چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امشب: پاریس سن ژرمن-بایر مونیخ؛ سقوط فوتبال ملی زنان به لیگ یک

نازک بین: در چارچوب هفته سی‌ام  لالیگا،اتلتیکومادرید مقابل رئال بتیس به تساوی یک بر یک رضایت داد و از هدیه رئال مادرید خوب استفاده نکرد.اکنون جدول لالیگا به حساس‌ترین لحظه خود رسیده و رقابت به اوج رسیده است. اتلتیکومادرید با ۶۷ امتیاز در صدر، رئال مادرید با ۶۶ امتیاز دوم و بارسلونا با ۶۵ امتیاز سوم است.مارکا پس از تساوی اتلتیکومادرید با تیتر «رقابت برای صدرنشینی» از ناکامی دوباره سیمئونه نوشت و از مصدومیت ژائو فلیکس، توماس لمار و کران تریپیر صحبت کرد. روزنامه مادریدی نوشت که اتلتیکومادرید می‌توانست با ضربه آنخل کورئا به برتری دست یابد ولی این بازیکن آرژانتینی فرصت بزرگ سیمئونه را هدر داد و باعث شد تا اتلتیکو به تساوی مقابل بتیس رضایت دهد.آ.اس با تیتر «شک در قهرمان» از رقابت بزرگ اتلتیکو، رئال و بارسلونا نوشت و از جذابیت کنونی لالیگا صحبت کرد.

اسپورت نیز با تیتر «آنها هنوز زنده هستند» از شانس قهرمانی بارسلونا صحبت کرد و از عزم جزم بارسایی‌ها برای قهرمانی در کوپادل‌ری در هفته آینده پرده برداشت.موندو دپورتیوو ،تیتر متفاوتی نسبت به سایر مطبوعات را به روی جلد برد و از نمایش ضعیف داور در بازی ال کلاسیکو صحبت کرد. موندو با انتشار عکس از داور بازی بارسلونا و رئال مادرید و لیونل مسی نوشت: تسلیم نمی‌شویم!پس از ال کلاسیکو، کومان و پیکه ،شدیدا به مسائل داوری اعتراض کردند و سرمربی بارسلونا با الفاظی تند نسبت به مانزانو و ویدیوچک در لالیگای اسپانیا صحبت کرد. در این مسابقه حتی پیکه با مودریچ نیز به جر و بحث پرداخت و در خصوص میزان اندک وقت‌های اضافه با ستاره زیدان صحبت کرد.

اعتراض ایتالیا به یوفا

براساس اظهارات مشاور علمی ارشد دولت ایتالیا، این کشور به منظور تصمیم گیری در مورد تعداد هوادارانی که می‌توانند در امنیت، در دیدارهای یورو ۲۰۲۰ به میزبانی رم حضور داشته باشند، به زمان بیشتری نیاز داشته و ضرب الاجل تعیین شده توسط یوفا غیرواقع‌بینانه است. اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) هفته گذشته ضرب الاجل تعیین شده برای کشورهای میزبان یورو ۲۰۲۰ را به منظور اعلام تعداد هواداران مجاز به ورود به ورزشگاه‌ها تمدید و در عین حال چهار شهر از ۱۲ شهر میزبان را نسبت به از دست دادن امتیاز میزبانی تهدید کرد.یوفا در ابتدا از میزبانان خواسته بود تا حداکثر تا ۷ آوریل(۱۸ فروردین‌ماه) تصمیم قطعی خود را در این خصوص اعلام کنند اما پس از اینکه برخی کشورها اعلام کردند که در موقعیتی نیستند که بتوانند در مورد تعداد هواداران مجاز اطمینان بدهند، این نهاد اروپایی به کشورهای میزبان ۱۲ روز دیگر مهلت داد.پایتخت ایتالیا نیز همچون مونیخ، بیلبائو و دوبلین تا ۱۹ آوریل(۳۰ فروردین‌ماه) زمان دارد تا اطلاعات بیشتری را در خصوص برنامه‌های خود برای استقبال از هواداران در اختیار یوفا قرار دهد.فرانکو لوکاتلی» مشاور علمی دولت ایتالیا در گفت‌وگو با شبکه RAI گفت که ضرب الاجل تعیین شده غیرواقعی است زیرا پیش بینی شیوع کووید-۱۹ دشوار است.ورزشگاه المپیک رم قرار است از سه دیدار مرحله گروهی تیم ملی ایتالیا شامل دیدار افتتاحیه برابر ترکیه در ۱۱ ژوئن و همچنین یک دیدار مرحله یک چهارم میزبانی کند.دولت ایتالیا برای حضور هواداران در یورو ۲۰۲۰ چراغ سبز داده اما از کمیته فنی و علمی خواسته تا پروتکل‌های بهداشتی را تدوین کنند.گابریله گراوینا» رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا حامی حضور هواداران و پر شدن ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه و به عبارتی حدود ۲۰ هزار هوادار است.یورو ۲۰۲۰ که به دلیل پاندمی کرونا یک سال به تعویق افتاد، قرار است از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ جولای (۲۱ خردادماه تا تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

