جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتقال اسماعیل عبدی به بازداشتگاه کلانتری کرج

اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان که روز گذشته بدون هماهنگی قبلی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود، شب گذشته به بهانه عدم صدور حکم انتقال توسط امین وزیری، دادیار ویژه زندانیان سیاسی به بازداشتگاه کلانتری کرج منتقل شد. آقای عبدی ساعاتی قبل با دستبند و پایند و در ماشین‌های انتقال زندانیان متهم به جرایم خشن به دادسرای کرج منتقل شد. او اکنون در انتظار صدور دستور انتقال به زندان است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، آقای عبدی ساعاتی قبل با دستبند و پایند و در ماشین‌های انتقال زندانیان متهم به جرایم خشن به دادسرای کرج منتقل شد. او اکنون در انتظار صدور دستور انتقال به زندان است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «پس از انتقال اسماعیل عبدی به زندان رجایی شهر کرج، چند ساعتی او را در قرنطینه نگهداری کردند و حتی تست کرونا هم گرفتند. اما پس از تماس مسئولان زندان با امین وزیری، دادیار ویژه زندانیان سیاسی برای دریافت حکم انتقال، او گفته است که وقتش را ندارد و آقای عبدی را به کلانتری نزدیک به زندان منتقل کنند. در کلانتری صبح امروز با تغییر شیفت وسایل آقای عبدی را به هم می‌ریزند، این امر منجر به درگیری لفظی و نهایتا استفاده از دستبند و پابند در زمان انتقال او شد.»

این فعال صنفی معلمان پیشتر در تاریخ ۱۷ اسفندماه در اعتراض به ایجاد محدودیت‌های جدید و محروم شدن از حق تماس همزمان با انتقال به بند ۶ این زندان اعتصاب غذا کرد و ۲۰ اسفندماه پس از تامین خواسته‌اش به اعتصاب خود پایان داد.

به گفته یک منبع مطلع انتقال آقای عبدی از بند ۸ به بند ۶ زندان اوین برخلاف اصل تفکیک جرائم و به بهانه مسائلی ازجمله شعرخوانی و سخنرانی در مراسم یادبود بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی که چندی پیش جان باخت، صورت گرفته است.

اسماعیل عبدی در تاریخ ششم تیرماه ۱۳۹۴ زمانی که برای پیگیری علت ممنوع الخروج بودن خود به دادسرای اوین مراجعه کرده بود پس از ساعت ها بازجویی، بازداشت شد. وی پس از گذشت ۶ ماه از بازداشت در اسفندماه همان سال توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به شش سال حبس که ۵ سال از آن قابل اجرا بود، محکوم شد.

آقای عبدی، در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۸، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از زندان اوین به مرخصی اعزام شده و روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در حالیکه به دنبال صدور بخشنامه مرخصی از سوی قوه قضاییه، برای تمدید مرخصی خود به دادیاری زندان اوین مراجعه کرده بود، بازداشت به زندان فرستاده شد.

این معلم زندانی در تیر ماه سال ۱۳۹۰ با استناد به ماده ۵۰۰ (تبلیغ علیه نظام) و ۵۰۵ (ارتباط با دول متخاصم)، به ده سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود. اردیبهشت‌ماه امسال حسین تاج وکیل مدافع آقای عبدی، از ابلاغ مجدد حکم ۱۰ سال حبس تعلیقی برای موکلش خبر داد. مهرماه امسال درخواست این شهروند برای اعاده دادرسی توسط شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور رد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=107026 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x