جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انفجار یک نفت کش در بندر جده عربستان

شرکت کشتیرانی هافنیا اعلام کرد یکی از نفتکش‌هایش در بندر جدّهٔ عربستان در اثر برخورد با شیئی از «منشأ خارجی ناشناس» دچار انفجار و حریق شده است.

در بیانیهٔ این شرکت آمده است که کشتی «بی.‌دبلیو. راین» که با پرچم سنگاپور در حال تخلیهٔ بار در جدّهٔ عربستان بود، پس از نیمه‌شب یکشنبه به‌وقت محلی، هدف حمله قرار گرفت و عرشه‌ٔ آن دچار حریق شد اما تمامی ۲۲ ملوان کشتی موفق شدند به‌موقع از آن خارج شوند.

سازمان «عملیّات تجاری دریایی بریتانیا» که تحت نظر نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس فعالیت می‌کند اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه است و همچنین از کشتی‌‌رانان حاضر در منطقه خواست احتیاط کنند.

ماه گذشته نیز انفجار یک مین دریایی به نفتکش دیگری در سواحل عربستان خسارت زد و مقامات سعودی، حوثی‌های یمن را مسئول آن حمله بر شمردند. این در حالی است که اوایل ماه گذشته نیز حملهٔ مرموز دیگری در بندر کوچک نیشتون در شرق یمن به یک کشتی باری آسیب رسانده بود.

شرکت «دِریاد گلوبال» که در زمینهٔ تأمین امنیت دریایی فعالیت می‌کند اعلام کرد که چنانچه این انفجار ازسوی حوثی‌های یمن صورت گرفته باشد، نشان از چرخش مهمّی در مقصود و هدف‌گیری آنها‌ دارد.

مقامات عربستان سعودی، و نیز فرماندهی ناوگان پنجم ایالات متحده که در منطقه حاضر است، هنوز دربارهٔ این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=97250 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x