سقوط فوتبال ملی زنان به لیگ یک!

معصومه مومی‌وند-در حالی که فوتبال زنان ایران در آستانه رویداد مهم جام ملت‌های زنان آسیا قرار دارد، تیم ملی تعطیل و ملی‌پوشان و سرمربیان این تیم هم در لیگ دسته یک مشغول فعالیت هستند. به گزارش ایسنا، بلاتکلیفی و بی‌توجهی به تیم ملی فوتبال زنان ایران باعث شده تا ملی‌پوشان با پایان لیگ برتر، در لیگ دسته یک پا به توپ شوند و سرمربیان تیم ملی زیر ۱۶ سال و بزرگسال هم در این سطح تیم‌داری کنند. در حالیکه تیم ایران تا کمتر از ۶ ماه دیگر باید در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا به میدان برود، اما بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال باعث شده تا زنان در نبود تیم ملی به دسته یک وارد شوند.سمانه چهکندی، زهرا سربالی، بهناز طاهرخانی، شبنم بهشت، ملیکا متولی، فاطمه متولی، افسانه چترنور(خانم گل لیگ برتر فوتبال زنان ایران)، عارفه سیدکاظمی، فاطمه امینه برازجانی و همچنین ژاله طوفانپور(خانم گل لیگ ساحلی) بازیکنان ملی‌پوش حاضر در لیگ یک هستند که رقابت‌های آن در حال برگزاری است. از طرفی مریم آزمون سرمربی تیم ملی بزگسالان ایران در مقدماتی انتخابی المپیک و شادی مهینی مربی تیم زیر ۱۶ سال هم هدایت دو تیم از لیگ یک را برعهده گرفته‌اند.این اتفاق در پی اوضاع اسفبار فوتبال زنان افتاده است؛  آخرین باری که تیم ملی ایران در یک مسابقه رسمی به میدان رفت به  ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ و مرحله دوم انتخابی المپیک برمی‌گردد که با شکست چهار بر یک برابر چین تایپه از صعود به مرحله نهایی بازماند و حذف شد. از آن زمان تیم ملی تعطیل شد و هیچ فعالیتی نداشت تا اینکه ۲۸ آذر ۹۹ از رنکینگ فیفا هم بیرون رفت. بازیکنان و مربیان در حالی که باید در اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا باشند، درگیر لیگ یک شده‌اند که نتیجه بی‌توجهی مسئولان فدراسیون است. شهره موسوی نایب رئیس جدید این فدراسیون ظاهرا به جای برنامه‌ریزی برای فوتبال زنان مشغله‌های کاری خود در باشگاه و شرکت بازاریابی خود را در اولویت قرار داده است. او که یک بار در لیگ فوتبال و یک بار در لیگ فوتسال با دسته گل راهی ورزشگاه شد، نشان داده در زمینه تبلیغات به خوبی عمل می‌کند، اما مثل اینکه سررشته‌ای از فوتبال و فوتسال زنان ندارد، چون هر مدیر ورزشی که اندکی از این بخش شناخت و از مشکلات آن آگاهی داشته باشد، می‌داند اکنون تیم ملی در موقعیتی حساس قرار دارد و باید هر چه زودتر نسبت به تشکیل آن و آغاز اردوها اقدام شود. موسوی که این روزها کمتر در دفتر فدراسیون حضور دارد وحتی شنیده شده که فعالیت‌های فوتبال زنان را به دفتر کار خود در شرکت بازاریابی‌اش منتقل کرده است با بی توجهی خود فرصت آماده‌سازی را از تیم ملی می‌گیرد و به رسم مدیران سابق هم پاسخگوی عملکرد خود نیست.

