پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلامیه و پوستر ۱۰ دسامبر کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست شهر هانوفر

همگام و همصدا در “سالروز جهانی حقوق بشر” برای آزادی زندانیان سیاسی!

گردهمایی به مناسبت هفتاد و دومین سالروز بیانیه جهانی حقوق بشرو در اعتراض به کشتار زندانیان سیاسی در ایران و در هر گوشه دیگر از جهان!

زمان: پنجشنبه۱۰دسامبر۲۰۲۰ از ساعت ۱۴:۳۰
مکان: Am Küchengarten 

ده دسامبر امسال مصادف است با هفتاد و دومین سالروز صدور بیانیه جهانی حقوق بشر.

ما در نظر داریم که در این روز با تشکیل زنجیره ای انسانی، هم گام و هم صدا با بسیاری از زنان و مردان آزاد اندیش ایرانی و غیر ایرانی در هانوفر و بسیاری از نقاط دیگر جهان علیه پایمال شدن حق آزاد زیستن و آزاد اندیشیدن و علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از مظاهر سرکوب، زندان، شکنجه و گسترش موج اعدام، خشم و نفرت خود را فریاد کنیم و توجه افکار عمومی را به این گونه جنایات چه در ایران و چه در سایر نقاط دیگر جهان جلب کنیم.

مردم ایران با مبارزات روزمره خود در سرتاسر ایران با وجود گسترش سرکوب، زندان شکنجه و اعدام و ترورهای خیابانی توسط عوامل کشتار رژیم اسلامی، نشان داده اند، که نه تنها در برابر فساد، جهل و سرکوب رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی سکوت نمی کنند، بلکه با گسترش مبارزات خود ،رژیم را در سراسر ایران به چالش کشیده و برای سرنگونی آن به مبارزه خود ادامه میدهند.

در شرایط کنونی ایران، “حقوق انسانی” همچنان پایمال میشود. کارگران به جرم ایجاد تشکل های مستقل کارگری درجهت احقاق حقوق خود، از جمله دستمزد معوقه به زندان وشلاق محکوم میشوند ودر زیر شکنجه مجبور به اعتراف سناریو های دروغین و ساختگی تلویزیونی میگردند. توحش وبربریت رژیم جمهوری اسلامی در زدن ۷۴ضربه شلاق برپشت داوود رفیعی کارگر پارس خودرو، به اتهام توهین به وزیرکار که اخیرا به اجراء درآمد سندی دیگر بر دهن کجی آشکار این رژیم علیه انسانیت و “مفاد حقوق بشر” میباشد.

سرکوب زنان،معلمان،نویسندگان و هنرمندان، ونیزباورمندان به ادیان دیگرمانندبهائیان ،دراویش گنابادی، نوکیشان مسیحی واهل تسنن با خشونت بسیار همچنان ادامه دارد.

باخیزش مردم در آبانماه ۹۸ ،که در اعتراض به سه برابرشدن قیمت بنزین بود، آتش خشم فروخفته مردم تهیدست باردیگر شعله ور شد و مبارزات مردمی ابعاد گسترده ای بخود گرفت.

پرونده سیاه رژیم در نوع سرکوب وحشیانه مردم ، وندادن آمارواقعی کشته شدگان،دستگیرشدگان و ناپدید شدگان آبانماه ،همچنان باز مانده است.

ما هم چنین در هفتاد و دومین سال روز صدور بیانیه جهانی حقوق بشر هم گامی و هم راهی خود را با مبارزات آزادی خواهانه و دموکراتیک دیگرمردمان جهان، در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، کردستان ، ترکیه و ودیگر نقاط جهان که برای آزادی و برابرحقوقی و عدالت در تمامی زمینه ها مبارزه می کنند، اعلام می کنیم و صدای رسای دادخواهی آنها و کلیه زحمت کشان جهان علیه بی عدالتی های سیاسی، جنسیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فریاد می کشیم.

باید اجازه نداد که سیاستمداران آلمانی و اتحادیه اروپا و سایر دول مدعی دفاع از حقوق بشر، نسبت به پایمال شدن حقوق ابتدایی مردمان ایران و جنایات روزمره رژیم جمهوری اسلامی هم چنان بی توجهی کرده و خاموش بمانند.

آزادی تمامی زندانیان سیاسی بویژه زندانیان سیاسی درخطر اعدام در گرو اقدامات ما و توجه افکار عمومی جهانیان است.

برای آزادی زندانیان سیاسی باید باهم و باصدای بلند آزادی و دادخواهیشان را فریاد زنیم.

زنده باد آزادی وبرابری!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
سرنگون باد رژیم ترور وشکنجه جمهوری اسلامی!

کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست شهر هانوفر

https://akhbar-rooz.com/?p=96399 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x