شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش شمار تلفات کارگران شاغل درقطر؛ جعل عکس استادیوم اسپانیا بجای رفسنجان

نازک بین: بعد از جعل و کپی از اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت و ارسال آن به فیفا به اسم اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی که با بی آبروئی بیشتری این فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان روبرو شد، اینک در یک اقدام جعلی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در ارائه ورزشگاه سابق آتلتیکو مادرید به جای ورزشگاه مس رفسنجان حواشی بسیاری در فضای مجازی به پا کرده است. خبرگزاری ها گزارش دادند، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی که با ساخت کلیپ در تلاش برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیاست، تصاویری از ورزشگاه سابق باشگاه اتلتیکو مادرید را به عنوان یکی از ورزشگاه‌های ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده است. هرچند با توجه به زیرساخت‌های ضعیف فوتبال در جمهوری اسلامی ایران احتمال گرفتن میزبانی این رقابت‌ها بسیار ضعیف است و صرف هزینه‌های اینچنینی هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

افزایش شمار تلفات کارگران شاغل در پروژه های جام جهانی قطر

براساس گزارش اسپورتس‌مِیل، شمار مرگ و میر کارگران مهاجر نپالی در قطر در آستانه میزبانی این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ به بالاترین نرخ خود در دست کم سه سال اخیر رسیده است. در فاصله تنها دو سال تا جام جهانی ۲۰۲۲، اعداد و ارقام حاکی از آن است که در فاصله ۱۶ جولای تا ۱۵ نوامبر، ۶۷ کارگر نپالی در قطر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین براساس آمار منتشره هیات توسعه اشتغال برون مرزی نپال، در فاصله ۱۶ جولای ۲۰۱۹ تا ۱۵ جولای ۲۰۲۰ (یعنی یک سال)، ۱۰۴ مرگ به ثبت رسیده است. تعداد کنونی تلفات که در سال جاری به ثبت رسیده است، اعداد و ارقام را تا اواسط جولای ۲۰۲۱ در یک قدمی ۱۶۰ نفر قرار داده و این در حالی است که نرخ مرگ و میر انسانی در دومین کشور با بالاترین میزان پذیرش مهاجر در خلیج فارس روند افزایشی به خود گرفته است، آن هم در حالی که مقامات دوحه نسبت به اعمال اصلاحات در واکنش به انتقادات بین المللی بابت جان باختن کارگران مهاجر در این کشور، متعهد شده‌اند. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار شهروند نپالی در قطر سکونت داشته و مشغول کارند.

سکونشینان ۵ لیگ برتر اروپایی

فرشته تقی‌زاده: به نقل از ۹۰ مین، کریسمس فرا رسیده است و تقریبا یک هفته به پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده است‌. رقابت های باشگاهی امسال کاملا متفاوت بود با بازی های معوقه، پشت درهای بسته، آسیب دیدگی ها و… اما همچنان در حال برگزاری هستند و با وجود این که تنها می توان از تلویزیون به تماشای بازی ها نشست اما هواداران همچنان از این رقابت ها لذت می برند. 

کریسمس همیشه بهترین زمان است تا لیگ های بزرگ اروپایی بررسی شوند که چه تیم هایی انتظارات را برآورده کردند و چه باشگاه هایی در نقل و انتقالات زمستانی نیاز به تغییر دارند. در ادامه به جایگاه های اول تا سوم پنج لیگ بزرگ اروپایی اشاره می شود. 

لالیگا

۱. اتلتیکومادرید

روخی بلانکو در لالیگا حمکرانی می کند. این تیم تنها یک شکست را تجربه کرده است و با ۲۹ امتیاز از ۱۲ بازی صدرنشین است. قرمز و سفیدپوشان با رئال مادرید و رئال سوسیداد هم امتیاز هستند اما دو بازی کمتر انجام داده اند. 

۲. رئال مادرید

سفیدپوشان شروع بد خود را پشت سر گذاشتند. این تیم جان دوباره گرفته است و دوباره پیروز می شود. مادرید پس از پیروزی مقابل اتلتیکو و سویا در جایگاه دوم قرار گرفت.

