پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

انتقال اجباری لیلا میرغفاری به بیمارستان روانپزشکی و بازگشت به زندان

لیلا میرغفاری، فعال مدنی که روز چهارشنبه ۱۵ مرداد به صورت اجباری از زندان قرچک ورامین به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شد، روز چهارشنبه ۲۲ مرداد به زندان بازگردانده شد. خانم میرغفاری که به دلیل مصرف دارو در دوره حضور در بیمارستان امین آباد دچار لرزش شدید دست شده، پس از بازگشت به زندان بدون رعایت دوره قرنطینه در دوران شیوع کرونا مستقیما به بند منتقل شد.
خانم میرغفاری روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه به صورت اجباری به بیمارستان روانپزشکی امین آباد منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی به دلیل مصرف دارو در دوره حضور در بیمارستان امین آباد دچار لرزش شدید دست شده و پس از بازگشت به زندان بدون رعایت دوره قرنطینه در دوران شیوع کرونا مستقیما به بند ۵ زندان قرچک منتقل شد.
یک منبع مطلع از شرایط خانم میرغفاری در این خصوص گفت: “در تاریخ ۱۵ مرداد لیلا میرغفاری را بدون هماهنگی قبلی صدا کردند و به محوطه زندان بردند و از آنجا او را با زور سوار ماشین کرده و به بیمارستان امین آباد منتقل کردند. وی در تمام مدت ۸ روز با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود و روزانه تعداد بسیاری داروی اعصاب و روان مصرف به او خورانده‌اند. او نهایتا روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد به زندان بازگردانده شد. او به دلیل مصرف دارو دچار لرزش دست شدید شده و حتی نمی‌تواند خودش غذایش را بخورد اما با همین حال او را مستقیما به بند منتقل کردند. بهانه‌شان هم این بود که در قرنطینه سهیلا حجاب است و نباید کسی پیش او باشد”.

خانم میرغفاری پیشتر در مهرماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۶ روز به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

لیلا میرغفاری در تاریخ ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در بهمن ماه ۹۸ اوسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

خانم میرغفاری پیشتر در سال ۹۷ نیز توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از مخالفان حجاب اجباری به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳۲ میلیون و دویست هزار ریال معادل ( ۳ میلیون و دویست و بیست هزار تومان) محکوم شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=43384 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x