سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امشب در پاریس و لندن چه خبر است؛ صعود دختران به جمع ۸ تیم آسیا

نازک بین: نیم فصل نخست لیگهای قهرمانان و لیگ اروپا، از امشب در تعدادی از کشورهای قاره اروپا برگزار می شود. تیمها با مجموعه ای از بازیهای فشرده داخلی و خارجی، به استقبال دو جام باشگاهی اروپا میروند که بخاطر ویروس کرونا، نمی تواند مطمئن باشد که بازی ها طبق برنامه برگزار شوند. در مهمترین بازی امشب، پاری سن ژرمن و منچستریونایتد فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را با بازی مقابل هم آغاز می کنند. این نخستین رویارویی دو تیم پس از پیروزی یونایتد در یک مسابقه دراماتیک از مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا است. پس از شروعی نه چندان قاطعانه در فصل جدید، PSG در پنج بازی اخیر خود پیروز شده و در چهار مورد از آن ها دروازه خود را بسته نگه داشته است. از طرف مقابل منچستریونایتد هنوز در تلاش است شروع پر افت و خیز خود را جبران کند ولی حداقل با برد ۴-۱ مقابل نیوکاسل راهی این مسابقه می شود. نشریه دیلی میل در گزارشی مدعی شد پاری سن ژرمن دو ستاره خود به نام های مارکو وراتی و مائورو ایکاردی را برای بازی مقابل شیاطین سرخ در لیگ قهرمانان اروپا در اختیار نخواهد داشت. مائورو ایکاردی، مهاجم آرژانتینی هنوز از ناحیه مصدومیت زانو رنج برده و قادر به حضور در ترکیب نیست. مارکو وراتی نیز هنگام حضور در اردوی تیم ملی ایتالیا دچار مصدومیت ران پا شده و نمی تواند پی اس جی را در این مسابقه دشوار همراهی کند. توماس توخل، سرمربی پاری سن ژرمن این هفته فاش کرد توماس کهرر، مدافع آلمانی نیز به علت مصدومیت از ناحیه همسترینگ برای چند هفته قادر به همراهی این تیم نیست و نام او را نیز باید در بین غایبان تیم فرانسوی ذکر کرد. اما خبر خوب برای توماس توخل غیبت ادینسون کاوانی، مهاجم فصل گذشته پاری سن ژرمن و فعلی منچستریونایتد در بازی فردا شب است و ستاره اوروگوئه ای که با دلخوری از پی اس جی جدا شد، فعلا فرصت تلافی از این تیم را حداقل در بازی رفت نخواهد داشت.

اوله گونار سولسشر، سرمربی منچستر در کنفرانس خبری گفت: “ما چند بازیکنان را در اختیار نداریم و جسی لینگارد و اریک بایی با ما به پاریس سفر نکرده اند. امیدواریم بازیکنان مصوم یونایتد مدت زیادی از میادین دور نباشند. ادینسون کاوانی به چند روز تمرین بیشتر نیاز دارد تا بتوان به قرار دادن او در ترکیب فکر کرد. میدوارم هری مگوایر، اریک بایی و میسون گرینوود هم زود قادر به بازگشت باشند، اما در این مورد مطمئن نیستم. برونو فرناندز عملکرد خوبی در ترکیب یونایتد داشته و آمار نشان می دهد تاثیرگذاری زیادی داشته است. امیدوارم هری مگوایر در بازی بعدی قادر به همراهی منچستریونایتد باشد. اما کاپیتان ما در بازی فردا شب در حال حاضر کنار من نشسته و برونو فرناندز فردا شب بازوبند یونایتد را بر بازو خواهد بست.من تصور می کنم ادینسون کاوانی برای تطبیق یافتن با شرایط تیم جدیدش به زمان نیاز خواهد داشت. اما ادویون ایگالو نیز بارها عملکرد خوبی در ترکیب منچستریونایتد داشته و هنوز هم بازیکن مهمی برای ما به شمار می آید.البته که پیروزی ۳-۱ در سال ۲۰۱۹ برای ما بخشی از تاریخ و مربوط به در گذشته است. اما این نتیجه هیچ تاثیری در این بازی ندارد. باید منتظر ماند تا تقابل توماس توخل و اوله گونار سولسشر ،چه نتیجه ای را در زمین به ثبت میرساند.چلسی میزبان سویا از اسپانیا است. سویا عادت داشته که در بازیهای خارج از خانه بهتر ظاهر شده است و شاید چلسی برشانس باشد که در اولین بازی،میزبان این تیم قهرمان لیگ اروپا شده. دینامو کیف اوکراین میزبان بانوی پیر است. رونالدو در قرنطینه است و معلوم نیست پیرلو،مربی یوونتووس ،چگونه ترکیب تیم را در زمین آرایش می دهد. برنامه دیدارها به شرح زیر است:

