چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اوباما: مدیریت دونالد ترامپ در بحران کرونا «فاجعه مطلق» است

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتقادی علیه دونالد ترامپ، مدیریت رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا در بحران همه‌گیری ویروس جدید کرونا را «فاجعه پرآشوب مطلق» توصیف کرد.

اوباما در گفت‌وگوی تلفنی فاش شده با چند نفر از اعضای سابق دولت خود در کاخ سفید تاکید کرد نحوه مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا یک یادآوری مهم است که چرا در دولت به رهبری قدرتمند در هنگام بحران جهانی نیازمند است.

تاکنون در ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۰ هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

اوباما در این گفت‌وگوی ۳۰ دقیقه‌ای گفت: «انتخاباتی که در آینده برگزار می‌شود، در هر سطحی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آنچه که در مبارزه پیش رو داریم فقط یک فرد خاص یا حزب سیاسی نیست.»

وی افزود: «آنچه که با آن مبارزه می‌کنیم گرایش‌های بلند مدتی مانند خودخواه‌ بودن، قبیله‌ای عمل کردن، تفرقه ایجاد کردن و دشمن پنداری است که زندگی آمریکایی‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده است.»

در نوار صوتی این مکالمه که ابتدا به دست یاهو نیوز رسید، اوباما از کارمندان سابق خود می‌خواهد در حمایت از جو بایدن به او بپیوندند.

پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است ۳ نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود. جو بایدن معاون باراک اوباما به احتمال زیاد به‌عنوان نماینده حزب دموکرات مقابل دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه قرار خواهد گرفت.

اوباما که در سال‌های اخیر در برابر انتقادهای دونالد ترامپ علیه دوران زمامداری وی سکوت کرده بود، در این مکالمه گفت: «قصد دارم هر چقدر زمان نیاز است صرف کنم و هر چه می‌توانم برای جو بایدن انجام دهم و تلاس کنم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=29643 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x