جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتقال سه زن فعال کرد به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه

سه شهروند بازداشتی اهل و مهاباد و بوکان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شدند. همزمان با موج گسترده بازداشت شهروندان و فعالان کرد در غرب کشور، روز شنبه ۲۰ دی ماه، اسرین محمدی، شهروند اهل شهرستان مهاباد در تهران و دریا طالبانی و عظیمه ناصری به صورت جداگانه در مهاباد و بوکان بازداشت شدند.

به گزارش کردپا، روز شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹، اسرین محمدی، شهروند اهل شهرستان مهاباد توسط نیروهای امنیتی وابسته به اطلاعات سپاه در تهران بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، وی طی تماس تلفنی به خانواده‌اش اعلام کرد که جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شده است.

همچنین دو شهروند دیگر به نام های دریا طالبانی و عظیمه ناصری که در همان روز توسط نیروهای امنیتی، به صورت جداگانه در مهاباد و بوکان بازداشت شده بودند، به بازداشتگاه المهدی شهرستان ارومیه منتقل شدند.

بازداشت این شهروندان بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته و تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

طی روزهای اخیر شهرهای مختلف استان کردستان و دیگر شهرهای کردنشین غرب کشور شاهد موج جدیدی از بازداشت، احضار و فشارهای قضایی و امنیتی بر شهروندان و فعالان کرد بوده است. طی روزهای گذشته دستکم ۲۶ شهروند در شهرهای مهاباد، مریوان، ربط، بوکان، سروآباد و سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یا به نهادهای امنیتی احضار شدند. بازداشت این شهروندان در بعضی موارد بدون ارائه حکم بازداشت و گاها به همراه ضرب و شتم، تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی صورت گرفته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=101259 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x