جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ نانسی پلوسی رسما از بایدن حمایت کرد

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت کرد. 

برنی سندرز یکی از نامزدهای حزب دموکرات نیز پیشتر حمایت خود را از جو بایدن اعلام کرده است.

تارنمای خبری «نیویورک پست» روز دوشنبه با انتشار این خبر نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه (۸اردیبهشت) از نامزدی بایدن از حزب دموکرات حمایت کرد و گفت که او می‌تواند در هدایت آمریکا در برون رفت از بحران ویروس کرونا کمک کند. 

نانسی پلوسی در یک کلیپ ویدئویی گفت: درحالی که آمریکا مواجه با (بحران) ویروس کرونا است، «جو» می‌تواند تنها صدای عقل و نجات دهنده ما از مسیری روشن برای خارج از ساختن از این بحران باشد. 

پلوسی دراین پیام ضبط شده ویدیوئی ضمن اشاره به تجربه جو بایدن در تصویب قوانین مربوط به مراقبت‌های مقرون به صرفه و سرمایه گذاری مجدد در سال ۲۰۰۹ میلادی افزود: زمانی که ملت آمریکا با یک رکود بزرگ مواجه شد، این جو بایدن بود که با حس مسئولیت،  قانون احیا (اقتصادی) را به  اجرا گذاشت و باعث نجات و بوجود آوردن میلیون فرصت شغلی در آمریکا شد. 

وی ادامه داد: من افتخار می‌کنم که از جو بایدن حمایت ‌کنم، رهبری که تجلی امید، انگیزه، ارزش‌ها، اعتبار و افتخار است. 

بنابراین گزارش تا پیش از اعلام حمایت نانسی پلوسی از نامزدی جو بایدن معاون سابق باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا،  «ال گور» ،  برنی سندرز و الیزابت وارن حمایت خود از نامزدی وی از حزب دموکرات حمایت خود را اعلام کرده بودند. 

برنی سندرز سناتور سوسیال دموکرات آمریکا در ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹از همه دموکرات‌ها و آمریکایی‌ها خواست از کارزار انتخاباتی جو بایدن معاون اول رئیس جمهوری سابق این کشور حمایت کنند. 

سندرز در آن زمان و در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با جو بایدن اعلام کرد: امروز من از همه آمریکایی‌ها اعم از دموکرات‌ها، مستقلان و خیلی از جمهوریخواهان می‌خواهم که گرد هم آیند و از کارزار انتخاباتی تو که مورد حمایت من است، پشتیبانی کنند. 

وی در ادامه گفته بود: ما باید برای شکست دادن کسی که از نظر من خطرناکترین شخص در تاریخ مدرن این کشور است، متحد شویم. این رئیس جمهوری تمام مشاوره‌های مربوط به این بیماری همه‌گیر را نادیده گرفت. 

با توجه به همه گیری ویروس کرونا در آمریکا ادامه بر گزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات‌ها متوقف شد، اما بایدن با آنکه در هشت مرحله برگزاری این انتخاب‌ها توانسته بود یک هزار و ۳۰۵ «آرا هئیت نمانیدگان» از حد نصاب یک هزار و ۹۹۱ آرا هئیت نمانیدگان را به دست آورد با کنار رفتن تمامی نامزدهای دموکرات اکنون تنها فرد باقی مانده و نماینده مفروض این حزب در انتخابات ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹ ریاست جمهوری آمریکا در برابر نامزد جمهوریخواهان است. 

https://akhbar-rooz.com/?p=27368 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x