مورینیو: اشکال ندارد یک پدر برای سیر کردن شکم فرزندش دزدی کند!

سرمربی تیم فوتبال تاتنهام پاسخ اظهارات اوله‌گنار سولسشایر درباره بازیکن کره‌ای تیمش را داد. به نقل از اسکای، در دیدار تاتنهام و منچستریونایتد، سون هیونگ مین کره‌ای در برخورد با اسکات مک تومینای روی زمین افتاد و داور در نهایت گل یونایتد را مردود اعلام کرد.اوله‌گنار سولسشایر بعد از این دیدار از اسم بازیکن کره‌ای Son به انگلیسی یعنی پسر، استفاده کرد و گفت: اگر پسر من به خاطر همین یک برخورد ۳ دقیقه روی زمین بیفتد و ۱۰ نفر مجبور باشند تا او را بلند کنند، من او را تنبیه می‌کنم و به او شام نمی‌دهم.ژوزه مورینیو که از این صحبت‌ها خیلی عصبانی بود، در واکنش به صحبت‌های اوله‌گنار سولسشایر، گفت: اجازه بدهید چیزی را به شما بگویم. من خیلی خیلی از صحبت‌های اوله درباره سانی (سون هیونگ مین) تعجب کرده‌ام. من همین چند دقیقه پیش هم به اوله این‌ها را گفتم. اگر من بودم و می‌گفتم بازیکن فلان تیم این کار را کرده و من به او شام نمی‌دهم، چه واکنشی داشتید؟  این بسیار بسیار ناراحت‌کننده است. من فکر می کنم واقعاً ناراحت‌کننده است که شما در این‌باره از من نپرسیدید. واقعاً ناراحت‌کننده است که شما صداقت اخلاقی ندارید که با من همان رفتاری که با دیگران دارید را داشته باشید.او در ادامه گفت: من فقط می‌خواهم بگویم، سانی بسیار خوش‌شانس است که پدرش شخص بهتری از اوله است، زیرا من فکر می‌کنم یک پدر – من یک پدر هستم – باید همیشه بچه‌های خود را تغذیه کند، مهم نیست که آنها چه کاری انجام می‌دهند. اگر یک پدر برای سیر کردن شکم بچه‌های خود مجبور به سرقت شود هم این کار را باید بکند و سرقت اشکال ندارد. من بسیار بسیار ناامید شده‌ام.اوله‌گنار سولسشایر و ژوزه مورینیو قبل از این دیدار نیز با هم کُری‌خوانی‌هایی داشتند که البته سولسشایر عنوان کرده بود این بحث‌ها بین مربی‌ها ایجاد می‌شود و چیز چندان جدی‌ای نیست.

