پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

امیر چمنی، فعال مدنی بازداشت شد

امروز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ماه امیر چمنی، فعال مدنی ساکن تبریز، توسط پلیس فتای این شهر احضار و بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، امروز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۹، امیر چمنی، فعال مدنی ساکن تبریز توسط پلیس فتای شهر تبریز احضار و بازداشت شد.
وی پس از مراجعه به مرکز پلیس فتا، طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده، از بازداشت و انتقالش به دادستانی تبریز خبر داده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت این فعال مدنی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

لازم به اشاره است آقای چمنی پیشتر در تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۱ توسط شعبهٔ ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری و همچنین از سوی شعبهٔ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز به اتهام توهین به رئیس جمهور به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. این فعال دانشجویی در تاریخ ۲۴ دی‌ماه همان سال جهت تحمل حبس راهی زندان شد و با پایان دوران محکومیت در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۲ از زندان تبریز آزاد شد.

حکم ۴۰ ضربه شلاق وی در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و در روز ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ اجرا شد.

وی در تاریخ ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف نظام» به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شده و در تاریخ ۲۶ آذرماه همان سال جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان تبریز شد.

در ادامه موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی، این فعال مدنی ساکن تبریز در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۷ از زندان تبریز آزاد شد.

آقای چمنی روز شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۹۷، با دریافت احضاریه‌ای به شعبه ۱۹ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز احضار شد. در این احضاریه از وی خواسته شده بود جهت دفاع از اتهام انتسابی در این شعبه حاضر شود.


https://akhbar-rooz.com/?p=24804 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x