جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اوج جوانمردی: ایستاد تا حریف از خط بگذرد؛ توقف آبی و سبز در قطر

نازک بین: یک رکابزن ۲۱ ساله توانست قهرمان معتبرترین تور دوچرخه سواری جهان شود. صد و هفتمین دوره تور دوچرخه سواری فرانسه (تور دوفرانس) معتبرترین تور جهان پس از ۲۱ مرحله در خیابان شانزه لیزه به پایان رسید. با وجود تمام نگرانی هایی که بابت شیوع ویروس کرونا وجود داشت این تور بزرگ و معتبر بدون مشکل خاصی برگزار شد و در پایان یک رکابزن ۲۱ ساله شگفتی ساز شد و توانست فاتح تور دو فرانس شود. پوگاچار که تنها ۲۱ سال دارد و اهل کشور اسلوونی است برای تیم امارات رکاب زد و توانست در رده بندی مجموع ۲۱ مرحله تور، عنوان نخست را به دست آورد و پیراهن با ارزش طلایی را بر تن کند. او همچنین با درخشش در این تور، علاوه بر پیراهن طلایی، پیراهن سفید که برای بهترین رکابزن جوان تور  است و پیراهن کوهستان را هم بر تن کرد. پیراهن سبز و امتیازی تور هم به سام بنت از تیم کوئیک استپ بلژیک رسید که در مرحله ۲۱ و پایانی تور  اول شد. در بخش تیمی هم تیم موی استار اسپانیا اول شد.

سه نفر برتر مجموع ۲۱ مرحله تور دوفرانس:

۱- پوگاچار از تیم امارات با زمان ۸۷ ساعت  و ۲۰ دقیقه و ۵ ثانیه 

۲- روگلیچ از تیم جامبو ویسما هلند با زمان ۸۷  ساعت  و ۲۱ دقیقه و ۵ ثانیه 

۳- ریچی پورت از تیم تریک آمریکا با زمان ۸۷ ساعت  و ۲۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه

میدان تایمز نیویورک دوباره میزبان کشتی می‌شود

با هماهنگی موسسه خیریه Beat the Streets تابستان هر سال مسابقات کشتی در میدان تایمز برگزار می‌شود، همان میدانی که چند سال پیش کشتی گیران ایرانی و آمریکایی در جهت تلاش برای عدم حذف کشتی از المپیک، آنجا با هم مصاف دوستانه و نمادینی داشتند. امسال نیز با حضور کشتی گیرانِ آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله ولادمیر خینگیاشویلی مسابقه‌ای در فضای باز و بدون تماشاگر، با پخش تلویزیونی به انجام رسید. هدف از برگزاری این مسابقات جمع آوری کمک‌های مردمی برای موسسه خیریه Beat the Streets بود. درحالیکه در سال‌های گذشته بین یک تا یک و نیم میلیون دلار در این مسابقات جمع آوری می‌شد، این بار کمک‌ها با کاهش چشمگیری مواجه شده بود و ۵۰۰ هزار دلار جمع آوری شد. قهرمانان بنامی چون جردن باروفس قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا و هلن مارولیس قهرمان کشتی زنان جهان و المپیک نیز از جمله تماشاگران این مسابقه بودند و پیش از کشتی‌ها، در مصاحبه‌ای تلویزیونی حاضر شدند.

کادیس؛ برنده جدال تازه‌واردها

در چارچوب هفته دوم از رقابت‌های لالیگای اسپانیا تیم‌های اوئسکا و کادیس در ورزشگاه آلکوراس مقابل هم صف‌آرایی کردند. این بازی که جدال تیم‌های تازه‌وارد به لالیگا بود، در نهایت با برتری ۲ بر صفر زردپوشان کادیس پایان یافت. آلوارو نگردو در دقیقه ۱۱ و خورخه پومبو در دقیقه ۸۳ برای کادیس گلزنی کردند. این اولین برد کادیس در این رقابت‌ها بود، این در حالی است که اوئسکا در دومین بازی‌اش، دومین شکست را متحمل شد.