مسابقه کبوتر پرانی در مشهد

 یک دوره سرگرمی و کبوتر پرانی بنام به اصطلاح مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در مشهد راه انداخته  اند.در روز اول این کبوتر پرانی ،کفش‌های مسابقه حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران، قبل از فینال دوی ۱۰۰ متررا دزدیدند!. در جریان رقابت‌های دوی ۵۰۰۰ متر، تعدادی کبوتر روی پیست در مسیر دوندگان قرار داشتند که دردسرساز شدند. در تصاویری که از این‌ مسابقه منتشر شده است، تعدادی از برگزارکنندگان در حال دویدن به سمت پیست و دور کردن کبوترها هستند.جمهوری اسلامی خود به تنهائی مجموعه ای از عجایب تاریخ و روزگار است!

امشب پاریس سن ژرمن-بایر مونیخ

علیرضا نجاتی-در چارچوب دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه شب ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران تیم های پاریس سن ژرمن و بایر مونیخ  در پارک دو پرنس به مصاف هم می روند. پی اس جی با پیروزی ۳-۲ در آلیانتس آرنا، شانس بالاتری برای راهیابی به نیمه نهایی دارد. به گزارش وب سایت بایرن مونیخ، هانسی فلیک، سرمربی این تیم در کنفرانس خبری پیش از رویارویی با پاری سن ژرمن پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.اگر همه بازیکنان باشند، کارم برای انتخاب ترکیب سخت تر است-لوکاس هرناندز همراه تیم تمرین کرده و برای بازی فردا در دسترس خواهد بود. لئون گورتسکا هم وضعیتش خوب به نظر می رسد و همراه با تیم به پاریس سفر می کند. بواتنگ و کومان هم تمرین کرده اند. همه بازیکنانی که در تمرین امروز بوده اند، فردا به پاریس سفر می کنند. غایبان و ترکیب فردا؟ همیشه از حل کردن معما لذت می برم. می دانم که چگونه بازی خواهیم کرد. گاهی اوقات اگر همه در دسترس باشند، کار سخت تری برای انتخاب ترکیب دارم وقتی در پازل، تکه های کم تری وجود داشته باشد، کار آسان تر می شود. لروی سانه بازیکنی است که تفاوت ها را رقم می زند. او طی هفته های اخیر خیلی خوب بوده و رضایت کامل دارم. باید روی نیمار و ام باپه فشار بیاوریم-در دور رفت، فرصت های زیادی داشتیم اما موثر واقع نشدند. باید مقابل دروازه بهتر باشیم. می دانیم که بازی فردا، راحت نخواهد بود اما تمام تلاش مان را به کار می گیریم تا نتیجه را برگردانیم. فردا باید تاثیرگذاری ما مثل تاثیرگذاری پاری سن ژرمن در بازی رفت باشد. کیلیان ام باپه؟ به زودی او بهترین فوتبالیست دنیا خواهد شد و از این بابت مطمئنم. باید روی ام باپه وقتی صاحب توپ است، فشار بیاوریم. همچنین روی نیمار. از دیدن بازی نیمار لذت می برم. او در موقعیت های یک در برابر یک، راه حل های زیادی پیش روی تیمش می گذارد. ما در این فصل، تا به این جا سه جام برده ایم. این ذهنیت تیم را نشان می دهد. حالا می خواهیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسیم و فاتح بوندسلیگا شویم. رسانه‌های فرانسوی از عدم حضور مارکینیوش گزارش دادند و به نظر می‌رسد این بازیکن به مانند لواندوفسکی در دیدار برگشت لیگ قهرمانان اروپا حضور نخواهد داشت. مارکینیوش گل دوم پاریس مقابل بایرن مونیخ در دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به ثبت رساند و فرمانده اصلی پوچتینو در خط دفاعی است. باید دید در نبود این بازیکن سرمربی آرژانتینی تیم چه تصمیمی خواهد گرفت. آیا دوباره دنیلو در خط دفاعی بازی خواهد کرد یا پوچ از ایده دیگری استفاده خواهد کرد.طبق گزارش RMC، دو بازیکن غایب پاریس در دیدار رفت امروز در تمرینات حاضر شدند تا امید به اردوی پاریسی تزریق شود. وراتی و فلورنتزی برای دیدار برگشت در دسترس خواهند بود و می‌توانند به پاریس برای این دیدار حساس کمک کنند. برنات، عبدو دیالو، مائورو ایکاردی و لایوین کوروزاوا دیگر غایبان احتمالی پاریس در این مسابقه هستند.