گروه E:

ساعت ۲۲:۳۰/ چلسی – سویا با داوری داویده ماسا از ایتالیا

ساعت ۲۲:۳۰/ رن – کراسنودار با داوری تاسوس سیدیروپولوس از یونان

گروه F:

ساعت ۲۲:۳۰/ لاتزیو – دورتموند با داوری کلمنت تورپین از فرانسه

ساعت ۲۰:۲۵/ زنیت – کلوب بروژ با داوری بنویت باستین از فرانسه

گروه G:

ساعت ۲۲:۳۰/ بارسلونا – فرنس‌واروس مجارستان با داوری ساندرو شارر سوئیسی

ساعت ۲۰:۲۵/ دیناموکیف – یوونتوس با داوری اوویدو هاتگان از رومانی

گروه H:

ساعت ۲۲:۳۰/ پاری‌سن‌ژرمن – منچستریونایتد با داوری آنتونیو متئو لاهوس از اسپانیا

ساعت ۲۲:۳۰/ لایپزیگ – استانبول باشاک‌شهیر با داوری خسوس گیل مانسانو از اسپانیا

معرفی نامزدهای بهترین مهاجم راست و مهاجم نوک تاریخ

مجله فرانتس فوتبال لیست نامزهای بهترین مهاجم نوک و مهاجم سمت راست تاریخ فوتبال را معرفی کرد که در این بین حضور برخی چهره‌ها کمی تعجب برانگیز است. لیست ۱۰ نامزد بهترین مهاجم نوک تاریخ فوتبال به شرح زیر است: 

دنیس برکمپ(هلند)، یوهان کرایف(هلند)،کنی دالگلیش(انگلیس)، اوزه‌بیو(پرتغال)، شاندور کوچیش(مجارستان)، گرت مولر(آلمان)، روماریو(برزیل)، رونالدو( برزیل)، مارکو فان باستن(هلند) و ژرژ وه‌آ(لیبریا)

لیست ۱۰ نامزد بهترین مهاجم راست تاریخ فوتبال به شرح زیر است:

دیوید بکام(انگلیس)، جورج بست(انگلیس)، ساموئل اتوئو(کامرون)، لوئیس فیگو(پرتغال)، گارینشا(برزیل)، جرزینیو(برزیل)، کوین کیگان(انگلیس)، استنلی ماتیوس(انگلیس)، لیونل مسی(آرژانتین) و آرین روبن(هلند)

کلوپ: مثل یک همسر منتظر شوهر زندانی‌ام می‌مانم!

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه لیورپول اعلام کرد ویرژیل فک دایک بعد از برخورد شدید با جوردن پیکفورد در دیدار مقابل اورتون، دچار پارگی رباط صلیبی شده و چندین ماه از میادین دور خواهد بود. حالا کلوپ در مصاحبه ای تاکید کرد باشگاه لیورپول در کنار ویرژیل فن دایک خواهد ماند. یورگن کلوپ گفت: “شرایط همیشه یکسان است، بازیکنان دوست دارند در این شرایط تنها و در خودشان باشند و در لحظه اول با این مصدومیت کنار بیایند. اینقدر در فوتبال بوده ام که این موضوع را بدانم. من خودم مصدوم شده ام و اگر اشتباه نکنم دقیقا چنین مصدومیتی داشتم. در این شرایط شما خیلی حوصله صحبت کردن ندارید. همه چیز در ادامه شروع خواهد شد و البته ما با هم در تماس هستیم، ما کنار فن دایک خواهیم بود و خودش هم این موضوع را می داند. ما مانند همسری که شوهرش در زندان است منتظر او خواهیم ماند و در عین حال تمام کارهای ممکن برای آسان تر شدن شرایط را برای فن دایک انجام می دهیم.چند موضوع روشن است.

