جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعدام های دسته جمعی در عراق – نسان نودینیان

جرم کسانی که در صفوف داعش و هر تشکل  تروریستی دستگیر شده اند اعدام نیست

دوشنبه ٢٧ آبان (١۶نوامبر) اعدام   ٢١ نفر در زندان ناصریه عراق (خبرگزاری فرانسه می‌گوید زندانیان ناصریه اسم این زندان را الحوت (نهنگ) گذاشته اند؛ جایی که پس از ورود، تنها جنازه زندانی از آن خارج می‌شود)، (منبع خبر سایت عراقی “IQNEWS” ). سایتهای حکومت اسلامی خبر اعدام ها را با شعف و خوشحالی با  تیتر اعدام تروریست های سعودی پوشش داده اند.

اجرای سیاست اعدام در عراق با هر اسم و عنوانی (احکام اعدام را  عمدتا به جرم تروریسم اعلام میکنند) قتل عمد دولتی است که توسط حاکمان منطقه سبز اجرا میشود. حاکمانی که در یکسال گذشته توسط مردم مبارز و انقلابی، سیستم و قدرت دولتی قومی ــ مذهبی آنها برای بزیر کشیدنشان به چالش کشیده شده است. 

با اجرای اعدام ها  دارند مردم را سرجایشان می نشانند، مبارزین میدان های تحریر  و مبارزین شهر ناصریه را که در یکسال گذشته و با شروع اعتراضات اکتبر ٢٠١٩  علیه دستگاه حاکمیت و مافیای مالکی و حکومت اسلامی در خیابان ها ایستاده اند می ترسانند،   دارند مردم را به تمکین به مقررات و دستورات وادار می کنند. دارند ارعاب را دامن می زنند. برای حفظ  حکومت و در قدرت ماندنشان اعدام می کنند. دارند به مردم ناصریه که علیه فساد، بیکاری در مبارزه هستند، اعدام را آدرس می کنند!

برای مردم ناصریه  فرقی بین داعشی های تروریست با باندهای مالکی و صدر و حشد شعبی ارتش بسیجی قاسم سلیمانی و سپاه قدس نیست، تروریسم داعش با تروریست های حشدشعبی  و باندهای مسلح اسلامی ها که در میدان های نصر  که در روز روشن رهام یعقوب فعال زنان در بصره را ترور کردند، نیست.

امضا کنندگان احکام اعدام جنایتکارانی هستند که مشقت بارترین شرایط را با بیکاری و فقر و ناامنی محیط زندگی که با جنگ و بمب های کشنده که با تروریسم داعش و حکومت اسلامی و میلیتاریزم نظامی ارتش های امریکا در سایه نظم نوین و خونین جهانی زندگی جهنمی را به مردم عراق تحمیل کرده اند.

اینها جنایتکارانی هستند که هزاران کودک و ساکنین عادی در عراق را به دست مرگ و نابودی سپردند.

جرم کسانی که در صفوف داعش و هر تشکل  تروریستی دستگیر شده اند اعدام نیست. اعدام ها در ایران و  عراق  یک رکن به تسلیم کشیدن مردم توسط حاکمان در قدرت است. مجازات اعدام وقیحانه‌ترین و کثیف‌ترین شکل قتل عمد است.

در عراق و ایران تفاوتی بین تروریست داعشی با مشتی از قدرتمندان ساکن کثافتخانه پارلمان قومی ــ مذهبی و بیت رهبری خامنه ای و روحانی نیست. 

نباید بگذاریم  اعدام ها در عراق ادامه دار شود. امروز در سطح بین المللی مبارزه علیه اعدام جنبشی قدرتمند است. هشتک اعدام نکنید در سطح جهانی با حمایت بیش از ده میلیون کاربر تویتری نشان داد که این جنبش قوی است و مردم از اعدام و انتقام دولت ها متنفر و بیزار هستند.

٢٧ آبان ١٣٩٩ – ١۶ نوامبر ٢٠٢٠  

https://akhbar-rooz.com/?p=93527 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x