با احترام به بایرن مونیخ، می خواهیم برنده شویم

به گزارش وب سایت پاری سن ژرمن، مائوریسنو بوچنتو، سرمربی این تیم در کنفرانس خبری پیش از رویارویی با بایرن مونیخ پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.بازی با وینگرها یکی از نقاط قوت اصلی بایرن مونیخ است. در دور رفت، سختی های زیادی کشیدیم اما بازی را بردیم. می خواهیم بازی فردا را هم ببریم تا صعود کنیم اما بایرن یکی از بهترین تیم های اروپا است و باید کاملا متمرکز باشیم. می دانیم بایرن مونیخ چگونه بازی می کند و فکر نمی کنم آن ها شیوه بازی شان را تغییر دهند. سعی می کنیم بازی خودمان را انجام دهیم و ایده هایمان را فردا پیاده کنیم. خواهیم دید کدام تیم فردا کنترل بازی را به دست خواهد داشت. آیا شانس دو تیم ۵۰-۵۰ است؟ بله، هر دو تیم می توانند صعود کنند. برای بایرن مونیخ احترام زیادی قائلم زیرا آن ها بهترین تیم اروپا هستند. با وجود احترام به آن ها، ما به توانایی هایمان باور داریم و سعی می کنیم با شکست این تیم، صعود کنیم. مدافع عنوان قهرمانی مشخصا مدعی صعود است -تسلط بایرن مونیخ در بازی رفت؟ فردا باید توپ را نگه داریم. در بازی برگشت با بارسلونا در اجرای این برنامه به مشکل خوردیم اما نتیجه بازی رفت برای صعود کافی بود. بایرن مونیخ تیم متفاوتی است. بایرن مونیخ بهترین تیم دنیاست و ما را به دردسر خواهد انداخت. مدعی صعود؟ آن ها مدعی صعود هستند و البته این حرف ها برایم مهم نیست. بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی است و می خواهد بازهم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. قهرمان طبیعتا همیشه مدعی است. پاری سن ژرمن هم می خواهد همیشه در بازی هایش پیروز شود و رسیدن به نیمه نهایی برای باشگاه خیلی مهم است. حضور مارکینیوش معلوم نیست؛ ایکاردی غایب خواهد بود -حضور مارکینیوش؟ هنوز نمی دانم که او می تواند در بازی باشد یا نه. فردا خواهیم دید که او چه حسی خواهد داشت. از نظر تئوری، مارکینیوش می تواند در لیست تیم باشد و فردا در این باره تصمیم می گیریم. وراتی و فلورنزی؟ هنوز ترکیب را نچیده ام. وراتی نسبت به فلورنزی شانس کم تری برای شروع بازی دارد. خواهیم دید آن ها فردا چه حسی دارند. ایکاردی هم در ترکیب نخواهد بود.

چلسی صعود می خواهد

سرخیو کونسیسائو برای ادامه دادن به این ماجراجویی اروپایی، باید در بازی فردا شب کاری کند، کارستان. توماس توخل اما به پشتوانه برد خوب تیمش در دیدار رفت، نیازی به آب و آتش زدن ندارد و اگر اتفاق خاصی نیافتد، تیمش را در مرحله بعد می بیند. چلسی دیدار رفت را با گل های میسون مانت و بن چیلول به سود خود به پایان رساند. آن ها پس از آن مسابقه، کریستال پالاس را با نتیجه ۴-۱ در هم کوبیدند تا آمادگی خود را نشان بدهند. توخل امیدوار خواهد بود آندریاس کریستنسن و تامی آبراهام به این بازی برسند تا دست او برای این مسابقه بازتر باشد. تیاگو سیلوا هم پس از استراحت کردن در بازی قبلی، می تواند در این بازی مورد استفاده قرار بگیرد. در طرف مقابل هم پورتو با برد ۲-۰ مقابل توندلا، به روحیه خوبی برای بازی پیش رو رسید.