صعود دختران شطرنج‌باز ایران به جمع ۸ تیم برتر جام ملت‌های آسیا

به گزارش ایسنا، تیم ملی شطرنج بانوان ایران موفق شدند در رده سوم مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت های آسیا قرار گیرند و با این نتیجه به جمع هشت تیم برتر پایانی این مسابقات راه پیدا کنند. دختران شطرنج‌باز ایران در روز سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ به مصاف سه حریف خود رفتند که به یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست یافتند.ملی پوشان ایران در بازی هفتم خود مقابل مغولستان با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شدند. سارا خادم الشریعه در این دور با مهره سفید به پیروزی رسید و آناهیتا زاهدی‌فر شکست خورد. در دور هشتم این رقابت‌ها تیم ملی شطرنج بانوان ایران مقابل ویتنام قرار گرفت. در این دیدار شطرنج بازان ایران با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ نتیجه را به حریف واگذار کردند. تنها شکست این دیدار برای تیم ملی شطرنج توسط آنوشا مهدیان ثبت شد و دیگر شطرنج بازان به تساوی رضایت دادند. تیم بانوان شطرنج ایران در  آخرین مرحله مقدماتی (دور نهم)  مقابل اردن قرار گرفتند. شطرنج‌بازان ایران موفق شدند در این دور حریف را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهند. در این رقابت تنها مطهره اسدی شکست خورد و دیگر شطرنج بازان ایران به پیروزی رسیدند. با نتایج کسب شده تیم ایران در رده سوم مرحله مقدماتی این مسابقات قرار گرفت و به جمع هشت تیم برتر صعود کرد. در مرحله مقدماتی تیم‌های هند و فیلیپین به ترتیب در رده‌های اول و دوم این رقابت‌ها ایستادند. هم‌چنین روز گذشته تیم ملی مردان ایران موفق شدند با قرار گرفتن در رده نخست جدول رده‌بندی  به جمع هشت تیم برتر آقایان صعود کنند. با توجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان برای ماندن در خانه، قرار شد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در دو گروه بانوان و آقایان به صورت آنلاین برگزار شود. این مسابقات از  تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) با حضور ۳۸ تیم در بخش مردان و ۳۲ تیم در بخش زنان در حال پیگیری است.بانوان ایران که شانس ششم قهرمانی این مسابقات به شمار می‌آیند با ترکیب سارا سادات خادم الشریعه، مبینا علی نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر و مطهره اسدی در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند.در این مسابقات تیم قدرتمند چین حضور نداشت و با این شرایط کشور هند هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌آید.در پایان مسابقات به نفرات برتر این مسابقات گواهینامه و مدال‌های طلا، نقره و برنز داده می‌شود. هم‌چنین برای این رقابت‌ها ۲۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است.

کومان : قهرمانی بارسا بدون مسی هر گز!

سرمربی باشگاه بارسلونا می‌گوید که «لیونل مسی» از زمان تلاش برای ترک نیوکمپ تاکنون در بهترین فرم خود نبوده است و اینکه باشگاه بارسلونا دیگر جزو گزینه‌های محتمل قهرمانی در لیگ قهرمانان محسوب نمی‌شود. مسی ۳۳ ساله پس از توافق با بارسلونا برای ماندن در این تیم دست کم تا پایان قرارداد کنونی‌اش که در ژوئن ۲۰۲۱ به اتمام می‌رسد، در جریان چهار دیدار در فصل جاری تنها یک گل به ثمر رسانده و آن هم از روی نقطه پنالتی برابر ویارئال بوده است.مرد آرژانتینی در جریان شکست بارسا برابر ختافه برای سومین بازی متوالی موفق به گلزنی نشد و حالا «رونالد کومان» با حمایت از کاپیتان تیمش، نسبت به گلزنی وی در دیدار برابر فرنتس واروش و رئال مادرید ابراز امیدواری کرد.مرد هلندی در آستانه دیدار بارسا برابر تیم مجارستانی در لیگ قهرمانان گفت: شاید در شرایط کنونی، عملکرد مسی باید بهتر می‌بود اما در هرحال او خوشحال است، به سختی تلاش می‌کند و می‌خواهد کاپیتان تیم باشد. کوچک‌ترین گلایه‌ای ندارم. البته او کمی بدشانسی هم آورده است؛ او در دیدار برابر ختافه تیرک را هدف گرفت.وی افزود: در مورد عملکرد وی هیچ شکی ندارم و در بازی های آینده شاهد بهترین مسی خواهیم بود؛ اطمینان دارم.

