پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انتشار دو کتاب «زندگی همچون خودش» و «زندگی در باد» از طیفور بطحایی

یاداشت ناشر 

دو عنوان کتاب “زندگی همچون خودش” و “زندگی در باد” (جلد اول و دوم)  به قلم نویسنده و فیلم ساز نام آشنای کرد طیفور بطحایی هم­زمان توسط انتشارات مرکز فرهنگی روژهلات کردستان در لندن به چاپ رسیده است.

شیوه­ی نگارش و گیرایی داستان­ها، سبب شد ناشر چاپ آن­ها را در اولویت بگذارد. زبان اصلی این دو اثر کردی بوده و قبلا منتشر گردیده است.

ترجمه فارسی این دواثر توسط نویسنده کتاب و خانم ژیلا فرجی انجام گرفته و مرکز فرهنگی روژهلات کردستان در لندن مسئولیت چاپ و نشر آن­ها را به عهده دارد. علاقمندان می­توانند جهت دریافت این کتاب­ها به کتاب­خانه­ها و کتاب فروشی­های معتبر ایرانی در اروپا مراجعه نمایند. ضمنا جهت اطلاع عموم متن پی دی اف کتاب­های منتشر شده از سوی مرکز فرهنگی روژهلات کردستان در لندن، در شبکه اینترنت در دسترس می­باشد.

مختصری از کتاب زندگی همچون خودش:

جنگ ایران و عراق خانوادەهای فراوانی را آوارە کرد. داستان کتاب “زندگی همچون خودش” مربوط بە سرنوشت خانوادە کرد آوارەی است کە در مرز ایران و عراق ساکن بودە و بعدها بە شهر سنندج می‌آیند.

فقر و بیکاری موجب از هم پاشیدە شدن خانوادە می‌گردد. پدر بە پیشمرگەها می‌پیوندد و سپس بە اردوگاە پناهندگان عراق فرستادە می‌شود. همسر او غیابا طلاق می‌گیرد و بە کار کلفتی مشغول می‌شود. پسر بزرگ بە زندان و از آن­جا بە جنگ فرستادە شده و یک دستش را از دست می‌دهد. تنها دختر خانوادە، در بچگی شوهر دادە می‌شود. شوهرش بە جرم فروش مواد مخدر بە زندان می‌افتد. او نیز طلاق گرفتە راهی ترکیە می‌شود. در راە با خانوادەای آشنا می‌شود و مدتی در آنجا می‌ماند. با پسر آن خانوادە کە در جنگ با ارتش ترکیە زخمی شده، ازدواج می‌کند و باهم راهی  کشور سوئد می‌شوند. پسر کوچکتر بعد از زندان و سپس سربازی بە کار سیاسی روی می‌آورد و…

داستان از زبان خود شخصت­ها روایت می‌شود. آن‌ها از تمام رویدادهای اجتماعی و سیاسی کە در مدت سی سال بر جامعەشان رفتە است همراە می‌شوند و ما را  با چگونگی این رویدادها آشنا می‌کنند.

امیر لطف الله نژادیان –  فوریه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=23513 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x