پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه شروع به کار گروه تحقیقی درباره ماجرای آزار جنسی

به گزارش روزنامه نگاران مستقل ایران, در پی نشر برخی روایات از آزار جنسی یکی از روزنامه‌نگاران در رسانه‌ها و اکانت‌های توییتری، گروهی از روزنامه‌نگاران با دغدغه صنفی و حرفه‌ای پیش قدم شدند تا در این باره به طور مستقل تحقیق کنند.

پیش از این تعدادی از روزنامه‌نگاران برای طرح مشکلات و مسائل صنفی از جمله دستمزد، بیمه و امنیت شغلی، فضایی برای گفت‌وگو و عمل مشترک را با عنوان «گروه مطالبات صنفی» تشکیل دادند،‌ که صدور «بیانیه ۱۰۰ روزنامه‌نگار نسبت به انفعال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران» یکی از موضوعات مورد پیگیری این گروه بود.

به‌تازگی در پی نشر روایات آزار و تجاوز درباره یکی از اهالی مطبوعات، همین جمع از روزنامه‌نگاران، سعی کردند تا از طریق فعالیت صنفی مبتنی بر نظارت و تحقیق، هم نگاه عمیق و منصفانه‌ای به ماجرا داشته باشند و هم گامی برای تغییر فضای فرادست مردان، تبعیض جنسیتی، پیشگیری و گزارش آزار جنسی در بین روزنامه‌نگاران یا فضای عمومی بردارند.

بر این اساس بعد از بحث و تبادل نظر طی روزهای اخیر در فضاهای مختلف و‌ بنا بر پیشنهادهای مطرح شده در گروه «مطالبات صنفی»،‌ گروهی تشکیل داده‌ایم تا درباره روایت‌های منتشر شده به طور مستقل تحقیق و پگیری کنیم.

این گروه با اعتقاد به تشکل‌یابی و سازماندهی صنفی در همه امور از جمله موضوع آزار جنسی، تحقیقات خود را از امروز آغاز می‌کند.

روایت‌های منتشر شده از آزار جنسی یکی از روزنامه‌نگاران، هم از نظر صنفی و هم از نظر عمومی برای همه روزنامه‌نگاران اهمیت ویژه دارد از این رو ما قصد داریم بدون قضاوت و پیش‌داوری، تمام روایت‌های موجود را بررسی و در نهایت از آن چه به عنوان شواهد پیدا و پنهان مربوط به این ماجرا وجود دارد یک گزارش تهیه و منتشر کنیم.

هدف اعمال نظارت متشکل و سازمان یافته صنفی است، تا برای یک بار هم که شده اتحادمان را در رفع مسائل مربوط به خودمان نشان دهیم و فضای امن‌تری برای اشتغال و محیط کار و زیست خود بسازیم.

این گروه خود را موظف می‌داند که درباره روند پیشرفت تحقیقات خود به «گروه مطالبات صنفی» گزارش دهد و در پایان تحقیقات، گزارشی حرفه‌ای در فضای عمومی منتشر کند.

اعضای این گروه عبارت‌اند از عاطفه مرادی، سارا محسنی، فرحناز غالبی، شیما شعاعی،‌ مریم وحیدیان و مهدی روزبهانی. از همه کسانی که به‌نوعی به این حوادث مربوط می‌شوند و در جریان آن هستند، دعوت می‌‌شود تا شواهد یا اطلاعاتی را که می‌تواند به روشن‌تر شدن موضوع کمک کند،‌ در اختیار اعضای گروه قرار دهند.

در این مسیر از کمک و یاری همه روزنامه‌نگاران استقبال می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم یک نقش حرفه‌ای و مستقل در این حادثه ایفا کنیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=91672 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x