شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلامیه حزب حکمتیست در باره ١۶ آذر: “فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم!”، معیشت، سلامت، حق همگان است!

سال گذشته در مناسبت روز دانشجو، علیرغم فضای شدید امنیتی و دستگیری‌های گسترده دانشجویان قبل از ١۶ آذر، دانشجویان آزادیخواه در دانشگاههای تهران، امیرکبیر، پلی تکنیک، علامه طباطبائی، تربیت مدرس، هنر تهران، چمران اهواز، گلستان، دانشگاه مازندران، نوشیروانی بابل و علوم پزشکی تبریز، در دفاع از آبان خونین و علیه سرکوب و کشتار، فقر و تبعیض، فساد و اختلاس، تبعیض جنسی و حجاب اسلامی، اجتماع و راهپیمایی برگزار کردند. دانشجویان در شعارهایشان خشم یک جامعه از آبانماه خونین را منعکس کردند و با صدائی رسا خواهان آزادی دستگیر شدگان آبان و کلیه زندانیان سیاسی شدند.

سال گذشته دانشگاه ها شدید امنیتی و نظامی بود، امسال دانشگاه ها بدلیل پاندمی کرونا تعطیل است. جامعه و طبقات و جنبشهای اجتماعی در سال گذشته قطبی تر شدند، سرمایه داران و حکومتی ها فربه تر و مشقات و تلفات مردم کارگر و زحمتکش از فقر و بیکاری و بیماری چند برابر شد. مسئله تامین معیشت و سلامت، آنهم در جامعه ای که آموزش و درمان و بهداشت کالائی شده و تعداد زیادی از آن محرومند، به صدر خواستهای محوری رانده شده است. ما هنوز باید بر آزادی دانشجویان زندانی و زندانیان دیماه ٩۶ و آبان ٩٨ و آزادی کلیه زندانیان سیاسی پای بفشاریم! ما هنوز باید از اتحاد کارگر و دانشجو، از اعلام تعهد فرزندان کارگران به ماندن در کنارشان حرف بزنیم! ما که بر زنده بودن دینامیزم آبان واقفیم و وحشت از همین پادگانی کردن محلات و خیابانها و دانشگاهها و کارخانه ها را برای حکومت الزامی کرده است؛ هنوز باید فریاد زنیم: “سفره‌هامون غارت شد، آبان ماه خونین شد”، “آبان ادامه دارد، حتی اگر روز و شب برما گلوله بارد”، “از تهران تا بغداد، فقر ستم استبداد”، “مرگ، کشتار، گرانی، مردم شدن قربانی”، “از هفت تپه تا تهران، زحمتکشان در زندان”، “نه پادگان نه بنگاه، درود بر دانشگاه”، “فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم”!

١۶ آذر سال گذشته درعین حال و در حاشیه صحنه صف آرایی نیروهای چپ و سوسیالیست در تقابل با جریانات مرتجع راست نیز بود. شعارهائی مانند: “مجاهد، پهلوی، دو دشمن آزادی”، “علینژاد و ارشاد، ارتجاع و انقیاد”، “نه شاه میخوایم نه مزدور، بسه دیگه حرف زور”، “نه شاه میخوایم نه رهبر، مرگ بر ستمگر”، بیانگر هشیاری سیاسی دانشجویان و استقلال سیاسی شان از نیروهای ارتجاعی بود. طی یکسال گذشته نیروهای اپوزیسیون بورژوائی بیش از پیش ماهیت ارتجاعی خود را بنمایش گذاشتند، عمدتا یا در صف هواداری از ترامپ یا در صف مذاکره با جمهوری اسلامی ایستادند. اما دانشگاه و دانشجویانی که با مردم بپاخاسته عراق، لبنان، فرانسه و شیلی اعلام همبستگی میکنند، نیز محکم تر از هر زمان در کنار طبقه کارگر و علیه سیاستهای ضد جامعه و ارتجاعی اپوزیسیون راست ایران خواهند ایستاد.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست مناسبت شانزده آذر را به دانشجویان انقلابی تبریک می گوید. در اینروزها که دانشگاهها تعطیل است، میتوانیم با ابتکارات مختلف و استفاده از سوشیال میدیا مناسبت روز دانشجو را گرامی بداریم. دانشجویان انقلابی میتوانند از تریبون شانزده آذر مهمترین خواستهای محوری جامعه را در شرایط کنونی از جمله تامین معیشت و سلامت بعنوان حقوق غیر قابل انکار همگان اعلام کنند. ما دوباره برمیگردیم، با پرچمهای سرخ، با مشتهای گره کرده، با شوراها، با اعتصاب و تظاهرات. سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و برپائی یک جامعه آزاد و مرفه و خوشبخت سوسیالیستی هدف همه ماست.  

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١١ آذر ١٣٩٨- ١ دسامبر ٢٠٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=95723 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x