جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه ی اتحاد جمهوری خواهان ایران درباره ی فاجعه تروریستی انفجار در مدرسه‌ی دخترانه‌ی کابل

آئینهای از آیندهی تاریکی که طالبان برای افغانستان تدارک می بینند!

فاجعه‌ی انفجار در مدرسه‌ی دخترانه‌ی کابل زخمی عمیق بر روح و روان هر انسانی در سراسر جهان است. نمی‌توان چنین اقدام ضد بشری را دید یا شنید و از عمق وجود به حال خود و جهانی متاسف نشد، که در آن کشتن دخترانی که برای آموزش روانه‌ی کلاس درس شده‌اند، به جرم زن بودن ادامه دارد و کودکان خردسال مثل برگ خزان با داس مرگ تاریک‌اندیشان درو می شوند. این فاجعه، باید وجدان‌ همه‌ی بشریت را بیدار کند. جنگ‌سالاران متعصب اکنون دهه‌هاست که زندگی در افغانستان را برای مردم این کشور و قبل از همه زنان افغانستان، به جهنمی مجسم تبدیل کرده‌اند. آدمکشانی که آن‌ها را از حق حیات آزادانه محروم کرده‌اند.

این اولین بار نیست که با انفجار در یک مکان عمومی، ده‌ها تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی و معلول می‌شوند. این کشتارها، این انفجارها، متاسفانه دیگر بخشی از زندگی روزمرهی مردم افغانستان شده‌اند. هدف این جنایت دانش‌آموزان مدرسه‌ی دخترانه بودند. این بار جهان با فاجعه‌ای مواجه شد که قربانیان آن کودکان هستند و چون دختر هستند باید از حق آموزش محروم شوند و اگر روانه‌ی مدرسه گردند، پا در میدان مینِ تاریک اندیشان نهاده‌اند. ۸۵ تن از آنان اکنون جان باخته‌اند و بیش از صدو چهل تن دیگر زخمی هستند و خانواده‌های آنان زخمی‌ عمیق را متحمل شده‌اند و باید عمری را با رنج و درد سر کنند.

این کشتار نشان داد که افغانستان تا رسیدن به صلح و امنیت راه درازی در پیش دارد و جامعه‌ی بین المللی مجاز نیست مردم بی دفاع این کشور را به دست جلادانی بسپارد که بوئی از انسانیت نبرده‌اند و در دنیای تاریک ذهن و عمل آن‌ها تنها  چیزی که بهائی ندارد، شان انسان، آزادی و امنیت شهروندان است. خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، بدون تامین نظارت سازمان ملل، بر روند صلح و ایجاد آمادگی لازم در افغانستان برای مقابله با بازگشت به امارت طالبان، می‌تواند به فاجعه‌ای دیگر تبدیل شود. فاجعه‌ای که انفجار در مدرسه‌ی دخترانه‌ی کابل طلایه‌ی آن است. سازمان‌دهندگان چنین ترورهائی، تهدیدی برای امنیت و صلح نه فقط در افغانستان، بلکه در سراسر جهان هستند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران انزجار عمیق خود را از انفجار در مدرسه‌ی دخترانه‌ی کابل اعلام می دارد و همدردی خود را با مردم رنجدیده‌ی افغانستان و خانواده‌‌های قربانیان این کشتار سبعانه اعلام می‌کند. ما از دستیابی به صلح و امنیت در افغانستان و عدم مداخله‌ی همسایگان این کشور در مناقشات درونی آن، پشتیبانی می‌کنیم و بر این باوریم که مرگ مظلومانه و جانگداز این دختران خردسال، باید تلنگری بر وجدان‌های بیداری باشد که مردم افغانستان را به دست این جانیان رها کرده‌اند. این کشتار زنگ خطری برای همه‌ است. مردم افغانستان تنها با حمایت همه جانبه‌ی بین‌المللی قادر هستند که به صلح و امنیت دست پیدا کنند و از دست نیروهای تاریک‌اندیش خلاص گردند.

هیات سیاسی اجرائی اتحاد جمهوریخواهان ایران

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۳ مه ۲۰۲۱

https://akhbar-rooz.com/?p=113236 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x