جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) در اعتراض به حکم اعدام نوید افکاری

پرتوان تر باد جنبش همگانی برای نجات جان جوانان وطن!

نوید افکاری، کارگر جوان و کشتی گیر ۲۷ ساله، زیر چوبه دار است. نوید، از بازداشت شدگان اعتراضات شیراز در مرداد ماه ۱۳۹۷ ، تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی مجبور به اقرار مطالب دیکته شدۀ بازجویان شده و بر اساس همین اعترافات اجباری، او را به دو بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده اند.  این حکم رذیلانه در دیوان عالی کشور تائید و درخواست اعاده دادرسی آن رد شده است. دو برادر دیگر نوید، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. بهیه نامجو، مادر برادران افکاری، در ویدئوی کوتاهی که برای نجات فرزندانش منتشر کرده، می‌گوید پسرانش شکنجه شده‌اند تا علیه همدیگر شهادت بدهند و یک پسرش در زندان دو بار خودکشی کرده است. او بر بی گناهی پسرانش تاکید کرده و خواهان برگزاری یک دادگاه عادلانه برای آن ها می باشد. نوید افکاری هم طی نامه اعتراضی که در شبکه های اجتماعی پخش شده اعلام کرده که همه اعترافات او تحت “شکنجه روحی و جسمی”  گرفته شده است. او گفته در حالی که “روی صورتش پلاستیک کشیده بودند و تا مرز خفگی و مرگ پیش رفته” مجبور به اقرار به “مطالب ساختگی و سراسر کذب” شده است. علاوه بر نامه، یک نوار صوتی نیز از نوید انتشار یافته که در آن به افشاء شکنجه های آویزان کردن با دستبند از سقف، انواع شکنجه های طاقت فرسا و طولانی که متحمل شده، شکنجه برادرانش  برای اعتراف علیه او، به طوری که برادرش حبیب برای عدم اعتراف علیه نوید دو بار دست به خودکشی زده است، شکستن دست و پای برادرانش، دستگیری اعضای فامیل، تهدید به دستگیری مادرش و پرونده سازی علیه اعضای دیگر فامیل اشاره کرده و تاکید کرده که پرونده ساخته شده علیه او و برادرانش سراسر جعلی و فاقد هرگونه حقیقت است.

با این وجود، دستگاه قضائی و امنیتی حکومت جهنمی ولائی که از آتشفشان خشم مردم هراسان شده، برای انتقام و ارعاب به  دنبال اعدام کردن نوید افکاری است. با علم به بیگناهی نوید، به قول نوید « دنبال گردن برای طناب دارشان می گردند». این مورد تشابه زیادی با محاکمات نمایشی مصطفی صالحی، معترض دی ماه ۹۶ در کهریزسنگ نجف آباد دارد که او نیز به اتهام قتل یک مامور امنیتی دستگیر شد و با آنکه هیچ مدرکی علیه او نداشتند و با آنکه زیر شدیدترین شکنجه ها هم اعتراف نکرد او را در مرداد ماه اعدام کردند تا به نیروهای سرکوب نشان دهند که انتقام مرگ آن ها را به  بربرمنشانه ترین شکل از بی گناهان خواهند گرفت. علاوه بر نوید افکاری پنج نفر از معترضان دی ماه ۹۶ به نام‌های مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، عباس محمدی، مجید نظری کندری و هادی کیانی نیز توسط دادسرای اسلامی اصفهان به اعدام محکوم شده‌اند. همچنین سه جوان معترض آبان ۹۸ امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی که حکم اعدام گرفته بودند و حکم شان در روند اجراء بود به خاطر اعتراض بیش از یازده میلیون نفری در توفان تویتری موقتآ از مرگ نجات یافتند. اما رژیم خونریز جمهوری اسلامی از فروردین ماه به این سو فعالان سیاسی مانند مصطفی سلیمی (فروردین ماه در زندان سقز)، هدایت عبدالله‌ پور(خرداد ماه در اشنویه) صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول زاده ( تیر ماه در زندان ارومیه)، مصطفی صالحی (مرداد ماه در زندان اصفهان) را به چوبه های دار سپرد. رضا عسکری متهم به جاسوسی برای آمریکا و سید محمد موسوی مجد از اعضای سپاه قدس را نیز در همان ماه اعدام کرد. حکم اعدام برای روح الله زم نیز صادر شده است.

فوران آتشفشان خشم همگانی مردم که خیزش های دی ماه ۹۶، مرداد ۹۷ و بویژه آبان ۹۸ در سه سال گذشته را در پی داشته، بر متن نفرت گسترش یابنده و نارضائی عظیم و سراسری مردم ایران از رژیم جمهوری اسلامی و ناتوانی و درماندگی رژیم از پاسخ گوئی به حداقل نیازهای مردم در شرایط حاضر، حاکمیت جنایتکاران را به رقص مرگ واداشته است. پناه بردن به آخرین حربۀ مستبدان، با سرکوب عریان و بر پا کردن چوبه های دار برای جلوگیری از گسترش آتشفشانی است که تاروبود جمهوری تباهی و ویرانگری را به آتش می کشد. توسل حکومت ولائی به اعدام بیگناهان علاوه بر تلاش برای ایجاد فضای وحشت،  تقویت روحیه نیروهای سرکوب رژیم که به خاطر خیزش های توده ای و گسترش جنبش های اعتراضی توده ای دچار تزلزل شده اند را مد نظر دارد. دستگیری جوانان خیزش های سه سال گذشته، پرونده سازی برای آن ها به اتهام های واهی ، از جمله اتهام قتل عوامل سرکوب، زیرشکنجه های شدید و غیرانسانی اکنون به یک روال ثابت سیاست سرکوب دستگاه های امنیتی و انتظامی جمهوری اسلای مبدل شده است. این همان تاکتیکی است که ابعاد و چگونگی آن در پرونده صد نفری به اصطلاح متهمان ترور”دانشمندان هسته ای” و افشاگری مازیار ابراهیمی برملاء شد. چنین پرونده هائی در دستگاه های امنیتی جمهوری اسلامی فراوان می توان دید. آنها که با تیربار جوانان مردم در نیزارهای خوزستان را درو کرده اند، به بهانۀ قتل یک مامور که مشخص نیست چگونه اتفاق افتاده جوانان مردم را به بالای چوبه های دار می فرستند. همان چوبه های داری که فاجعه تابستان خونین  ۶۷ را رقم زدندد.

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، حکم بیرحمانۀ  اعدام نوید افکاری و دیگر معترضان خیزش های اخیر مردم ایران را شدیداً محکوم می کند و خواهان لغو فوری اعدام و آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشد. و از همه احزاب، سازمان ها، نهادها و نیروهای مترقی تقاضا دارد که از هر طریق ممکن برای لغو اعدام و آزادی زندانیان سیاسی تلاش کنند. می باید متحد و یکپارچه کارزار علیه مجازات اعدام را به هر شکل ممکن و مؤثر با قدرت ادامه داد و مانع از ریختن خون جوانان وطن شد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

https://akhbar-rooz.com/?p=45309 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x