شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتصاب پرسنل نگهداری خط و ابنیه فنی لرستان و سایراخبار کارگری طی ۳ روز گذشته

اعتراض صد تن از رانندگان شرکت واحد عضو پروژه مسکن سپیدار۲و۳ امروز ۳۰بهمن به عدم تحویل منازل مسکونی بعد از ۶سال

اعضای پروژه‌های سپیدار ۲ و ۳ در تماس با خبرنگار ایلنا، از مراجعه‌ی خود به دفتر تعاونی خبر دادند.

آنها گفتند: شش سال است که ساخت واحدها متوقف شده و این اواخر، بعد اینهمه سال تاخیر، اخطار دادند بازهم پول بدهید؛ به همین دلیل، امروز حدود صد نفر از اعضا به محل تعاونی مراجعه کردیم و برگه‌های تاخیر را به آنها برگرداندیم. به آنها گفتیم تعهدات خود را انجام دهید و واحدهای مسکونی ما را براساس بندهای قرارداد فیمابین تحویل دهید.

به گفته‌ی آنها، پروژه‌های سپیدار ۲و۳ از سال ۹۲ متوقف شده است و مراجعات مکرر اعضا به شورای شهر و شهرداری و مسئولان تعاونی تا امروز بی‌نتیجه مانده است.

کارگران یکی از شرکت های پیمانکاری شهرداری بندرعباس امروز مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند

کارگران شهرداری معوقات چندین ماهه پرداخت نشده دارند و از سفره های خالی خود و شرمساری در برابر خانواده شان گله مند هستند.

بر اساس مصوبه شورای عالی کار، از ابتدای سال ۹۲ همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت که دارای یک سال سابقه باشند، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه سنوات هستند.

اعتصاب پرسنل نگهداری خط و ابنیه فنی لرستان در اعتراض به حقوق‌های عقب افتاده

کارکنان نگه‌داری خط و ابنیه فنی لرستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق‌های عقب‌افتاده و سایر مطالبات خود، از جمله عیدی پایان سال، روز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه دست به اعتصاب زدند. این کارگران که دو ماه و نیم از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، می‌گویند تا دریافت همه مطالبات‌ عقب اغتاده، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-122.png است

اعتراضات کارگران و پرسنل نگه‌داری خط و ابنیه فنی در اغلب شهرهای ایران به دلیل عدم پرداخت مطالبات مزدی‌‌‌شان، از ماه‌ها پیش ادامه دارد ولی به خواسته‌های آن‌ها تا کنون هیچ‌گونه رسیدگی نشده است.

به گفته آن‌ها، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به مناسبت روز زن، ۷۰۰ هزارتومان به مناسبت ایامی که در جمهوری اسلامی «دهه فجر» نام‌گذاری شده است و بیمه‌های مکمل از سال ۱۳۹۲ تاکنون پرداخت نشده‌اند.علاوه بر این، پرسنل نگه‌داری خط و ابنیه فنی لرستان خواستار استعفای دسته جمعی مدیران ستادی راه آهن و« شرکت تراورس» به علت دادن وعده‌های دروغ، بی لیاقتی و بی توجهی به حق‌الناس کارگران شده‌اند. آن‌ها نامه خود را با جمله «حقوق نیست، نان نیست» به پایان برده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن، کارگران کارخانه کنتورسازی برای اعتراض به عدم پرداخت بیش از دو سال حقوق‌شان و عدم تحقق وعده‌های مسوولان استان قزوین، مقابل دفتر امام جمعه قزوین در خیابان «شهدا» این شهر دست به تجمع زدند.

امام جمعه قزوین و مدیرکل سازمان صمت استان در جمع کارگران حاضر شدند اما کارگران معترض اعلام کرده‌اند از آن‌جا که استاندار و رییس کل دادگستری بارها وعده رسیدگی و پاسخ‌گویی به خواسته‌هایشان را داده‌اند، باید در تجمع‌ آن‌ها حاضرشوند و تا زمانی که این مسوولان در جمع آن‌ها حاضر نشوند، به تجمع خود پایان نمی‌دهند.

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» با این کارگران در مسجد «شیخ الاسلام» به گفت‌وگو پرداخت. هم‌چنین نبیل، مدیرکل سازمان صمت استان نیز در جمع کارگران حاضر شد. اما این کارگران خواستار حضور استاندار و رسیدگی از طرف رییس کل دادگستری که بارها به آن‌ها قول داده است، هستند.

عدم پرداخت هفت ماه حقوق کارگران پروژه آزاد راه تهران – شمال از طرف بنیاد مستضعفان

هفت ماه حقوق کارگران قطعه اول پروژه آزاد راه تهران – شمال که قراراست دهم اسفند ماه به بهره برداری برسد از طرف بنیاد مستضعفان پرداخت نشده است.

