چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

افزایش شمار جان‌باختگان ویروس کرونا به ۳۰۵ تن؛ اولین قربانی خارج از چین

در حالی که مقام‌های چین آخرین آمار قربانیان ویروس کرونا را ۳۰۴ تن اعلام کرده‌ بودند، فیلیپین از مرگ یک شهروند چینی در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. این نخستین مرگ بر اثر این بیماری در خارج از سرزمین اصلی چین محسوب می‌شود
شماری از شهروندان فیلیپینی در روز یکشنبه و پس از شنیدن خبر جان باختن نخستین قربانی کرونا در این کشور، برای خرید ماسک به داروخانه‌ها هجوم بردند

شماری از شهروندان فیلیپینی در روز یکشنبه و پس از شنیدن خبر جان باختن نخستین قربانی کرونا در این کشور، برای خرید ماسک به داروخانه‌ها هجوم بردند

در حالی که مقام‌های چین آخرین آمار قربانیان ویروس کرونا را ۳۰۴ تن اعلام کرده‌ بودند، فیلیپین از مرگ یک شهروند چینی در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. این نخستین مرگ بر اثر این بیماری در خارج از سرزمین اصلی چین محسوب می‌شود.

مقام‌های وزارت بهداشت فیلیپین روز یکشنبه ۱۳ بهمن اعلام کردند یک مرد ۴۴ ساله چینی در این کشور در پی ابتلا به کرونا جان باخته است.

به گفته وزارت بهداشت فیلیپین، این مرد اهل ووهان در استان هوبئی چین بود که کانون شیوع این ویروس معرفی شده است. وی هفته گذشته در بیمارستانی در مانیل بستری شد و به همراه شریک زندگی‌اش تنها دو مورد مبتلا به کرونا در فیلیپین تشخیص داده شده بودند.

سازمان بهداشت جهانی زمان مرگ این فرد را روز شنبه اعلام کرده است.

کمیسیون بهداشت چین شامگاه شنبه آخرین شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را ۳۰۴ تن اعلام کرد و گفت همگی آنها در استان هوبئی بوده‌اند.

به گزارش رویترز، تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر در جهان (عمدتا در استان هوبئی چین) به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تاکنون شمار زیادی از کشورها محدودیت‌هایی برای ورود مسافران از چین به خاک خود وضع کرده‌اند.

آمریکا و استرالیا دو کشوری بودند که روز شنبه محدودیت‌های سفر برای مسافران ورودی از چین را اعلام کردند؛ امری که با انتقاد مقام‌های چینی روبه‌رو شد.

همچنین کشورهای مختلف در حال اجرای تمهیداتی برای بازگرداندن اتباع خود از چین هستند. هند و کره جنوبی تاکنون صدها شهروند خود را از شهر ووهان چین تخلیه کرده و گفته‌اند این شهروندان به مدت دو هفته در قرنطینه نگه‌داری خواهند شد.

اندونزی نیز یک هواپیما برای تخلیه شهروندانش به ووهان فرستاده است.

از سوی دیگر، یک مقام سازمان بهداشت جهانی به کشورهای جهان هشدار داده است که خود را برای مقابله با شیوع این ویروس در داخل مرزهایشان آماده کنند.

در همین حال، نخست‌وزیر چین خواستار کمک اتحادیه اروپا برای تهیه اقلام دارویی فوری شد. لی که چیانگ، نخست‌وزیر چین، روز شنبه ۱۲ بهمن در بیانیه‌ای رسمی از اتحادیه اروپا خواست که تهیه اقلام دارویی اورژانسی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تسریع کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=19234 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

باید فکری برای ایران کرد!
حاکمیت ایران مسئله را جدی نگرفته و نمی تواند جدی بگیرد.
اکنون اولین نمونه ابتلا به این بیماری در اصفهان اعلام شده است.
سازمانهای مردمی باید خود را برای مبارزه با این ویروس آماده کنند که امیدی به این حاکمیت نیست.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x