پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

امشب: رئال با اینتر؛ یک آسیائی دومین گلزن اروپا؛ رفتار شناسی چند مربی

نازک بین: رئال مادرید از دو بازی قبلی خود مقابل شاختار دونتسک و مونشن گلادباخ تنها ۱ امتیاز کسب کرده و قعر نشین است، در حالیکه اینتر از همان دو بازی دو امتیاز کسب کرده است. در واقع رئال مادرید ۲ بازی بدون برد در لیگ قهرمانان سپری کرده .پر افتخارترین تیم تاریخ این رقابت ها در دو سال گذشته وضعیت خوبی نداشته و در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است، با وجود عملکرد خوبی که در لالیگا داشته ، امسال هم به نظر می رسد در لیگ قهرمانان  مشکل دارد  و در صورتی که می خواهد شانس صعود از مرحله گروهی برای آنها زنده بماند نیاز به ۳ امتیاز خانگی مقابل نراتزوری دارند. اینتر میلان، سال گذشته با هدایت کونته به فینال لیگ اروپا رسید، امسال هم در لیگ قهرمانان اروپا، برابر دو حریفی که اینتر روی شش امتیاز این دو بازی حساب کرده بود دو تساوی بد موقع مقابل کسب کرد. در صورتی که اینتر در دو بازی پشت سر هم مقابل رئال مادرید نتایج قابل قبولی کسب نکند، در دو بازی باقی مانده پایانی، کار سختی برای صعود از گروه خواهد داشت. افعی ها در لیگ ایتالیا هم وضعیت چندان خوبی ندارند و با سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست در ۶ بازی نخست، در رده پنجم قرار گرفته اند. اینتر در واقع از ۱۲ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان تنها ۲ پیروزی کسب کرده، ۵ شکست متحمل شده و دو حضور اخیر آنها در این تورنمنت، در مرحله گروهی به پایان رسیده است

زیدان در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار فردا گفت: اینتر تیم خوب و بسیار فیزیکی بوده و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد و یک بازی دشوار دیگر در انتظار ما است. باید تلاش کنیم و سه امتیاز این دیدار را به دست آوریم. هر بازی برای ما یک فینال است؛ این موضوع را می‌دانیم و بدون فکر کردن به اتفاقات بعدی، تمرکز خواهیم کرد. زیدان با اشاره به احتمال حضور «لوکا مودریچ» در ترکیب اولیه برابر نراتزوی ادامه داد: او بازیکن مهمی برای ما است و من روی تک تک بازیکنان حساب می‌کنم. لوکا وظیفه خودش را می‌داند و کارش را خوب انجام می‌دهد اما برای یک مربی همیشه سخت‌ترین کار این است که به یک بازیکن قدرتمند بگوید که چه کاری انجام دهد. او به تیم ما انرژی می‌دهد. مرد فرانسوی معتقد است که بازیکنان رئال باید برای برگرداندن ورق به سود خود و جبران نتایج ضعیف آغازین لیگ قهرمانان، هر چه در توان دارند، به نمایش بگذارند. نتیجه آزمایش کرونای «ادر میلیتائو» مدافع رئال مثبت اعلام شده و زیدان در خصوص غیبت وی در دیدار برابر اینتر گفت: می‌دانیم که باید برای کسب جام بلندپرواز باشیم؛ بدون میلیتائو مهره‌ای مهم را در دسترس نخواهیم داشت اما باقی بازیکنان نهایت تلاش خود را خواهند کرد. قرعه کشی ما را در این گروه سخت قرار داد اما این گروه برای همه تیم‌های حاضر در آن سخت است. «زین الدین زیدان» با اشاره به دشوار بودن دیدار تیم تحت هدایتش برابر اینترمیلان در لیگ قهرمانان اروپا، این نبرد را یک «فینال» خواند.

