جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعضای شورای شهر مینیاپولیس به‌دنبال انحلال اداره پلیس هستند

آسوشیتدپرس

دختر سیاه‌پوست در جمع معترضان مینیاپولیس خواستار عدالت است – آسوشیتدپرس

یک عضو شورای شهر مینیاپولیس گفت که اکثر اعضای این نهاد (۹ عضو از ۱۲ عضو) روز یکشنبه موافقت کردند تا اداره پلیس مینیاپولیس پس از کشته شدن جورج فلوید منحل شود.

جرمایا الیسون در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز تصریح کرد که این برنامه باید از جایی شروع می‌شد و تصریح کرد که شورای شهر مینیاپولیس تصمیم دارد اداره پلیس را منحل کند.

وی با این حال تاکید کرد که این شورا قصد ندارد بدون برنامه اقدامی انجام دهد: «بنابراین امروز تنها برنامه تدوین این طرح اعلام می‌شود.»

وی پیش از این نیز در توئیتی با اشاره به این موضوع تصریح کرد .«بعد از انحلال اداره پلیس مینیاپولیس فقط دنبال سرپا کردن مجدد آن نخواهیم بود بلکه خیلی جدی قصد داریم درباره رویکردمان نسبت به امنیت عمومی و واکنش‌های اضطراری تجدیدنظر کنیم.»

لیزا بندر، رئیس شورای شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، نیز قول داد تا نظام امنیت عمومی را دوباره شکل دهند. وی در بیانیه‌ای که در جمع معترضان می‌خواند، افزود: «تلاش‌های ما برای اصلاحات تدریجی ناموفق بود. ما اینجا هستیم چراکه در اینجا و بسیاری از شهرهای ایالات متحده، پلیس و نظام امنیت عمومی دیگر امنیت ما را تامین نمی‌کنند.»

وی تاکید کرد: «ما متعهدیم که هر آنچه برای امنیت تک تک شهروندان نیاز است انجام دهیم ولی واقعیت این است که پلیس مینیاپولیس چنین کاری نمی‌کند.»

رئیس شورای شهر مینیاپولیس گفت که هشت یا ۹ نفر از اعضای شورای ۱۲ نفره با انحلال اداره پلیس موافق هستند.

با این حال جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس در بیانیه‌ای گفت با مداریا آرادوندو، رئیس پلیس مینیاپولیس «پیگیرانه» همکاری می‌کند تا «اصلاحات قوی در ساختار» ایجاد شود و «نژادپرستی نظام مند در فرهنگ پلیس» نیز از بین برود.

وی تاکید کرد که از انحلال اداره پلیس حمایت نمی‌کند: «ما آمادگی داریم که استراتژی‌های امنیت عمومی را با هدایت بیشتر افراد جامعه به نمایندگی از شهرمان تصویب کنیم و پیش ببریم.»

اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان دو هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=33527 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x