جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتقال غیرمنتظره محمد حبیبی به بند ۸ زندان اوین؛ تداوم محرومیت وی از دریافت خدمات درمانی

سه شنبه دوم مهرماه سال جاری «محمد حبیبی» معلم و فعال صنفی محبوس در زندان اوین، بدون اطلاع قبلی و بدون ارائه دلیل توسط زندان‌بانان به بند هشت این زندان منتقل شد.

محمد حبیبی نزدیک یک سال است در سالن ۳ بند ۴ این زندان محبوس است. کانون صنفی معلمان ایران با انتشار این خبر اعلام کرد:« جابجایی زندانیان سیاسی بدون دلیل و در حالی که زندانی درخواست انتقال ندارد و در اتاق و سالن خود تثبیت شده است مصداق بارز آزار و فشار بر زندانیان است.»

محمد حبیبی، همچنان از اعزام به بیمارستان محروم است.
تداوم محرومیت وی از اعزام به بیمارستان در حالی است که روز شنبه ۱۲ مردادماه ۱۳۹۸، خود در اعتراض به کارشکنی های مسئولین زندان از اعزام به بیمارستان انصراف داده بود.

انصراف آقای حبیبی از اعزام به بیمارستان در اعتراض به کارشکنی مسئولین زندان در تقبل هزینه های درمان صورت گرفته بود. این در حالی است که بر اساس آیین نامه سازمان زندانها هزینه درمان زندانیان بر عهده این سازمان خواهد بود.
آقای حبیبی، از ناحیه ساعد دست چپ به تومور استخوانی دچار است. وضعیت وی در دوران تحمل حبس روز به روز وخیم‌تر شده و اندازه تومور او بزرگتر شده است. وی در آبانماه سال گذشته جهت انجام آزمایشات و عمل جراحی تشخیصی به بیمارستان اعزام و به دلیل خودداری زندان از تقبل هزینه های درمانی بدون رسیدگی مناسب به زندان بازگردانده شد.

لازم به ذکر است که محمد حبیبی روز یکشنبه ۹ تیرماه ۱۳۹۸، جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستان فارابی تهران منتقل و پس از معاینه توسط پزشکان و تجویز دارو به زندان بازگردانده شد. وی از چند ماه پیش به دلیل احساس ضعف شدید در بینایی درخواست خود مبنی بر اعزام به بیمارستان را به مسئولین زندان ارائه کرده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=5542 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x