جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انصافعلی هدایت هم روزنامه نگار است!

دلیل سکوت انجمن صنفی روزنامه نگاران، انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و سایر نهادهای مدعی دفاع از آزادی بیان و مطبوعات در برابر بازداشت انصافعلی هدایت چیست؟

انصافعلی هدایت روزنامه نگار مستقل مقیم تبریز، به همان جرمی دستگیر شده است، که وظیفه و حرفه اوست. هر چند مقامات انتظامی و اطلاعاتی هنوز اطلاعی در مورد دلایل دستگیری وی منتشر نکرده اند، اما بازداشت وی چند ساعت بعد از بازگشت از آلمان، و شرکت در اجلاس اتحاد جمهوری خواهان ایران، دلیل این بازداشت را آشکار کرده است. انصافعلی هدایت شاید از معدود خبرنگارانی بود که برای شکستن بایکوت خبری نیروهای اپوزیسیون و مخالف رژیم اقدام کرد و کوشید، گزارشی از فعالیت های آن ها تهیه کند، گزارشی که خود نیز نمی دانست در کدام روزنامه و نشریه چاپ داخل کشور امکان انتشار آن می تواند فراهم آید!
یکی از دلایل دستگیری فوری او، حساسیت های مقامات امنیتی حکومت ایران نسبت به هر گونه تخطئی در بایکوت خبری گروه های اپوزیسیون توسط روزنامه نگاران کشور است. حکومت ایران با این موضوع در هر سطحی با حساسیت و خشونت شدید برخورد کرده است و به هیچ وجه مایل نیست اجازه دهد مرز ممنوعه ای که سال هاست ترسیم کرده و با همه نیروهای امنیتی – اطلاعاتی خود به دقت و وسواس از آن پاسداری کرده، کوچکترین خدشه ای بردارد.
اما سخن در این یادداشت بر سر موضوع دیگری است. دستگیری انصافعلی هدایت روزنامه نگار تبریزی، تاکنون کوچکترین واکنش و اعتراضی را از سوی نهادهای مختلف اصلاح طلب داخل کشور، موجب نشده است. دو انجمنی که ظاهرا به دفاع از حقوق روزنامه نگاران مشغول هستند، یعنی انجمن صنفی روزنامه نگاران و همچنین انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، اعتراضی به بازداشت انصافعلی هدایـت نکرده اند. در جلسات پر سر و صدایی نیز که هر شب در مجلس و در جمع نمایندگان متحصن برگزار می شود، اشاره ای به اعتراض، به بازداشت یک روزنامه نگار مستقل و بی دفاع که قربانی انجام وظایف حرفه ای خود شده، نشده است.
کسانی که در برلین پای صحبت های انصافعلی هدایت نشسته بودند، می دانند او چه دل خونی از تبعیض ها و بی عدالتی هایی که از سوی نهادهای رسمی دفاع از مطبوعات نسبت به حق روزنامه نگاران صورت می گیرد، داشت. برخورد این انجمن های در ظاهر مدافع روزنامه نگاران نسبت به بازداشت خود وی، تنها تاییدی بر گفته های او و این حقیقت آشکار است که نهادهای اصلاح طلبی که خود را مدافع آزادی می دانند هنوز به خودی و غیرخودی کردن مردم ایران مشغولند و حق برابری برای آن ها قایل نیستند.
اگر جز این است، دلیل سکوت انجمن صنفی روزنامه نگاران و انجمن دفاع از آزادی مطبوعات که ظاهرا وظیفه دفاع از حقوق روزنامه نگاران و خبرنگاران را به عهده دارند، و همچنین سایر نهادهای اصلاح طلب مدعی آزادی خواهی در برابر بازداشت انصافعلی هدایت چیست؟

https://akhbar-rooz.com/?p=33049 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x