۳. رئال سوسیداد

رئال تیم درخشان سال بود. آن ها به روند خوب خود در فصل گذشته ادامه دادند و توانستند در این فصل برای رتبه های بالایی جدول بجنگند. نبود سیلوا و اویارسابال روی تیم اثر گذاشت و موجب شد این تیم تا رتبه سوم سقوط کند. سوسیداد تنها سه امتیاز با صدر فاصله دارد اما سه بازی بیشتر از اتلتیکو انجام داده است. 

لیگ برتر انگلیس

۱.لیورپول

تیم یورگن کلوپ صدرنشین لیگ برتر است. قرمزها شروع خوبی نداشتند اما دوباره هیجان انگیز ظاهر شدند. آن ها در شروع هفته کریستال پالاس را گلباران کردند و هفت بار دروازه این تیم را باز کردند. لیورپول با ۳۱ امتیاز و چهار امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم صدرنشین است. 

۲. لسترسیتی

لسترسیتی به هیچ وجه یک شوخی نیست. از زمانی که این تیم توانست فاتح لیگ برتر شود همیشه در جایگاه های بالایی جدول دیده می شود. در این فصل جیمی واردی در بهترین سطح خود قرار دارد و اشمایکل همه ضربات را مهار می کند. آن ها تعقیب کننده لیورپول هستند. 

۳. منچستریونایتد

حذف از لیگ قهرمانان نمی تواند روی فرم بودن منچستریونایتد را نقض کند. شیاطین سرخ با یک امتیاز اختلاف نسبت به لستر و پنج امتیاز نسبت به لیورپول در جایگاه سوم قرار دارند. البته یک بازی کمتر از این دو تیم انجام داده اند. تیم سولسشایر تیم دیوانه ای در بازگشت ها، گلزنی ها و شکست های غیرقابل توضیح است. 

سری آ

۱.میلان

روسونری برگشته است. ۱۳ بازی گذشته است و دیگر می توان آن را تایید کرد. میلان با حضور زلاتان ایبراهیموویچ، ستاره بزرگ خود بهترین تیم ایتالیا است. 

۲.اینتر

همشهری میلان یعنی اینتر هم در این فصل در رتبه هایی بالایی جدول قرار دارد. نراتزوری با یک امتیاز کمتر در جایگاه دوم دیده می شود. چقدر دربی دلامادونینا  هیجان انگیز خواهد شد زمانی که هواداران به ورزشگاه ها برگردند!

۳.یوونتوس

بانوی پیر قدرت همیشگی اش را از دست داده است و اکنون با صدر چهار امتیاز فاصله دارد. با این حال همچنان برای فتح جام رقابت می کند. کریستیانو رونالدو و آلوارو موراتا تیم را با گل هایشان نگه داشته اند. 

بوندسلیگا

۱. بایرن مونیخ

شاگردان هانسی فلیک اکنون سکان را در دست دارند هر چند این بار نسبت به سال های قبل برای رسیدن به آن کمی اذیت شدند. بایرن ۳۰ امتیازی است و دو تعقیب کننده اش ۲۸ امتیازی هستند. در ریتم این رقابت ها نام روبرت لواندفسکی برجسته است که اخیرا جایزه The Best را دریافت کرد.

۲. بایرلورکوزن

لورکوزن، تیم دوم جدول یادآور تیمی است که در سال ۲۰۰۲ از ستاره هایی همچون میشاییل بالاک، لوسیو و بات بهره می برد. این تیم در شروع هفته مقابل خشم لواندوفسکی (هر دو گل بایرن را به ثمر رساند) شکست خورد و صدر را به بایرن تقدیم کرد. 

۳. لایپزیگ

پروژه برند نوشیدنی های انرژی زا در آلمان یک گام رو به جلو دیگر برداشته است و برای فتح جام می جنگد. لایپزیگ اگر در بازی آخرش مساوی نمی کرد اکنون هم امتیاز با بایرن بود. 

لیگ یک فرانسه

۱. لیل

لیل دو فصل است که به شگفتی ساز این رقابت ها تبدیل شده است. این تیم به لیگ قهرمانان صعود کرد اما نتوانست به مرحله حذفی راه پیدا کند. اکنون به رقابت های داخلی برگشته است و صدرنشین محسوب می شود. 

