جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتقاد بیل گیتس از دولت ترامپ و تمجید از آلمان در مبارزه با کرونا

بنیانگذار شرکت مایکروسافت با انتقاد از سهل‌انگاری دولت آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا، تلاش‌های دولت آلمان در این زمینه را ستود.

به گزارش خبرگزاری د.پ.آ آلمان، بیل گیتس روز دوشنبه در گفتوگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، تلاش‌های صدراعظم آلمان «آنگلا مرکل» در مقابله با بحران کرونا را ستود و گفت: مرکل سعی می کند “راهبر و صدای روشن” در داخل آلمان باشد و در عین حال، تلاش‌های جهانی انجام می‌دهد.

گیتس عملکرد آمریکا را کاملاً متفاوت ارزیابی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور را به سهل انگاری جدی در برخورد با بحران کرونا متهم کرد.

وی با بیان اینکه در ایالات متحده آزمایش اولویت نبود با انتقاد از کاخ سفید تاکید کرد: دولت ترامپ دستورالعمل روشنی درباره موضوع کاهش محدودیت‌ها در زندگی عمومی نداده است.

گیتس که سال‌هاست در زمینه مبارزه با همه‌گیری بیماری‌ها فعالیت می‌کند، پس از همه‌گیری ابولا، هشدار داد که دنیا برای شیوع بعدی آماده نیست.

گیتس پیش بینی کرد که ساخت واکسن علیه ویروس جدید ممکن است تا حدود ۱۸ ماه به طول بیانجامد.

بنیاد «بیل گیتس» و همسرش ملیندا همراه با میلیون ها نفر، از فعالیت های مبارزه با بیماری همه گیر حمایت می کنند که بودجه آن برای ارتقاء سیستم های تشخیصی، روش های درمانی و واکسن ها در نظر گرفته شده است.

بنیانگذر میلیاردر شرکت مایکروسافت آمادگی خود را برای تامین مالی هفت شرکت نامزد تولید واکسن ضد ویروس کرونا اعلام کرده است.

گیتس پیش‌تر در حساب توئیتر خود در واکنش به اقدام دونالد ترامپ در تعلیق و کاهش کمک های مالی به سازمان جهانی بهداشت نوشت: تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت در میانه بحران سلامت جهانی امری بسیار خطرناک است.

https://akhbar-rooz.com/?p=27453 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x