شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلامیه حزب حکمتیست: همدردی و همبستگی با مردم مصیبت دیده ایران

مردم در استان های مختلف بویژه جنوب ایران و دهها شهر گرفتار سیل و خانه خرابی و آوارگی اند. پاندمی کرونا کشتار میکند و علیرغم تعطیلی چند هفته ای بدون حمایت مالی و درمانی و بهداشتی، هنوز دهها استان در وضعیت قرمز و بعضا فوق قرمز قرار دارند. فقر و گرانی دمار از روزگار مردم درآورده و برای بخش بسیاری از زحمتکشان خرید نان هم دیگر مقدور نیست. در برخی شهرها صاحبان نانوائی ها تابلو زدند که “نان نسیه نمی دهیم”! حاشیه نشینی و بیخانمانی و پشت بام خوابی و چادر خوابی و گور خوابی در کنار زندگی های سوپر دولوکس و اشرافیت جدید بورژواها و حکومتی ها، چهره زشت جامعه امروز است.

کارگران و مردم آزادیخواه ایران هر بار در مقابل فجایع طبیعی و نظر به شناختی که از توحش و لاقیدی جمهوری اسلامی دارند، حرکت عظیم همبستگی و کمک به همدیگر را سازمان داده اند. متاسفانه ابعاد و دامنه سیل، بیماری و بی خانمانی، محدودیت های ناشی از تحرک و سفر، بحدی گسترده است که امکان راه افتادن یک جنبش همبستگی وسیع با سیل زدگان را اگرنه غیر ممکن اما بشدت سخت کرده است. دولت مسئول اسکان، تامین معاش و نیازهای درمانی و بهداشتی فوری سیل زدگان و بازسازی خرابیهای ناشی از سیل است. 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به خانواده های جانباختگان تسلیت و مراتب همدردی و همبستگی عمیق خود با مردم سیل زده و بیمار اعلام می کنیم. رژیم اسلامی مسئول و بانی مستقیم کلیه این مشقات و قاتل قربانیان این فاجعه است. رژیمی که برای رفع مشکل زیرساختهای آب و فاضلاب از بانک جهانی قریب یکصد و پنجاه میلیون دلار وام می گیرد اما کمترین اقدامی نمی کند و این وامها در چرخه فساد حکومتی ناپدید می شوند. این حقیقت را باید قاطع و محکم تکرار کرد که تنها راه رهائی جامعه ایران از مشقات بی پایان کنونی، سرنگونی جمهوری اسلامی و درهم کوبیدن نظامی است که چنین شرایط و اوضاع فلاکتباری را به اکثریت عظیمی تحمیل کرده است.

ما برآنیم که قدرت و ابتکار نوعدوستی و همبستگی انسانی مرز ندارد. در این اوضاع وخیم و دردناک، هنوز میتوان در شهرهای نزدیک یک استان و مناطق و محلات دست همدیگر را گرفت، از تجربه تشکیل شوراهای مردمی در خوزستان بهره برد، در اشکال متنوع سازمان یافت و بداد مصیبت زدگان رسید. ما میتوانیم درد مشترک را مبنائی برای تحمل مصائب وارده و تحکیم اتحاد و همبستگی انسانی کنیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

۱۸ آذر ١٣٩٨- ۸ دسامبر ٢٠٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=96680 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x