جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) در محکومیت اعدام جنایت کارانۀ نوید افکاری

خبر کوتاه بود،
نویدمان را اعدام کردند!

دادگستری شیراز به خانواده نوید افکاری اطلاع داده که حکم  اعدام او صبح روز شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹  اجرا شده است. این خبر در حالی منتشر شده  که جمعی از خیرین شهر شیراز  و فعالان مدنی و خانواده افکاری برای جلب رضایت، با خانواده مقتول قرار ملاقات داشتند. همچنین در خبرها آمده است که  خانواده مقتول امروز در زندان حضور نداشتند. این اخبار نشان می دهد که ماموران امنیتی و قضائی رژیم حتی اگر به مجرم بودن نوید افکاری باور می داشتند، باید به قانون قصاص خود احترام می گذاشتند و منتظر رای و نظر خانواده مقتول می ماندند. از سوی دیگر طبق ماده ۴۳ آیین نامه «نحوه اجرای احکام حدود، سلب حیات و…» قاضی اجرای احکام موظف است ۴۸ ساعت پیش از اجرای حکم، به وکیل طرفین اطلاع دهد. طبق ماده ۳۵، محکوم به اعدام می‌تواند درخواست ملاقات پیش از اجرای حکم داشته باشد. چرا این مقررات در اعدام نوید افکاری اعمال نشد؟   ماجرای پشت پرده این اعدام عجولانه چیست؟ چرا پیکر شهید را به خانواده اش تحویل ندادند و مخفیانه دفن کردند؟ این ها سئوالات بی پاسخی است که مردم ایران از حاکمان جنایتکار می پرسند و فضای خشم مقدس مردم را می توان در تمامی شبکه های اجتماعی و در ارتباطات مردمی به خوبی مشاهده کرد.

نوید افکاری، کارگر جوان و کشتی گیر ۲۷ ساله  و خوشنام  را به اتهام قتل کارمند سازمان آب و فاضلاب در استان فارس،  مدت ها زیر شکنجه بردند . تمامی شواهد و نامه ها و پیام های صوتی نوید افکاری و مطالبی که وکیل او اعلام کرده و همچنین پیام هائی که برادرانش داده اند و سخنان مادرش، بهیه نامجو و گفته های یک شاهد و  بویژه ابهامات بسیار جدی در جلسات دادگاه، نشان می دهد که این اتهام قتل، یک اتهام کاملآ ساختگی بوده است. چسباندن اتهامات ساختگی به یک فعال خوشنام  حامی کارگران و مردم تهیدست، که تنها جرمش شرکت در تظاهرات ضد حکومتی بوده ، با هدف  قوت قلب بخشیدن به نیروهای بسیجی و امنیتی رژیم است. رژیمی که ماموران امنیتی اش نتوانسته اند قاتل نیروهای کشته شدۀ رژیمی را بیابند و به قول نوید افکاری «دنبال یک گردن برای طنابشان می‌گردند» . نمونه برجسته چنین سیاستی را می توان در پروندۀ قتل “دانشمندان هسته ای” دید که افشاگری های مازیار ابراهیمی آبروی سیستم امنیتی رژیم را برد و حاکمیت اسلامی را رسوا کرد.  اکنون همین سیاست را در مورد اعدام بربرمنشانۀ جوان بی گناه نوید افکاری و پیش از آن در مورد اعدام بیشرمانه مصطفی صالحی  درمرداد ماه در زندان اصفهان شاهد هستیم که او را نیز به اتهام قتل یک مامور امنیتی دستگیر کرده بودند و هیچ مدرکی علیه او نداشتند و حتی نتوانستند زیر شدیدترین شکنجه ها او را به  اعتراف به قتل ناکرده وادارند. آنها با اعدام عجولانه نوید افکاری تلاش کردند تا مانع از رسوائی تازه ای در پرونده سازی های امنیتی شان گردند و هم زمان نشان دهند که قصد ندارند  در برابر موج گسترده مردمی و جهانی مخالفت با اعدام عقب نشینی کنند.

تلاش رژیم برای قوت قلب دادن به نیروهای امنیتی  و بسیجی خود که در کف خیابان در میان دریای مردمی محاصره هستند، و گاه در جریان تظاهرات های توده ای به هر دلیل جان خود را از دست می دهند،  آنچنان اهمیت دارد که حاضرند خون بیگناهان را بریزند، به قانون عهد بوقی قصاص خود بی اعتناء باشند؛ آیین نامه «نحوه اجرای احکام حدود، سلب حیات و…» خود را زیر پای بگذارند، به تمامی اعتراضات مدنی مردم سراسر کشور بی اعتنائی نمایند و به درخواست های شخصیت ها و نهادهای بین المللی آشکارا دهن کجی کنند. حاکمیت ددمنش اسلامی به این نتیجه رسیده است که اگر در میان نیروهای میدانی اش ترس و وحشت حاکم شود و در مقابله با حرکت های مردمی پای شان سست گردد، دیگر توان مقابله با شورش ها و خیزش های توده ای را نخواهد داشت.

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، اعدام بربرمنشانۀ نوید افکاری را به شدت محکوم می کند و غم از دست دادن این جوان شجاع را به خانواده او ، به مردم شیراز و تمامی مردم ایران تسلیت می گوید. دور نیست که نام این شهید مظلوم و دیگر شهیدان جنبش های اعتراضی و مردمی بر لبان مردم کشورمان در خیزش های توده ای سراسری جاری گردد.  سازمان ما خواهان لغو فوری تمامی احکام  اعدام و آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشد. از همه احزاب، سازمان ها، نهادها و نیروهای مترقی تقاضا داریم از هر طریق ممکن برای لغو مجازات غیر انسانی اعدام و آزادی همۀ زندانیان سیاسی تلاش کنند. ما بر این باوریم که برای نجات جان مهدی صالحی قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، عباس محمدی، مجید نظری کندری و هادی کیانی که به اتهامات مشابه ای به اعدام محکوم شده اند، راه اندازی کارزاری سراسری ضرورتی تام دارد. باید که یک جنبش سراسری علیه مجازات اعدام به راه انداخت و مانع از آن شد که رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی جوانان شجاع این مرز و بوم  را به چوبه های دار بیاویزد و جبونانه تلاش کند با ایجاد ترس مانع رشد و گسترش و توده ای شدن حرکت های اعتراضی مردمی گردد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ برابر با ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=46370 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x