سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلامیه حزب حکمتیست: علیه حملات وحشیانه دولت آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینیان بایستیم!

جرقه دور جدید اعمال خشونت دولت اسرائیل علیه مردم فلسطین، ظاهرا در یک محله کوچک اورشلیم شرقی بنام “شیخ جراره” زده شده است. تلاش دولت اسرائیل با کمک دادگاه عالی و ارتش و اوباش راست افراطی برای اخراج ٧٠ خانوار فلسطینی این محله، ویران کردن خانه ها و تصاحب زمینهای آن برای شهرک سازی، نزاع قدیمی برسر مسئله فلسطین را دوباره بجلو صحنه رانده است. تبدیل روز اشغال بخش شرقی “بیت المقدس” به “روز اورشلیم” توسط نتانیاهو و راست افراطی و تلاش برای ویرانی خانه و کاشانه فلسطینیان در محله “شیخ جراره”، سوخت کافی برای دور جدیدی از خشونت و ترور در سرزمینهای اشغالی را فراهم کرده است. مسئله فلسطین بعنوان قدیمی ترین مسئله ملی لاینحل مانده و باید حل شود. در این کشمکش و قراردادهای موسوم به صلح، دو مسئله اصلی بازگشت آوارگان و تعیین تکلیف اورشلیم، هر دو در محله “شیخ جراره” مجدداً به هم گره خوردند. با کشتاری که ارتش اسرائیل راه انداخته است، این ظرفیت وجود دارد که اعتراض مردم فلسطین به یک خیزش جدید توده ای فلسطینیان علیه اشغالگری دولت آپارتاید اسرائیل تبدیل شود.

ما بسیار قبلتر گفته ایم که خمیره دولت اسرائیل مبتنی بر قومیگری و مذهب و نژادپرستی است. اخیراً گزارش ٢١٣ صفحه ای “دیدبان حقوق بشر”، دولت اسرائیل را با جزئیات به آپارتاید نژادی و جنایت علیه بشریت در حق فلسطینیان محکوم کرده است. خیزشهای توده ای و انقلابی در خاورمیانه و متعاقب آن جنگ داخلی در سوریه و لیبی و عروج داعش عراق، وقفه ای ده ساله در مسئله فلسطین بوجود آورد. در هیاهوی عروج داعش، دولت و پارلمان اسرائیل در سال ٢٠١٨ جمهوری اسرائیل را به “جمهوری مردم یهود” تغییر داد و آخرین قدم را به سمت یک دولت آپارتاید نژادی برداشت. طرح الحاق و کولونیالیستی ترامپ – نتانیاهو موسوم به “معامله قرن”، تلاش داشت این روند را با تحقیر بیشتر مردم فلسطین و از بین بردن آخرین پیوستگی های جغرافیائی مناطق فلسطینی، تکمیل کند. طرحی که شکست خورد اما دولت اسرائیل بیشترین استفاده را برای تداوم سیاست سرکوب و اشغال و شهرک سازی و حاشیه ای کردن مسئله فلسطین از آن برد.

از نظر ما و مردم آزادیخواه جهان باید مسئله فلسطین فورا حل شود. هنوز تنها راه حل ممکن برسمیت شناختن دولت متساوی الحقوق فلسطینی با بازگشت اسرائیل به مرزهای ١٩۶٧ است. دولتها در مقابل تهاجم و جنایت دولت اسرائیل سکوت کردند اما مردم در کشورهای مختلف خاورمیانه و اروپا دست به اعتراض زدند. این تهاجم و آدمکشی عریان باید فوراً متوقف شود و خانوارهای فلسطینی به محل زندگی شان برگردند.

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، حملات وحشیانه دولت اسرائیل علیه مردم بیدفاع غزه و محاصره اقتصادی آنها را بشدت محکوم میکند. ما از مردم آزادیخواه جهان و سازمانهای کارگری و چپ و انساندوست میخواهیم علیه کشتار وحشیانه مردم بیدفاع فلسطین توسط دولت نژادپرست اسرائیل بیاستند.

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

٢٢ اردیبهشت ١۴٠٠- ١٢ مه ٢٠٢١

https://akhbar-rooz.com/?p=113142 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x