۲. لیون 

لیون درس خود را یاد گرفته است. فصل گذشته خیلی دیر واکنش نشان داد و پانادمی فرا رسید و نتوانست سهمیه حضور در رقابت های اروپایی را کسب کند. این اتفاق دوباره نخواهد افتاد چون اکنون هم امتیاز با لیل (۳۳ امتیاز) در جایگاه دوم قرار دارد. 

۳. پاری‌سن ژرمن

PSG به اول نبودن عادت ندارد. تیم پاریسی در رتبه همیشگی اش قرار ندارد و جایگاه توماس توخل به خطر افتاده است. آیا پایان حمکرانی این تیم فرا رسیده است؟

شکایت فیفا از سپ بلاتر

فدراسیون بین المللی فوتبال از رئیس سابق این نهاد شکایت کرد. به نقل از گاردین، فیفا درباره “سو مدیریت” رئیس سابق خود سپ بلاتر به دادگاه شکایت کرده است. این شکایت به دادستان زوریخ ارسال شده و مربوط به دخالت بلاتر و سایر مقامات سابق در نهاد حاکم بر پروژه موزه فیفا در شهر زوریخ است. وکیل سپ بلاتر یعنی لورنز ارنی در واکنش به این شکایت گفت: این اتهامات بی اساس است و به شدت رد می‌شود. فیفا در واکنش به این شکایت با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را یادآور شد که به دنبال بررسی دقیق واقعیت‌ها و شرایط مربوط به ساخت و ساز و هزینه‌های عملیاتی موزه، از بی نظمی‌های مالی و سومدیریت زیاد در آن آگاه شدیم و به همین خاطر دادگاه را در جریان آن قرار دادیم.

پروژه موزه فیفا در سال ۲۰۱۳ آغاز شد. دو سال بعد در میان رسوایی فساد، بلاتر پس از ۱۷ سال حضور در مسند ریاست فیفا، استعفای خود را اعلام کرد. در این اسناد آمده است که مدیریت سابق فیفا به طور مکرر ارگان‌های مختلف خود را درباره میزبان هزینه و ماندگاری پروژه گمراه کرده است. بلاتر در حال حاضر در سوئیس تحت موضوع ادعای پرداخت ناعادلانه به رئیس سابق یوفا تحت تحقیقات قضایی قرار دارد. میشل پلاتینی توسط کمیته اخلاق فیفا در رابطه با این پرداخت هشت سال از فعالیت های فوتبالی محروم شد که در دادگاه تجدید نظر به شش سال کاهش یافت. این مجازات توسط دادگاه داوری ورزش تأیید شد. پلاتینی و بلاتر همچنان بر این عقیده‌اند که هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اند.

حسین راغفر، رخشان بنی اعتماد و اردشیر لارودی برندگان جایزه ناصر حجازی

در مراسم دومین جایزه ویژه ناصر حجازی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل آنلاین برگزار شد، اسامی برگزیدگان بخش عکس، خبر، هنر و ورزش اعلام شد و جایزه ویژه امسال نیز برگزیده خود را شناخت. در این مراسم هیئت انتخاب دومین جایزه ناصر حجازی اعلام کرد که مرام و مشی ناصر حجازی حرکت بر مدار مردم، توجه به خواست و اراده آنان و ایستادن در طرف حق و نفع جمعی بود و همین ویژگی اصلی‌ترین معیار هیئت انتخاب جایزه ناصر حجازی است.

پیش از اعلام اسامی برگزیدگان هیئت انتخاب جایزه ناصر حجازی از زنده یاد سهیل گوهری که مدتی قبل در پی ابتلا به کرونا فوت کرد، یاد و از همسر او که به نمایندگی از خانواده گوهری به روی سن آمده بود تقدیر کردند. 

جایزه بخش خبر به دلیل صرف بیش از نیم قرن از عمر خود به آگاهی رسانی و آگاهی بخشی به مردم و به پاس یک عمر فعالیت در عرصه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شفاف به مردم به استاد پیشکسوت اردشیر لارودی اهدا شد.

جایزه بخش عکس نیز با تصمیم هیئت انتخاب دومین جایزه ناصر حجازی به پاس سال‌های فعالیت در حوزه عکاسی و به خصوص عکاسی خبری به مونا هوبه فکر اهدا شد. هوبه فکر که در حوزه اجتماعی و ورزشی تصاویر ماندگاری به ثبت رسانده اولین زنی است که به عنوان عکاس ایرانی مسابقات جام جهانی را در روسیه پوشش خبر داده است. 

