شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلام نهائی AFC؛ سلام نظامی هندبال برای جنگ؛ تکواندوکار ایرانی و تابعیت بلغارستان

AFC برخلاف خواسته ایران برنامه پلی آف نمایندگان ایران در کشور ثالث را اعلام کرد

نازک بین: این گزارش که در برگیرنده چند خبر است را با فوتبال آشفته بازار جمهوری اسلامی شروع می کنم. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تیم‌های استقلال و شهرخودرو به جای ایران باید در امارات مقابل نمایندگان کویت و بحرین میزبانی کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود اعتراض تیم‌های ایرانی مبنی بر سلب حق میزبانی در داخل ایران، اعلام کرد که دیدار تیم‌های استقلال و شهرخودرو با رقبای کویتی و بحرینی باید در امارات برگزار شود.

این تصمیم AFC در حالی است که پیش از این قرار بود استقلال با الکویت در تهران و شهرخودرو با الرفاع در مشهد دیدار کنند اما AFC حق میزبانی را از تیم‌های ایرانی سلب کرد. AFC دوشنبه ۳۰ دی پیشنهاد کرده بود که دیدارهای پلی‌آف نمایندگان ایران در قطر برگزار شود که با مخالفت ایرانی‌ها روبرو شد.

همچنین سایت الکاس هم در خبری این موضوع را تایید کرد و نوشت دیدار پلی آف تیم‌های استقلال و الکویت برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه ۵ بهمن ماه در دبی برگزار خواهد شد. در این خبر آمده است که باشگاه کویتی پس از اینکه از سوی AFC از این موضوع با خبر شده فردا راهی امارات می‌شود.

این اخبار و برنامه‌ها در شرایطی منتشر شده است که نمایندگان ایران تاکید کرده‌اند در هیچ کشوری به جز ایران به مصاف حریفان خود نمی‌روند و قرار است فردا برای رایزنی با دبیرکل ای اف سی به مالزی بروند.

سلام نظامی بازیکنان هندبال به پرچم جمهوری اسلامی ایران

 تیم هندبال جمهوری اسلامی  ایران شب گذشته در نخستین مسابقه خود در دور دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان مقابل کویت قرار گرفت. تیم میهمان پیش از شروع مسابقه و در مراسم ابتدای این دیدار، هنگام خواندن سرود جمهوری اسلامی به سبک سربازان رو به پرچم  جمهوری اسلامی سلام نظامی دادند.

سایتهای داخلی که این خبر را منتشر کرده اند نوشته اند :هندبالیستهای ایرانی با این حرکت نشان دادند که سرباز وطن هستند و برای بالا بردن پرچم  جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه‌ای از جهان خواهند جنگید.

  قطر مخالفت کرد ، ای‌اف‌سی فعلا امارات را میزبان کرد!

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور امارات را به عنوان میزبان دیدارهای استقلال و شهرخودرو اعلام کرد.پیش از این از قطر به عنوان یکی از گزینه های میزبانی از بازی های نماینده ایران نام برده می شد اما مسئولان فوتبال قطر با حضور تیمهای ایرانی در قطر مخالفت کردند . فدراسیون فوتبال قطر به Afc اعلام کرده که ایران خودش قصد میزبانی از حریفان را دارد و به همین دلیل باید بازی های استقلال و شهرخودرو و سایر نماینده ها در کشور خودشان برگزار شود. بعد از این اعلام، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تا این لحظه امارات را به عنوان کشور ثالث انتخاب کرده. 

شکایت ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه بین‌المللی ورزش

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دادگاه بین المللی ورزش از کنفدراسیون آسیا به دلیل تصمیم علیه باشگاه های ایرانی شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین اقدام خود چهار باشگاه ایرانی را از میزبانی در دیدارهای پیش روی لیگ قهرمانان محروم و تاکید کرده است که نمایندگان کشورمان باید در زمین بی طرف برابر حریفانشان به میدان بروند.

مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش در این مورد گفت: چهار باشگاه ایرانی لایحه‌ای را تنظیم خواهند کرد تا از طریق فدراسیون فوتبال به دادگاه بین المللی ورزش ارسال و شکایت ایران از کنفدراسیون آسیا اعلام شود. وی در پاسخ به این پرسش که این شکایت زمانبر خواهد بود و ممکن است مشکل را حل نکند گفت: تلاش ما این است که بتوانیم برای نمایندگان ایران دستور موقت رفع محرومیت بگیریم. ضمن اینکه از سوی دستگاه‌های مختلف هم در حال لابی و رایزنی‌های بین المللی هستیم تا مشکلات را حل کنیم.

