سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتخابات ۱۴۰۰؛ محمود احمدی نژاد ثبت نام کرد، حضور رئیسی قطعی شد

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دولت نهم و دهم صبح روز چهارشنبه برای ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

او به همراه احمد علیرضا‌بیگی نماینده تبریز، مرتضی تمدن استاندار پیشین تهران و علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا وارد وزارت کشور شد.

محمود احمدی نژاد پیش از ورود به وزارت کشور برای ابراز احساسات به حضور هوادارانش از نرده‌های وزارت کشور بالا رفت.

در جریان حضور احمدی نژاد در وزارت کشور او ماموران امنیتی مانع از حضور برخی همراهان او در تالار وزارت کشور شدند که باعث ایجاد درگیری شد.

احمدی نژاد گفت اگر صلاحیتش رد شود، اعلام خواهد کرد که در انتخابات شرکت نخواهد کرد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان از قطعی شدن نامزدی ابراهیم رئیسی، رئیس فعلی قوه قضائیه، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خبر داد.

منوچهر متکی روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود که این موضوع به همه ستادهای شورای وحدت در سراسر کشور ابلاغ شده است.

همزمان با انتشار خبر نامزدی قطعی ابراهیم رئیسی برای انتخابات، گزارش‌ها حاکی از منتفی‌شدن حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، از حضور در رقابت‌های ۱۴۰۰ است.

در حالی که از وی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی یاد می‌شد، به گزارش خبرگزاری‌های تسنیم و ایرنا، قالیباف در جلسه روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت یکی از فراکسیو‌ن‌های تخصصی مجلس گفته که «با توجه به کاندیداتوری آقای رئیسی، بنده بنای ثبت‌نام در انتخابات را ندارم».

همزمان اخباری تاییدنشده در شبکه‌های اجتماعی از دیدار محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت حسن روحانی با محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران و حسن خمینی درباره حضور وی در انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شده است.

مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز وب‌سایت انتخاب، با تایید خبر انجام این دیدار نوشته است:‌ «خبر دیدار امروز ظهر ظریف با محمد خاتمی و حسن خمینی جهت اقناع وی برای پذیرش کاندیداتوری صحیح است؛ اما برخلاف برخی اخبار منتشره، اطلاع دقیق دارم که ظریف قاطعانه حضور در انتخابات را رد کرده است».

جواد ظریف سپس در متنی در ایسنتاگرام خود اعلام کرد که کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نخواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=113073 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x