جایزه بخش ورزش هم به فردی اهدا شد که افتخارات جهانی را زیادی را برای کشتی کشورمان به ارمغان آورده است. پرافتخارترین آزادکار سبک‌وزن ایران که سرمایه اجتماعی اش را برای خدمت به مردم ایران و به خصوص محرومان به کار گرفته است. حسن رحیمی برگزیده این بخش بود. 

 جایزه بخش هنر هم به نام آشنای عرصه فرهنگ و هنر و از فعالان حوزه اجتماعی تعلق گرفت.  هنرمندی است دغدغه‌مند که هیچگاه برای بیان از مردم و طرح مطالبات و دغدغه‌هایشان آرام ننشسته است. او در روزهای شیوع کرونا سرمایه اجتماعی و اعتبار هنری‌اش را برای کمک به مردم و به خصوص قشر ضعیف‌تر جامعه به کار گرفت و همچون سال‌های گذشته در کنار آنان ایستاد. این جایزه به رخشان بنی اعتماد اهدا شد. 

جایزه ویژه این مراسم اما به یک ورزشکار، استاد دانشگاه، اقتصاددان و فعال اجتماعی تعلق گرفت. او در سال‌های جوانی از فعالان حوزه ورزش بود، در اوایل پیروزی انقلاب همراهی‌اش ناصر حجازی همچنان در یادها مانده و حالا در کسوت استاد دانشگاه و فعالی اجتماعی همواره از مردم و معیشت آنان گفته است. مردی که نفع جمعی را همواره بر نفع فردی ترجیح داده و همچنان در کنار مردم ایستاده است. جایزه ویژه ناصر حجازی به دکتر حسین راغفر اهدا شد.

زوج آغاسی و گراف از دوران بازی تنیس می‌گویند، سهـــم مــا از رنــج

درک این موضوع که دو نفر از بزرگترین تنیسورهای تاریخ که روی هم ۳۰ گرنداسلم انفرادی را فتح کرده‌اند، ممکن است تا این حد دچار درد و رنج شوند، سخت است. زوج آندره آغاسی و اشتفانی گراف در بزرگترین صحنه‌های تنیس، هر چیزی که می‌شده را تجربه کرده‌اند: موفقیت در گرنداسلم، رتبه یک دنیا و طلای المپیک. با این حال، درد و رنج هم همیشه با آنها بوده است.آغاسی می‌گوید: «ما همه رنج می‌کشیم. وقتی جام را بالای سر می‌برید شاید همه چیز گل و بلبل به نظر برسد اما مشقت‌ها و زجرهایی که برای رسیدن به این هدف می‌کشیم باعث می‌شود همه ما دچار اضطراب شویم.» آغاسی در اواسط دهه ۱۹۹۰ به دلیل مصدومیت، مصرف مواد مخدر و همچنین ازدواج ناموفق با بروک شیلدز، دچار افت شدیدی شد. او این مطالب را در کتاب زندگینامه‌اش به نام «اوپن» منتشر کرده است.

آغاسی که هشت بار فاتح گرنداسلم شده است، می‌گوید: «به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم کتابم را بنویسم، چون می‌خواستم که تقلاهایم را درک و آنها را بیان کنم. بر این باورم که در سفر زندگی ما، همه چیز باید شفاف باشد. به این ترتیب می‌توانیم دریابیم که در این ماجراها تنها نیستیم.» او در نهایت توانست به مشکلاتش غلبه کند و به اوج برگردد.

اما گراف، همسر او، که ۲۲ بار فاتح گرنداسلم شده و ۳۷۷ هفته پیاپی رتبه یک تنیس دنیا را در اختیار داشت آیا این مشکلات احساسی را نداشته است؟ خود او پاسخ می‌دهد: «آن هنگام بازیگر خوبی بودم و نقشم را خوب بازی می‌کردم! البته که من بالا و پایین‌های خودم و چالش‌هایم را داشتم. در تنیس، هر روز به زمین می‌روید و با تمام توان تلاش می‌کنید. سخت بتوان به توازن احساسی رسید. شما شاید از نظر فیزیکی به اوج برسید اما گاهی از نظر احساسی سخت است که هر روز بهترین حس را داشته باشید. وقتی که به اوج نزدیک‌تر می‌شوید، انتظارات و توقعات از شما بسیار بالا می‌رود. خودتان اینطور حس نمی‌کنید اما باید بهترین عملکرد را از خودتان بخواهید. این سخت است و شما نمی‌دانید که گاهی چقدر ممکن است از خود انتظار بالایی داشته باشید. شما فاصله زیادی با آن تعادلی که به دنبالش هستید خواهید داشت.»