یکی از کارگران شاغل در این آزادراه در دست ساخت گفته است: «هفت ماه است که حقوق پایه‌ آنان که بین یک و نیم تا ۳ میلیون تومان است توسط بنیاد مستضعفان پرداخت نشده است.»
در بیست و سوم بهمن ماه جاری و با دستور رئیس جمهوری بهره برداری آزمایشی از منطقه یک آزاد راه تهران-شمال صورت گرفت. گزارشها حاکی از این است که بهره برداری رسمی این منطقه ششم اسفند ماه امسال با حضور رئیس جمهور انجام شود.

منطقه یک آزادراه تهران – شمال از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان منشعب می‌شود و در مسیر ۳۳ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. پس از آن خودروها وارد جاده قدیم کندوان شده و طی مسیر می‌کنند و سپس می‌توانند در منطقه مرزن‌آباد وارد منطقه چهار آزادراه تهران – شمال شوند.

معوقات مزدی: عدم پرداخت سه ماه حقوق کارگران کارخانجات تولید تراورس و قطعات بتنی کرج

یکی از کارگران کارخانجات تولید تراورس و قطعات بتنی کرج در تماس با اتحادیه آزاد کارگران ایران گفته است: «چیزی به شب عید نمانده و سه ماه حقوق کارگران واریز نشده است.»

وی با اعلام اینکه اگر قرار است شب عید حقوق ما را ندهند، پس کی می‌خواهند پرداخت کنند؛ افزود: «با این تورمی که هر روز به مردم بیشتر فشار می‌آورد، پرداخت نشدن حقوق هم مشکلات‌مان را بیشتر می‌کند.»

این کارگر در ادامه گفته است: «کارگرانی را در تراورس می‌شناسم که کرایه خانه نداده و در آستانه صدور حکم تخلیه قرار دارند. نکته این است که همه مسئولان می‌گویند درست می‌شود، اما به نظر می‌رسد درست شدنی در کار نیست.»

بازرس کانون بازنشستگان راه‌آهن: ۴۸۰ نفر از ما زیر خاک رفتند و حقشان پرداخت نشد

در نشست کانون بازنشستگان راه‌آهن ایران، مطالبات اصلی این بازنشستگان و راهکارهای وصول به آنها مطرح شد.

نشست کانون بازنشستگان راه‌آهن ایران با حضور یکی از نمایندگان مجلس و اعضای هیات مدیر کانون در ساختمان این کانون برگزار شد. محمد شریفی، بازرس کانون بازنشستگان را‌ه‌آهن ایران در این نشست گفت:


«در روزهای گذشته مسائل و مشکلاتی که بازنشستگان با آن مواجه بودند را پیگیری کردیم و حتی پیش وزیر هم رفتیم که ایشان بر این اساس به راه‌آهن‌ نامه زده که هرچه سریع‌تر این موضوعات را حل کنند. البته برای حل مشکلات باید با یکدیگر متحد باشیم. در این دوسال ۴۸۰ نفر ما زیر خاک رفتند و حقشان پرداخت نشده است، باید راه‌آهن به مشکلات ما رسیدگی کند.»

وی ادامه داد: «سایه هیات مدیره قبلی هنوز روی این کانون است چراکه ۷ سال کاری نکردند و اکنون هم می‌خواهند مانع کار ما شوند. این هیات‌مدیره سه ماه است انتخاب شده ولی به اندازه سه سال کار کرده است. اگر افراد قبلی دوباره در کار ما دخالت کنند، این بار اسم آنها را اعلام می‌کنم.»

نی‌برهای هفت‌تپه در انتظار بازنشستگی و پرداخت معوقات

نماینده کارگران نی‌بر «شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه» از انتظار برای روشن شدن تکلیف شغلی خود و همکارانش گفته است.

او در تماس با ایلنا گفته است: «فعلا قول و قرار گذاشته‌اند که تکلیف ما را روشن کنند اما به هیچ‌کدام از وعده‌ها تا امروز عمل نشده است.»

نماینده کارگران نی‌بر نیشکر هفت‌تپه می‌گوید: «۱۰۴ کارگر نی‌بر هفت‌تپه تا امروز حقوق آذرماه را گرفته‌اند و دستمزد برج ۱۰ و هم‌چنین دستمزد ماه‌های خرداد و تیر سال قبل را طلب‌کارند.»

نماینده کارگران نی‌بر در ادامه افزوده است: «بارها به اداره کار رفته‌ایم. ما مشکل بازنشستگی داریم. ما مشمول بازنشستگی سخت و زیان‌آور هستیم اما چهار درصد را برای ما رد نمی‌کنند. قرارداد ما از اول مهرماه است و قرار بوده تا زمان خاتمه برداشت نیشکر سر کار باشیم اما کار برداشت را به پیمان‌کار داده‌اند و ما هم‌چنان بیرون از مجموعه هستیم. بعد از اعتراضات، یک قرارداد با رییس اداره کار نوشتند که پرونده‌های بازنشستگی ما به کمیسیون برود و در صورتی که مشمول نباشیم، سر کار بازگردیم اما هنوز خبری نشده است.»

https://akhbar-rooz.com/?p=20746 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x