شعله ور شدن آتش اختلاف با اظهارات باخ

تهران- ایرنا- اظهارات «توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک دمیدن در آتش زیر خاکستر اختلافات مدیریتی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری بود. توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک در نشست خبری خود در مورد وضعیت مدیریت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ابراز نگرانی کرد و گفت: با شرایط کنونی جایگاه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در خطر است. هر چند که پس از این اظهارات فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری  قول پیشرفت در اصلاح وضعیت مدیریت و مبارزه با دوپینگ را داد اما به یکباره دعوای مدیریتی در این فدراسیون آشفته، بالا گرفت و موج استعفاها شروع شد.  شرایط بحرانی مدیریت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری می‌رود تا یکسال کامل را سپری کند، سالی که با استعفای «تاماش آیان» به خاطر برخی از اتهامات شروع و در ادامه آن، بحران مدیریتی  «اورسلا پاپاندرئا» و «اینتارانات» تایلندی را نیز مجبور به استعفا کرد.اما چرا در کمتر از یکسال فدراسیون بین‌المللی با سه استعفای مهم مواجه شد؟ این سوالی است که بسیاری از کارشناسان ریشه آن را در سیاست‌های کلان باخ در ورزش جهان جستجو خواهند کرد؛ بنا به برخی از شواهد سیاست کلی این مدیر آلمانی مقابله با مدیران فرهمند ورزش است. باخ هیچگاه بدون دستاویز نمی‌توانست در برابر «تاماش آیان» قرار گیرد، بلکه عملکرد آیان و اتهاماتی که علیه وی مطرح شد زمینه را برای فروپاشی مدیریت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری فراهم کرد اتهاماتی که آیان هنوز نتوانسته، خود را از آن مبرا سازد.هر چند که آیان در فرصت سه ماهه نتوانست خود را از اتهامات پاک کند و از فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری کوچ کرد اما رفتن او به معنای پایان بحران در یکی از فدراسیون‌های المپیکی جهان نبود بلکه آغازی بر بحران تازه‌ای بود که هنوز نمی‌شود پایانی را برای آن تصور کرد. کشتی شکسته مدیریت فدراسیون هر چند که با سرپرستی  «اورسلا پاپاندرئا»  در حال رسیدن به ساحل آرامش بود اما با یک اظهارنظر دیگر در بحران مدیریتی فرو رفت و در کمتر از چند روز ۲ مدیر ارشد آن استعفا کردند.توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک در نشست خبری خود در مورد وضعیت مدیریت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری ابراز نگرانی کرد و گفت: با شرایط کنونی جایگاه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در خطر است. این اظهارات  و اختلاف مدیریتی فدراسیون موجب شد تا   «اورسلا پاپاندرئا» آمریکایی از سمت سرپرستی استعفا دهد، استعفایی که موجب شد تا اینتارانات تایلندی جایگزین او شود اما این مدیر نیز چند روزی بیشتر دوام نیاورد تا مایکل بر کرسی سرپرستی تکیه بزند.  این استعفاها و بلاتکلیفی در مدیریت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری می‌رود تا تهدید باخ را جدی‌تر از گذشته کند؛ تهدیدی که ممکن است تابلوی ورود ممنوع وزنه‌برداری را در دروازه‌های پاریس به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴ نصب کند. اگر این تهدید باخ عملی شود بی‌تردید ایران یکی از بازنده‌های اصلی آن است، زیرا وزنه‌برداری کشورمان همواره به عنوان مدعی در سطح المپیک ظاهر شده و تا کنون ۹ مدال طلا،   ۵ نقره  و ۵ برنز از آوردگاه المپیک صید کرده است.در کنار احتمال حذف وزنه‌برداری از المپیک ۲۰۲۴ پاریس یکی دیگر از استمرار بحران مدیریت در فدراسیون بین‌المللی بلاتکلیفی وزنه‌برداران برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو است. پس از اظهارات یک هفته گذشته باخ اختلاف بین سرپرست آمریکایی فدراسیون و نماینده فنی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌بردرای در المپیک توکیو بالا گرفت.  پاپاندرئا که یکی از حامیان اصلی شیوه جدید گزینشی برای المپیک ۲۰۲۱ توکیو است درباره احتمال تغییر رویه رقابت‌های گزینشی گفت: روندی که افرد مخالف در مورد تغییر انتخابی المپیک و قوانین ضد دوپینگ در پیش گرفته‌اند اعتبار وزنه‌برداری را بیشتر به خطر می‌اندازد.  اما در طرف مقابل «کوفا» مشاور هیات اجرایی فدراسیون بین‌المللی و نماینده فنی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌بردرای در المپیک توکیو  بی‌پرده گفته است باید به جای رنکینگ و فرمول پیچیده کسب امتیاز، بهترین عملکرد انفرادی ورزشکار در دوره کسب سهمیه، مشخص ‌کند که چه کسی شرایط کسب سهمیه المپیک را دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=51331 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x