اما تعادل چیزی است که آنها در یکدیگر پیدا کردند. آغاسی که شخصیت خودش را بدون رتوش ابراز می‌کرد و در جوانی با موهای بلند و لباس‌های روشنش شناخته می‌شد، توانست آرامش را در وجود گراف بیابد. این دو نفر در سال ۲۰۰۱ ازدواج کردند و مشهورترین زوج دنیای تنیس شدند. آغاسی می‌گوید تنها حسرتش در زندگی این است که چرا ازدواج آنها ده سال زودتر اتفاق نیفتاد.

او می‌گوید: «حرف‌های زیادی می‌توان در این باره زد که شما به چه مسائلی جذب می‌شوید. انضباطی که او در دوران ورزشش نشان داد، چیزی است که شخصیت من نمی‌توانست داشته باشد. شخصیت او و مهارت‌هایش اجازه می‌داد که اوضاع را به شکلی متفاوت مدیریت کند. این جذاب است و متفاوت.»

گراف هم موافق است: «به نظرم ما در زمانی ازدواج کردیم که همدیگر را خوب می‌شناختیم. شاید در زمینه مدیریت مسائل و شخصیت با هم تفاوت‌های مشخصی داشته باشیم اما در تمام مسائل مهم شبیه به هم هستیم. اولویت‌ها و افکار ما کاملاً همسو است. وقتی فرزندانتان را بزرگ می‌کنید درباره همسرتان چیزهای بسیاری می‌آموزید. ما با احترام و اعتمادی که به هم داریم، ازدواجمان را عالی به پیش می‌بریم.»

گراف می‌گوید: «چالش‌های زیادی در تنیس داشتیم اما باید بگویم که بسیاری از این چالش‌ها به مرحله بعدی زندگی شما کمک می‌کند. اگر به آن فکر کنید برایتان عجیب به نظر می‌رسد. افراد معمولاً دوران‌های کاری خود را از ۲۸ یا ۳۰ سالگی آغاز می‌کنند اما ما در آن هنگام در اواخر دوران کاری‌مان بودیم!»

این دو نفر پس از تنیس در فعالیت‌های انسان‌دوستانه هم حضور پررنگی داشته‌اند. آغاسی مؤسسه خیریه آندره آغاسی را راه انداخته تا برای کودکان فرصت‌های آموزشی را فراهم کند و گراف هم مؤسسه «کودکان فردا» را دارد که از کودکان مناطق جنگ‌زده حمایت می‌کند.

آغاسی درباره خیریه‌اش می‌گوید: «حس می‌کنم اینکه در کودکی گزینه دیگری نداشتم و مجبور شدم از همان سنین پایین به سراغ تنیس بروم و مدرسه را ترک کنم، باعث شد که از زندگی‌ام خیلی دور بمانم اما تصمیم گرفتم به کودکانی که گزینه‌ای ندارند، فرصت انتخاب بدهم. اینکه درگیر این خیریه باشم به من اجازه داد که اهداف آموزشی‌ام را جلو ببرم.»

منبع: هندوستان تایمز

هفته ششم لیگ یک، پارس جنوبی با برد دربی صدرنشین شد

دیدارهای هفته ششم لیگ یک معروف به لیگ گدایان، برگزار شد.در حساس ترین بازی تیم پارس جنوبی با پیروزی مقابل شاهین شهرداری بوشهر دربی جنوب را برد و به صدر جدول رسید. استقلال خوزستان که هفته پیش صدرنشین بود مقابل ملوان شکست خورد و  ملوان به رده سوم صعود کرد. شاهد یک تساوی پر گل در کویر بودیم و آرمان گهر سه بر سه مقابل رایکا متوقف شد. نود ارومیه هم در ادامه سریال ناکامی هایش بازهم باخت.