آنتویو کونته سرمربی تیم فوتبال اینتر در نشست خبری پیش از بازی شاگردانش در خانه رئال مادرید در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بر اهمیت کسب پیروزی در این بازی به خاطر وضعیت نامناسب دو تیم در جدول گروه B‌ تأکید کرد. اینتر با ۲ امتیاز و رئال مادرید با یک امتیاز به ترتیب در جدول سوم و چهارم هستند و کسب نتیجه در این بازی می‌تواند در تعیین سرنوشت آنها تأثیرگذار باشد. کونته به خبرنگاران گفت: این بازی حکم یک بازی حذفی را برای این گروه دارد و قطعاً برای ما و حریف مهم است. هر دوی ما می‌‌خواهیم به مرحله بعد صعود کنیم. کار ما مقابل تیمی که برای کسب پیروزی خودش را مجهز کرده بسیار سخت خواهد بود. من برای این بازی قول هیچ نتیجه‌‌ای را نمی‌دهم. برای من مهم حفظ هویت همیشگی بازی‌مان است. برای رئال احترام زیادی قائل هستیم اما می‌خواهیم به سبک خودمان باز کنیم. تیمی که بهتر بازی کند برنده خواهد بود.

در بازی دیگر، طبق اعلام نشریه تلگراف هلند، تیم فوتبال آژاکس آمستردام ممکن است با یک بحران بزرگ مواجه شده باشد چرا که تست کرونای ۱۱ تن از اعضای این تیم در آستانه سفرشان به دانمارک برای بازی مقابل تیم میتیلند در سومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مثبت شده است و به این ترتیب آنها از سفر به دانمارک باز خواهند ماند. این نشریه نوشته است که افراد مبتلا شده ممکن است از نفرات ترکیب اصلی، بازیکنان جوان تیم و اعضای کادر فنی باشند چرا که باشگاه آژاکس هنوز هویت این افراد را فاش نکرده است. به نظر می‌رسد دوسان تادیچ، داوی کلاسن، آندره اونانا، رایان گراونبرش و مارک استکلنبرگ جزو این نفرات باشند چون هیچ یک از آنها در لیست نفرات تیم برای مصاف با میتیلند قرار نگرفته‌اند. سایر بازیکنان آژاکس هم روز گذشته (دوشنبه) مجدداً تست PCR‌ داده‌اند و تست هرکدام از آنها که منفی شود اجازه بازی خواهند داشت.

سالزبورگ در شرایطی با بایرن مونیخ، قدرتمند ترین تیم فوتبال اروپا روبرو می شود که شرایط چندان جالبی در این گروه ندارد. سالزبورگ بازی برده مقابل لوکوموتیو را با تساوی عوض کرد و در دقایق پایانی مقابل اتلتیکو مادرید شکست خورد تا با یک امتیاز در انتهای جدول گروه قرار گیرد و این یعنی در حال حاضر شانس آن ها برای صعود از گروه خیلی بالا نیست و شکست مقابل بایرن مونیخ، می تواند سالزبورگ را روی راهیابی به لیگ اروپا متمرکز کند. با این حال سالزبورگ در لیگ قهرمانان اروپا نشان داده که با بازیکنان جوان و مستعدش فوتبالی تهاجمی بازی می کند و برای تیم های بزرگ دردسرساز می شود. آن ها قطعا با انگیزه کسب امتیاز مقابل بایرن مونیخ پا به میدان مسابقه می گذارند. از سوی دیگر بایرن مونیخ در حالی پا به این میدان می گذارد که نیکلاس زوله به دلیل ابتلا به کرونا غایب خواهد بود و البته حاشیه هایی پیرامون موضوع تمدید قرارداد آلابا ایجاد شده است. البته بایرن مونیخ در این گروه با کسب امتیازات کامل، شرایط خوبی دارد و کسب سه امتیاز دیگر، آن ها را در آستانه صعود از گروه قرار خواهد داد. این بازی برابر هانسی فلیک، سرمربی بایرن مونیخ بازی خاصی است؛ فلیک که روزگاری در کادرفنی سالزبورگ مشغول فعالیت بود و دستیار جووانی تراپاتونی در این باشگاه بود، با تیم سابقش روبرو می شود، رویارویی ای که می تواند برای این سرمربی آلمانی خاطره انگیز باشد و او در تلاش است این دیدار را هم به خاطره خوبی تبدیل کند.