سرمربی‌های میلیارد یورویی

برخی از سرمربیان مشهور جهان در دوران حرفه‌ای خود برای خرید بازیکن بیش از یک میلیارد یورو خرج کردند.

به نقل از آس، در فصل نقل و انتقالات هر سال جابجایی‌های بیشتری دیده می‌شود و به همین خاطر پول بیشتری نیز خرج می‌شود. بازیکنان در حالی به تیم‌های دیگر می‌پیوندند که هر بار ارزش قراردادشان بیشتر می‌شود. رکورد انتقال تا ۲۲۲ میلیون یورو رسید که پاری سن ژرمن برای جذب نیمار به بارسلونا پرداخت کرد.

تمام این انتقال‌ها به درخواست سرمربی‌ها انجام می‌شود تا تیم تقویت شود و به اهدافش برسد. برخی از آنها سال‌هاست که در بالاترین سطح به سر می‌برند و به همین خاطر بازیکنان سطح بالا را درخواست می‌کنند. باشگاه‌ها پول‌های زیادی هزینه می‌کنند و میلیاردها یورو خرج می‌شود.

در این رابطه ژوزه مورینیو در جایگاه نخست قرار دارد. باشگاه‌های سرمربی پرتغالی در طول دوران مربیگری‌اش تنها برای امضای قرارداد با بازیکنان، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون یورو خرج کرده اند. مورینیو این آمار را در باشگاه‌های چلسی، رئال مادرید و منچستریونایتد به ثبت رساند. گرانترین بازیکنی که خرید، پل پوگبا بود و در جایگاه‌های دوم و سوم لوکا مودریچ و دیدیه دروگبا دیده می‌شوند.

جایگاه دوم به کارلو آنچلوتی اختصاص دارد. سرمربی ایتالیایی، جانشین مورینیو در نیکمت رئال مادرید شد و با حضورش گرانترین انتقال تاریخ رقم خورد و گرت بیل با تیم اسپانیایی قرارداد امضا کرد. آنچلوتی که هدایت تیم‌های بزرگ اروپایی را بر عهده گرفته در سال ۱۹۹۵ حرفه خود را شروع کرد. او خریدهای گرانقیمتی همچون فرناندو تورس داشت. چلسی برای جذب مهاجم اسپانیایی ۵۸ میلیون یورو به لیورپول پرداخت.

در ادامه این فهرست نام پپ گواردیولا دیده می‌شود. رکورد خرید سرمربی اسپانیایی با یک بازیکن رقم خورد که او کسی نبود جز زلاتان ایبراهیموویچ. بارسلونا برای جذب این بازیکن ۷۰ میلیون هزینه کرد که هرگز در تفکر گواردیولا جای نگرفت. سرمربی کاتالانی در مجموع  در تیم‌های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون یورو خرج کرد. او بیش از همه برای مدافع‌ها هزینه کرد.

این باشگاه میلیاردی را مانوئل پیگرینی تکمیل می‌کند. سرمربی سابق وستهام که در سال ۲۰۰۹ هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفت در آن تابستان بازیکنانی همچون کریستیانو رونالدو، کاکا، کریم بنزما و ژابی آلونسو را خرید. مهاجم پرتغالی گرانترین خرید سرمربی شیلیایی محسوب می‌شود اما او با حضور در تیم‌هایی همچون سیتی رقم جابجایی ها را به یک میلیارد و ۷۷ میلیون یورو رساند.

خبر غیررسمی که هنوز با واکنش فدراسیون مواجه نشده

در ادامه موج تغییر تابعیت ورزشکاران ایرانی بار دیگر حرف از تکواندو است و شنیده می شود عضو پیشین تیم ملی تکواندو ایران تابعیت بلغارستان را دریافت کرد.

 طبق ادعای چندین سایت خبری که هنوز واکنشی از سوی فدراسیون تکواندو به همراه نداشته، فرزاد ذوالقدری، ملی‌پوش پیشین تکواندو ایران با حضور در بلغارستان و دریافت تابعیت این کشور برای بلغارها مبارزه خواهد کرد. او قرار است در نخستین گام ۲۹ بهمن ماه در تورنمنت جام ریاست فدراسیون جهانی در کشور سوئد برای بلغارستان مبارزه کند.

پیش از این چندین نفر از ملی پوشان و تکواندوکار ایرانی به تیم های مختلف خارجی و اغلب اروپایی پیوسته بودند که کیمیا علیزاده آخرین نمونه آنها بود! ذوالقدری، کاپیتان پیشین تیم نوجوانان تکواندو ایران بود و در کارنامه خود مدال برنز قهرمانی آسیا، نقره دانشجویان جهان و مدال نقره جام جهانی مکزیک در سال ۲۰۱۵ را دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=18454 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x