جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه ی حزب کمونیست کارگری در مورد سرکوب کارگران هپکو در اراک

کارگران و مردم اراک!
کارگران و مردم آزاده در سراسر کشور!

روز دوشنبه ۲۵ شهریور گارد ویژه حکومت وحشیانه به تجمع کارگران هپکو یورش برد، بیش از ۱۵ نفر از آنان را مجروح و دهها نفر را دستگیر کرد. کارگران هپکو به نا امنی شغلی و نپرداختن ماهها حقوقشان اعتراض دارند و حق دارند اعتراض کنند و بر حقوق خویش پافشاری نمایند. کارگران میگویند مقامات و کارفرما سالهاست مشتی دروغ تحویل آنها داده اند و راهی جز اعتراض به نپرداختن حقوق هایشان، دزدیهای پشت پرده صاحبان کارخانه و بیکار کردن کارگران ندارند. 

 رفتار سرکوبگرانه و بیشرمانه حکومت با کارگران باید با عکس العمل قاطع مردم در سراسر کشور مواجه شود. این گستاخی حکومت علیه کارگران حق طلب نباید بی پاسخ بماند. از کارگران در سراسر کشور و از دانشجویان و معلمان و سایر مردم انتظار میرود به این رفتار وحشیانه حکومت فعالانه اعتراض کنند و اعلام کنند که کنار کارگران هپکو هستند و هیچ نوع سرکوبی را تحمل نمیکنند. جمهوری اسلامی با اوضاعی بحرانی روبروست و بار بحران را هرروز بیشتر بر سر کارگران میشکند. سرکوب کارگران ناشی از وحشت حکومت از گسترش اعتراض به سطح شهر اراک و اتفاقاتی شبیه اعتراضات باشکوه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز است. دست به سرکوب و دستگیری وسیع کارگران میزند که جلو رشد این اعتراضات در اراک و در سطح کشور را بگیرد. هر نوع دست درازی به طرف کارگران و اعتراضات بحقشان را باید با اعتراضی وسیع در سطح کشور پاسخ دهیم. جمهوری اسلامی در اوج بحران و سر درگمی است و در شرایطی که خشم و اعتراض در میان مردم بالا گرفته است میتوانیم و باید هر نوع تعرضی به کارگران و اعتراضات بحق مردم را با تعرض متقابل در سطح کشور جواب دهیم.  

در شهر اراک جا دارد کارگران سایر مراکز و مردم این شهر همراه با کارگران هپکو و خانواده هایشان به میدان بیایند. کارگران هپکو خود تجربه ای گرانبها برای راهپیمایی در شهر با حضور خانواده های خود دارند و اکنون در شرایطی که کارگران برخی مراکز دیگر از جمله آذرآب و آلومینیوم سازی و آونگان مشکلات مشابهی با کارگران هپکو دارند، انتظار میرود که در کنار هم قرار گیرند و همراه با خانواده هایشان دست به تجمع و راهپیمایی در شهر بزنند و ارگان های حکومتی را مجبور کنند به خواست های کارگران فورا رسیدگی کنند. باید حکومت را مجبور کرد بلافاصله کارگران دستگیر شده را بدون هیچ نوع پرونده سازی آزاد کند، از کارگران به دلیل توحش گاردهای ویژه اش عذرخواهی کند، به کارگران آسیب دیده خسارت پرداخت شود، کلیه پرونده های دو سال قبل را باطل کند، حقوق های معوقه فورا پرداخت شود و امنیت شغلی کارگران تضمین گردد. شهر اراک باید یکپارچه در همراهی با هپکو به میدان بیاید. در مقابل حکومت بحران زده و وحشت زده این امکان را داریم که متحد و یکپارچه به میدان بیاییم و خواست های بحق مان را یک به یک به کرسی بنشانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=4116 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x