پست کنایه آمیز «زلاتان» آتش شایعات بازگشت به تیم ملی سوئد را شعله ور کرد

«زلاتان ابراهیموویچ» با انتشار پستی در فضای مجازی آتش شایعات را در خصوص بازگشت به تیم ملی سوئد در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شعله‌ور کرد. مرد ۳۹ ساله سوئدی به آ.ث میلان کمک کرده است تا به لیگ اروپا بازگشته و این تیم هم اکنون صدرنشین سری‌آ نیز محسوب می‌شود. تصویر منتشر شده توسط زلاتان در فضای مجازی همراه با نوشته‌ای مبهم برای انتشار شایعات بازگشت به تیم ملی سوئد بیش از حد کفایت بوده و رسانه‌های ایتالیایی را بر آن داشته تا در گزارش‌هایی در مورد بازگشت احتمالی ستاره سوئدی به تیم ملی کشورش گمانه‌زنی کنند؛ بازیکنی که در فصل جاری سری‌آ در جریان چهار بازی هفت گل به ثمر رسانده است. زلاتان تصویری از خود را با پیراهن تیم ملی سوئد و بازوبند کاپیتانی منتشر کرده و در ضمیمه‌ای تصویر به کنایه آمده است «پارسال دوست، امسال غریب! زلاتان اوایل فصل جاری از عدم استفاده از «دژان کولوسفسکی» بازیکن سوئدی یوونتوس در دیدار تیم ملی کشورش برابر فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا به شدت انتقاد کرده بود.

یک آسیایی دومین گلزن برتر اروپا

فهرست برترین گلزنان حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپا که بیشترین گل را در فصل جاری به ثمر رسانده اند منتشر شده است. بر این اساس روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ در صدر قرار دارد. وی موفق شده در ۵ بازی ۱۰ گل به ثمر برساند. در رده دوم سون هیونگ مین ستاره کره ای تاتنهام قرار دارد. وی موفق شده در ۷ بازی ۸ گل وارد دروازه حریفان کند. جایگاه سوم در اختیار کالورت لووین است. این بازیکن اورتون در ۷ بازی ۸ گل زده است. مکان چهارم را زلاتان ایبراهیموویچ به خود اختصاص داده است. ستاره سوئدی میلان در ۴ بازی ۷ گل زده است. رده پنجم را کیلیان ام باپه در اختیار دارد. این مهاجم فرانسوی پاری سن ژرمن در ۶ بازی ۷ گل به ثمر رسانده است. صلاح، کراماریچ، واردی، بلوتی و بامفورد رده های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

لیگ برتر در آسیا و اقیانوسیه، از آخر دوم شد!

لیگ برتر ایران بعد از لیگ فیجی، کمترین میزان بازیکن خارجی نسبت به بازیکنان داخلی را در آسیا و اقیانوسیه داراست. به گزارش ایسنا، لیگ برتر ایران از ابتدای فصل جاری با وضع قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی فعالیت خواهد کرد و این مسابقات از چند روز دیگر وارد بیستیمن دوره خود خواهد شد.در نتیجه به علت وضع این قانون، در حال حاضر فقط ۱۵ بازیکن خارجی در ایران شاغل هستند که این تعداد برابر با ۳.۳٪ از کل لیگ برتر ایران است. تنها لیگ فیجی با داشتن ۶ بازیکن خارجی در ۸ تیم، از این حیث پایین‌تر از ایران است. میانگین بازیکنان خارجی در لیگ فیجی برابر با ۲.۵٪ است.بر اساس اطلاعات سایت ترانسفرمارکت، در میان ۲۶ لیگ سطح اول و ثبت شده فوتبال در آسیا و اقیانوسیه، ایران از حیث میانگین بازیکن خارجی در مسابقات باشگاهی خود در رتبه ۲۴ جای گرفته است. بیشترین بازیکن خارجی به نسبت بازیکنان داخلی، در اختیار سنگاپور است که ۲۸ درصد بازیکنان فوتبال در این کشور را غیر سنگاپوری‌ها تشکیل می‌دهند.