سیتی گواردیولا گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال

لشکر ۲ میلیارد پوندی-در حالی که فصل گذشته (۲۰-۲۰۱۹) به خاطر شیوع کرونا و از دست رفتن بسیاری از منابع مالی، آغاز دردسرهای مالی بسیاری از باشگاه‌های اروپایی بود، تیم منچسترسیتی برای پرداخت حقوق به بازیکنانش رکورد زد. طبق گزارش دیلی‌میل، سیتیزن‌ها در فصل گذشته که قهرمانی لیگ برتر را هم از دست دادند، رقمی نزدیک به ۳۵۲ میلیون پوند به بازیکنان‌شان حقوق داده‌اند و احتمال آن هم هست که این رقم در فصل جاری بیشتر هم بشود که دلیلش احتمال قهرمانی در لیگ برتر و البته پیشروی در لیگ قهرمانان اروپا است که در آن هم شانس قهرمانی دارد و به این ترتیب، پاداش بازیکنان بیشتر می‌شود. علاوه بر این دو تورنمنت، تیم پپ گواردیولا شانس قهرمانی در هر دو جام داخلی را هم دارد. سیتی در فینال جام اتحادیه مقابل تاتنهام بازی می‌‌کند و در مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم حریف چلسی است. این رقم در حالی در لیست حقوقی بازیکنان منچسترسیتی برای فصل گذشته درج شده است که این تیم در فصل قبل از استخدام گواردیولا، به تمام بازیکنانش مجموعاً ۱۹۷/۶ میلیون پوند حقوق داده بود. میزان حقوق‌های پرداختی باشگاه در اولین فصل حضور گواردیولا ۲۳/۴ درصد رشد داشت و از آن به بعد هم هر سال افزایش داشته است. حقوقی که سیتی در ۵ فصل حضور گواردیولا به بازیکنان او پرداخته است در مجموع به یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون پوند می‌رسد و در همین مدت هم باشگاه بودجه‌ای معادل ۵۷۹ میلیون پوند به مربی‌ اسپانیایی‌اش داده تا صرف خرید بازیکن کند. به این ترتیب ساختن تیمی که پپ با آن دو بار قهرمان لیگ برتر شده و در مسیر کسب سومین قهرمانی‌اش قرار دارد، بیش از ۲/۱ میلیارد پوند روی دست شیخ منصور بن‌زیاد آل نهیان، مالک اماراتی باشگاه هزینه گذاشته است. همچنین خرید بازیکنان این تیم طبق مطالعات آماری مؤسسه CIES فوتبال آبزروتوری سوییس یک میلیارد و ۳۶ میلیون یورو (۹۰۰ میلیون پوند) برای مالکان سیتی هزینه داشته که آن را به گران‌ترین تیم تاریخ فوتبال تبدیل می‌کند.

