۶۸ و از شهروندان عرب اهل شهر اهواز است. وی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی زمانی که تنها ۱۷ سال داشت در شهرستان شوش بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=101974 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x