جدول بیشترین میانگین بازیکن خارجی به این شرح است:

۱ – سنگاپور  ۲۸٪

۲- امارات ۲۶٪

۳ – عربستان ۲۵.۸٪

۴ – نیوزیلند ۲۴.۷٪

۵ – استرالیا ۲۵.۴٪

۶ – قطر ۲۳.۱٪

۷ – هند ۲۲.۲٪

۸ –  هنگ کنگ ۲۱.۲٪

۱۱- چین ۱۸.۱٪

۱۶- ژاپن ۱۵.۵٪

۲۳ – کره ۸.۸٪

۲۵- ایران ۳.۳٪

۲۶- فیجی ۲.۵٪

تحقیق علمی درباره رفتارهای کلوپ، گواردیولا، مورینیو، بیلسا و آرتتا

موسسه کومنیکاراس گانار روی «حالت چهره» و «زبان بدن» مربیان لیگ برتری انگلیس دست به تحقیق علمی زد.طبق این مطالعه، «میکل آرتتا» سرمربی آرسنال «بیان آرامی» دارد، لبخند می زند، با بازیکنانش به چند زبان صحبت می کند و در طول بازی تاکتیک ها را به آنها اعلام می کند.همچنین در این تحقیق ، یورگن کلوپ، سرمربی تیم لیورپول عنوان شده که تمایل به اغراق در واکنش های خود در کنار زمین دارد. او سعی در پنهان شدن در پشت شوخ طبعی به هنگام مشکلات دارد. او خودش را فرمانده تیم می داند و می تواند با «زبان بدن» به شکلی ساده بر تیمش فشار وارد کند.از طرفی آرتتا بسیار متواضع رفتار می کند و این احتمالا به خاطر آن است که هنوز در ابتدای سرمربیگری است.در این تحقیق از پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی به عنوان مربی که قاعده بیان و گفتار صحیحی دارد و رفتارش در کنار زمین با زبان بدنش، سازگار است، نام برده شده است.در این گزارش پپ مربی است که انسجام در گفتارش دارد و از این توانایی برخوردار است که از مضامین جدید در گفتارش خطاب به بازیکنان استفاده کند تا آنها را برانگیزد.در بخش دیگری از این تحقیق از مارچلو بیلسا، سرمربی تیم فوتبال لیدزیونایتد، به عنوان مربی متفکری نام برده شده که می داند چگونه با منش و تعقل به هواداران تیمش خود را نزدیک کند. او مربی است که پشت یک کلیشه پنهان نمی شود و در همه حال برای موفقیت تیمش تلاش می کند.در بخش دیگری از این تحقیق همچنین سخن از ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام به میان آمده است. در این گزارش علمی او مربی توصیف شده که می تواند عناصر غیرکلامی را به سخنان خود اضافه کند که همین امر به او امکان نزدیک شدن به رسانه ها را می دهد.

درخواست بازیگر نقش جیمزباند از «گتوزو»

به نقل از سایت گل، شان کانری ستاره فیلم‌های جیمز باند روز شنبه در سن ۹۰ سالگی درگذشت. از این رو گتوزو سرمربی تیم فوتبال ناپولی در نشست خبری در این خصوص، گفت: من فقط یکبار با او ملاقات داشتم. او عضو هیات مدیره تیم رنجرز اسکاتلند بود و زمانی که من می‌خواستم این تیم را ترک کنم از من خواست که از این کار منصرف شوم.وی افزود: می‌خواهم برای خانواده‌اش یک آغوش بزرگ بفرستم. خاطرات بسیار خوبی از فیلم‌های او دارم. کانری شخصیتی جذاب و دوست‌داشتنی داشت. او یکی از بهترین افراد تاریخ سینما است.  گتوزو در اواخر دهه ۹۰ و در دوران اوایل فوتبال خود در تیم گلاسکو رنجرز اسکاتلند بازی می‌کرد و کانری یکی از طرفداران سرسخت این تیم بود و بازی‌های این تیم را به صورت جدی دنبال می‌کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=90540 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x