جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه حزب حکمتیست درباره شکنجه و قتل ٢٣ کارگر افغانستانی توسط مرزبانان رژیم اسلامی!

جمهوری اسلامی یک حکومت فاشیستی است!

بنا به اخباری که امروز شنبه دوم مه، در سایتها و رسانه های اجتماعی منتشر شد، چهارشنبه شب و بدنبال باز شدن موقت مرزها، تعداد ۵٠ الی ۵٧ نفر از کارگران افغانستانی که بخشاً قبل از بحران کرونا اجازه کار و اقامت در ایران را داشتند، از مرز “تورغندی” وارد ایران میشوند. همان شب مرزبانان جمهوری اسلامی این کارگران مهاجر را دستگیر و زندانی میکنند. بنا به اظهارات چند نفر از این مهاجرین در گفتگو با رسانه ها، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی آنها را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده و شکنجه میکنند. روز بعد آنها را دستجمعی با ماشین به لب رودخانه مرزی “هریرود” می آورند، آنان را کاملا لخت کرده و بزور به آب می اندازند! متاسفانه بدلیل عمیق بودن رودخانه دستکم ٢٣ نفر از آنان غرق میشوند و مابقی خود را از آب بیرون می کشند. تعدادی از این مهاجرین نوجوان بودند و یکی از غرق شدگان ١١ ساله بوده است. یکی از شاهدین این توحش میگوید: “از ۵۰ نفر از همسفرانش فقط ۲۰ نفر زنده ماندند” و مابقی را نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به زور به آب انداخته و همه غرق شدند. بنا با اخبار تاکنون هفت جسد از آب گرفته شده است.  

رفتار جمهوری اسلامی با مهاجرین افغانستانی از جنس رفتار دولت اسرائیل با فلسطینیان و آلمان هیتلری با یهودیان است. کارهائی که داعش میکند، بسیار زودتر در ایران توسط جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی و زندانیان صورت گرفته است. از یکسو با استثمار شدید و دستمزد بسیار نازلتر از کارگران متولد ایران، کارگران افغانستانی را بکار وادار میکنند و از سوی دیگر از بدیهی ترین حقوق مانند اجازه اقامت، حق تحصیل، حق ازدواج، پذیرش در بیمارستان و غیره محروم میکنند. با شیوع کرونا این مهاجرین بی پناهترین بخش جامعه بودند که تعدادی راساً برگشتند و بخش زیادی توسط جمهوری اسلامی به افغانستان دیپورت شدند. و اکنون دستجمعی شکنجه و تاراج میشوند و به روش فاشیست ها به رودخانه انداخته میشوند.

جمهوری اسلامی با تبلیغات مستمر فاشیسم ضد افغان و تحریک روحیات عقبمانده و ارتجاعی ناسیونالیسم ایرانی، همواره تلاش کرده است سپر دفاعی برای جنایات خود علیه شهروندان افغانستانی درست کند. هر نوع سکوت در قبال این اقدام جمهوری اسلامی میتواند به معنی چراغ سبزی به حکومت برای تکرار این اقدامات جنایتکارانه باشد که دودش به چشم کل طبقه کارگر و مردم آزادیخواه خواهد رفت. این اقدام جمهوری اسلامی در زمره جنایت جمعی علیه مردم بیدفاع است. دست زدن به قتل عام آگاهانه مردم محروم صرفاً بخاطر محل تولد آنهاست و باید بعنوان یک حرکت فاشیستی کثیف توسط هر کسی محکوم شود.  

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست این عمل جنایتکارانه و انزجارآور و کثیف فاشیستی نیروهای جمهوری اسلامی و قتل عام عامدانه مهاجرین افغانستانی را قویا محکوم میکند و از مردم آزادیخواه ایران و بویژه بخشهای مختلف طبقه کارگر میخواهد به آن واکنش درخور نشان دهند. این کیس را باید بعنوان یک پرونده قتل عام در رسانه ها و افکار عمومی همه جا طرح کرد و برای تشکیل پرونده و شکایت در دادگاههای بین المللی و هر اقدام درخود دیگر تلاش کرد. جمهوری اسلامی را بعنوان یک حکومت فاشیستی قاتل کودکان و مردم بیدفاع همه جا باید به افکار عمومی پیشرو در جهان معرفی کرد.

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٣ اردیبهشت ١٣٩٩- ٢ مه ٢٠٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=28062 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x