جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انتشار کتاب «آدم­ ها و خفاش ­ها، سرمایه ­داری در عصر کرونا»

کتاب «آدم ها و خفاش ها، سرمایه داری در عصر کرونا» از سوی انتشارات “روزآمد” در تهران منتشر شد!

کتاب از دو فصل و ۳۴۲ صفحه در قطع رقعی شکل گرفته. در فصل اول مقالاتی از جورجو آگامبن- آلن بدیو- پیتر سی بیکر- نوام چامسکی – مایک دیویس- پی­یر ریمبر و رناد لمبرت- اسلاوی ژیژک- نائومی کلاین- میخائیل گورباچوف- راب ویلکی- دیوید هاروی/ ترجمه و چاپ شده. فصل دوم حاوی چهار مقاله از مترجم است. در پایان یادداشتی از دکتر بهنام منصوری (فوق تخصص بیماری­های مغز و اعصاب) در خصوص “کووید ۱۹ و آمادگی کشور” درج شده.

در پشت جلد کتاب آمده:

سرمایه‌داری، قرن بیستم را با کشتار ده­ها میلیونی آنفولانزای اسپانیایی افتتاح کرد و با مرگ ‌و میر فلج ‌اطفال ادامه داد. دهه‌ی سی همان قرن را به رکود تاریخی پیوند زد و به برکت جنگ جهانی دوم از دام آن گریخت. در دهه‌های پنجاه و شصت با گرمازدگی و ورشکستگی درآمیخت و در دهه‌ی نود پایه‌ی لرزان ایدز را پی ریخت. در آغاز قرن بیست‌و‌یک شمشیر یازده سپتامبر را با جنگ در افغانستان و عراق آهیخت و همزمان زنجیر از ویروس سارسِ یک گسیخت. باری، همین دهه را با عمیق‌ترین بحران مالی تاریخ خود به پایان برد و هنوز داغ وال‌استریت تازه بود که به سلامتی با کرونا روبان دهه‌ی سوم را نیز پاره کرد با پشته‌ پشته کشته و تنهایی انسان دردمندی که اندوه‌اش را پایانی نیست و در تب تغییرات اقلیمی می‌سوزد. کتاب «آدم‌ها و خفاش‌ها» تلاشی است برای تبیین این نکته که کروناویروس جدید از کجا، چگونه و چرا آمده و به عنوان یک زائده‌ی سرمایه‌داری، انسان معاصر را به چه وضعی کشانده و در تقابل با این دسته بیماری‌ها چه باید کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=47371 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپیده.ق
سپیده.ق
3 سال قبل

خسته نباشید آقای محمد قراگوزلو ی گرامی، بدون شک کتابی بسیار خواندنی و مفید در این دوران کرونایی است با آرزوی تندرستی برای شما

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x