 وزنه برداری اروپا،قهرمانی روسیه در بخش بانوان و بلغارستان در مردان

رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی قاره اروپا با قهرمانی تیم‌های بلغارستان در بخش مردان و روسیه در بخش بانوان به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ بانوان و مردان بزرگسالان اروپا از ۳ تا ۱۱ آوریل با حضور ۲۹۲ وزنه بردار ( ۱۵۲ ورزشکار زن از ۳۶ کشور  140 ورزشکار مرد از ۳۴ کشور به میزبانی مسکو برگزار شد. در نهایت تیم‌های  روسیه در بانوان و بلغارستان در بخش مردان و به عنوان قهرمانی دست یافتند.تیم وزنه‌برداری مردان روسیه در جدول رده بندی امتیازی با ۵۹۹ امتیاز در رده چهارم ایستاد. تیم ۱۰ نفره مردان روسیه به عنوان میزبان این رقابتها، فقط یک مدال نقره و چهار نشان برنز را کسب کرد و در رده دوازدهم جدول مدالی جای گرفت.در بخش بانوان تیم ۱۰ نفره​‌ روسیه با 2 مدال طلا، ۱۱ نشان نقره و ۶ گردن آویز برنز، در رده‌بندی مدال پنجم و با ۶۹۹ امتیاز قهرمان تیمی این رقابتها شد.

نفرات صدرنشین اوزان دهگانه بانوان:
دسته ۴۵ کیلوگرم: نادژاد نگون (بلغارستان): مجموع ۱۵۵ کیلوگرم
دسته ۴۹ کیلوگرم: مونیکا سنگری (رومانی):  مجموع ۱۸۹ کیلوگرم
دسته ۵۵ کیلوگرم: کاملیا کاناتوپ (اوکراین):  مجموع ۲۰۸ کیلوگرم
دسته ۵۹ کیلوگرم:آبوینکا کوشتوا (آذربایجان):  مجموع ۲۱۱ کیلوگرم
دسته ۶۴ کیلوگرم: النا توما (رومانی): مجموع ۲۴۴ کیلوگرم
دسته ۷۱ کیلوگرم: امیلی گودلی  انگلیس):  مجموع ۲۲۷ کیلوگرم
دسته ۷۶ کیلوگرم: لریان دخا (اوکراین):  مجموع ۲۴۸ کیلوگرم
دسته ۸۱ کیلوگرم: آلینا ماروشچاک (اوکراین):  مجموع ۲۳۶ کیلوگرم
​دسته ۸۷ کیلوگرم: داریا آخمروا (روسیه):  مجموع ۲۴۶ کیلوگرم
دسته ۸۷+ کیلوگرم: امیلی کمپل (انگلیس): مجموع ۲۷۶ کیلوگرم

رده‌بندی امتیازی بانوان:
۱- روسیه: ۶۹۹ امتیاز 
۲- ترکیه: ۶۱۶ امتیاز
۳- اوکراین: ۶۰۰ امتیاز 

رده‌بندی مدالی بانوان:
۱- اوکراین: ۸ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز ( 10 وزنه‌بردار)
۲- رومانی: 7 طلا، ۲ نقره و۲ برنز ( 7 وزنه‌بردار)
۳- انگلیس : 5 طلا و ۴ نقره ( ۴ وزنه‌بردار)
۴- بلغارستان: ۳ طلا و ۱ نقره ( ۴ وزنه‌بردار)
۵- روسیه: 2 طلا، ۱۱ نقره و ۶ برنز  ( 10 وزنه‌بردار)