نتایج این بازی‌ها به شرح زیر است:

خوشه طلایی ساوه صفر  – مس کرمان صفر  

داوران: میثم حیدری- حمید نادری- محسن دوستان- حامد رنجبر صولتی – ناظر: رضا عبدوس

اخراج وحید بیاتلو سرمربی خوشه طلایی

گلزنان:-

آرمان گهرسیرجان 3 – رایکا بابل ۳

داوران: علیرضا حیدرپناه- عدنان پیروی – مرتضی هوشیار- رضا کریمی – ناظر: بابک وسیله بر

گلزن: صیاد کوکبی(۴۲) حسین رسولی(۶۷)، امیر محمد منصف( ۸۱) برای رایکا وامیر محمود آبادی( دقایق ۵۴ و ۵۷ ) برای آرمان گهر

قشقایی شیراز صفر  –  خیبر خرم آباد  صفر
داوران:امید سعید فر- حسین سلیمانی- موسی مه آبادی- محمد نیک نژاد – ناظر: البرز حاجی پور

ملوان انزلی یک– استقلال خوزستان  صفر  

داوران: کیوان علیمحمدی- میلاد قاسمی دماوندی- هاشم خدابنده لو- جواد بیگدلی – ناظر: ابوطالب طاهریان   

اخراج: میثم شاه مکوندزاده(۵۸ ) از ملوان

گلزن: مهیار زحمتکش( ۱۳- پنالتی)

چوکا تالش یک – هوادار تهران  2

داوران:حمید رضا همیراد- اسماعیل احمدی- میلاد لطفی- مهرداد خسروی – ناظر: رسول فروغی

گلزن: حمید کاظمی( ۲۳ و ۴۲) برای هوادار امیررضا غمناک( برای چوکا)

بادران تهران صفر  – فجر شهید سپاسی شیراز  یک

داوران : امیر سامان سلطانی- احمد کاظم لو- ابراهیم امتنانی- علی صباحی – ناظر: مهدی پاکزاد

اخراج: پویا سیف پناهی( دقیقه ۳۰ – بادران)

گلزن: محمد کاظمی

نود ارومیه صفر  – شهرداری آستارا  یک

داوران :مصطفی بینش- مسلم رحیم خانی- محسن حکیم- میثم عباسپور – ناظر : رحیم رحیمی مقدم

پارس جنوبی جم ۲- شاهین شهرداری بوشهر صفر 
داوران: روح اله شریفی- حمید رضا افشون- مازیار معتمد نیا- عادل بیت سیاح – ناظر: اسماعیل آمری

گلزن:مهرداد هدایتیان( ۷۵- ) علی فاتح (۸۹) پارس جنوبی

استقلال ملاثانی یک– گل ریحان البرز صفر  

داوران: علی ابراهیمی- جلیل شعرانی- فرزاد ایمانی نژاد- علی آقاجری – ناظر: سعادت اله باغبانی

اخراج: سجاد عبدویی( استقلال ملاثانی)

گلزن: میلاد پاک پرور( پنالتی- ۸۳) برای استقلال ملاثانی

بهترینهای لالیگا سال ۲۰۲۰

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، صفحه اول خودش را به انتخاب بهترین‌های فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۲۰، اختصاص داده است. روزنامه‌ای که هر سال این مراسم را برگزار و جوایزی به بهترین‌های فوتبال باشگاهی این کشور اهدا می‌کند. جایزه آقای گلی اسپانیا به لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی بارسلونا، رسید. کریم بنزما، بهترین بازیکن لالیگا شد. تیبو کورتوآ، جایزه بهترین دروازه‌بان لالیگا را به دست آورد و زین‌الدین زیدان و خوان لوپتگی، به صورت مشترک، عنوان بهترین مربی سال لیگ فوتبال اسپانیا را به خودشان اختصاص دادند. روزنامه «اکیپ» فرانسه، هم عکسی از رودی گوبر، ستاره فرانسوی تیم بسکتبال یوتا جز، را در صفحه اصلی خودش به چاپ رسانده و تیتر «رودی میلیون دلاری» را برای آن انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به قرارداد ۲۰۵ میلیون دلاری این بازیکن فرانسوی بسکتبال با تیم یوتا دارد. رقمی کلان که سنگین‌ترین قرارداد یک بازیکن سنتر در تاریخ NBA به شمار می‌آید.

https://akhbar-rooz.com/?p=98153 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x