نفرات صدرنشین اوزان دهگانه مردان:
دسته ۵۵ کیلوگرم: آنگل روسف (بلغارستان): یکضرب ۱۱۱ کیلوگرم، دوضرب۱۴۷ کیلوگرم و در مجموع ۲۵۸ کیلوگرم
دسته ۶۱ کیلوگرم: اشتیلاولی گوژف (بلغارستان): یکضرب ۱۳۶ کیلوگرم، دوضرب ۱۶۰ کیلوگرم و در مجموع ۲۹۶ کیلوگرم
دسته ۶۷ کیلوگرم: محمد اوزبک (ترکیه): یکضرب ۱۴۵ کیلوگرم، دوضرب ۱۷۸ کیلوگرم و در مجموع ۳۲۳ کیلوگرم
دسته ۷۳ کیلوگرم: دانیار اسماعیلف (ترکیه): یکضرب ۱۶۰ کیلوگرم، دوضرب ۱۸۱ کیلوگرم و در مجموع ۳۴۱ کیلوگرم
دسته ۸۱ کیلوگرم: آنتونینو پیزولاتو (ایتالیا): یکضرب ۱۶۴ کیلوگرم، دوضرب ۲۰۶ کیلوگرم و در مجموع ۳۷۰ کیلوگرم
دسته ۸۹ کیلوگرم: کارن آواگیان (ارمنستان): یکضرب ۱۷۵ کیلوگرم، دوضرب ۲۰۰ کیلوگرم و در مجموع ۳۷۵ کیلوگرم
دسته ۹۶ کیلوگرم: آنتون پلیسنوی (گرجستان): یکضرب ۱۸۰ کیلوگرم، دوضرب ۲۱۳ کیلوگرم و در مجموع ۳۹۳ کیلوگرم
دسته ۱۰۲ کیلوگرم: ساموئل گاسپاریان (ارمنستان): یکضرب ۱۷۶ کیلوگرم، دوضرب ۲۱۴ کیلوگرم و در مجموع ۳۹۰ کیلوگرم
دسته ۱۰۹ کیلوگرم: دمیترو چوماک (اوکراین): یکضرب ۱۸۱ کیلوگرم، دوضرب ۲۲۶ کیلوگرم و در مجموع ۴۰۷کیلوگرم
دسته ۱۰۹+ کیلوگرم: لاشا تالاخادزه (گرجستان): یکضرب ۲۲۲ کیلوگرم، دوضرب ۲۶۳ کیلوگرم و در مجموع ۴۸۵ کیلوگرم

رده‌بندی امتیازی مردان:
۱- بلغارستان: ۶۸۵ امتیاز 
۲- ارمنستان: ۶۲۰ امتیاز
۳- گرجستان: ۶۱۲ امتیاز 
۴- روسیه: ۵۹۹ امتیاز

رده‌بندی مدالی مردان:
۱- گرجستان: ۷ طلا، ۴ نقره و یک برنز ( 10 وزنه‌بردار)
۲- ارمنستان: 5 طلا، ۷ نقره و ۸ برنز ( ۱۰ وزنه‌بردار)
۳- بلغارستان: 5 طلا، ۷ نقره و ۳ برنز( ۱۰ وزنه‌بردار)
۴- ترکیه: 4 طلا، یک نقره و ۲ برنز( ۱۰ وزنه‌بردار)
۵- ایتالیا: 3 طلا، ۲ نقره و یک برنز  ( 4 وزنه‌بردار)
۶- اوکراین: ۲ طلا و ۲ برنز ( ۶ وزنه‌بردار)

روسیه: یک نقره و ۴ برنز (۱۰ وزنه‌بردار)

 سپاهان صفر – نفت مسجدسلیمان صفر

دیدار دو تیم سپاهان و نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید. دیدار دو تیم سپاهان و نفت مسحدسلیمان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

برتری گل‌گهر برابر پیکان

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با دو گل برابر میزبانش پیکان به برتری رسید. در ادامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال پیکان قدس میزبان گل‌گهر سیرجان بود که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر صفر گل‌گهر به پایان رسید برای گل‌گهر مرتضی تبریزی در دقیقه ۲۱ و سعید صادقی در دقیقه ۷۱ گلزنی کردند.گل نخست گل گهر در شرایطی توسط مرتضی تبریزی به ثمر رسید که به نظر می‌رسد این مهاجم توپ را با دست وارد دروازه کرده است.با این پیروزی گل‌گهر ۲۹ امتیازی شد و به رده چهارم جدول صعود کرد و پیکان هم با ۲۵ امتیاز در جایگاه دهم جدول باقی ماند.

بازی های امشب لیگ قهرمانان اروپا

چلسی-پورتو

پاریس سن ژرمن-بایر مونیخ

https://akhbar-rooz.com/?p=109956 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x