لایپزیگ، ماینتس را با شکست بدرقه کرد

در اولین دیدار روز سوم از هفته نخست فصل جدید بوندس‌لیگای آلمان تیم فوتبال لایپزیگ در ورزشگاه ردبول آره‌نا به مصاف ماینتس رفت که این بازی در نهایت با برتری ۳ بر یک شاگردان یولیان ناگلسمان به پایان رسید. امیل فورزبرگ (۱۷ – پنالتی)، یوسف پولسن (۲۱) و آمادو حیدرا (۵۱) برای لایپزیگ در این دیدار گلزنی کردند و تک گل ماینتس را هم ژان فیلیپ ماتتا در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند. به این ترتیب لایپزیگ هم به مانند دیگر مدعیان قهرمانی یعنی بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، فصل ۲۱-۲۰۲۰ بوندس‌لیگا را با برد آغاز کرد.

برتری پرگل جنوا مقابل کروتونه با گلزنی بازیکنان جدید

با برتری ۴ بر یک تیم فوتبال جنوا مقابل کروتونه، هفته اول از فصل جدید رقابت‌های سری A باشگاه‌های ایتالیا پیگیری شد. برای جنوا در این دیدار خانگی ماتیا دسترو (۶)، گوران پاندف (۹)، داویده زاپاکاستا (۳۴) و مارکو پیاکا (۷۵) گلزنی کردند و تنها گل کروتونه را هم امانوئل ریویر در دقیقه ۲۸ به ثمر رساند. زاپاکاستا و پیاکا که به تازگی و به طور قرضی از تیم‌های چلسی و یوونتوس به جنوا پیوستند، در اولین بازی‌شان برای این تیم موفق به گلزنی شدند.

پیروزی لیورپول مقابل چلسی ۱۰ نفره در لندن

شاگردان کلوپ در هفته دوم لیگ برتر انگلیس در دیدار مقابل چلسی با دبل سادیو مانه به پیروزی دست یافتند. ‌از هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، چلسی در استمفوردبریج شهر لندن میزبان لیورپول بود و با دو گل مغلوب شد. آبی‌های لندن در حالی که بازی با تساوی دنبال می‌شد با اخراج کریستینسن در دقیقه ۴۵، شیرازه خود را از دست دادند و در نهایت دو گل دریافت کردند. هر دو گل لیورپول توسط سادیو مانه در دقایق ۵۰ و ۵۴ به ثمر رسید. در این بازی چلسی توسط تیمو ورنر هم به پنالتی رسید اما جورجینیو آن را از دست داد. تیاگو آلکانتارا ستاره اسپانیایی که از بایرن راهی لیورپول شده است، در این دیدار اولین بازی خود را انجام داد.این دومین برد متوالی کلوپ و شاگردانش در هفته دوم بود. چلسی هم در بازی اول برایتون را شکست داده بود، اولین باخت خود را در این فصل تجربه کرد.

نقش پررنگ کاپیتان در پیروزی

ژوزه مورینیو که شاگردانش در چارچوب هفته دوم از فصل جدید لیگ برتر انگلیس موفق شدند میزبان خود، ساوتهمپتون را با نتیجه ۵ بر ۲ در هم بکوبند و اولین پیروزی فصل خود را جشن بگیرند، پس از این بازی گفت: در نیمه دوم هری کین روند بازی را تغییر داد. حرکات او و ارتباطش با بازیکنان دیگر در زمین فوق‌العاده بود. هری این اجازه را به هیونگ‌مین سون داد تا در پستی متفاوت بازی کند. سرمربی پرتغالی تاتنهام با وجود اینکه مهاجم کره‌ای‌اش چهار گل در این دیدار به ثمر رساند، معتقد است کاپیتان انگلیسی تاتنهام که چهار پاس گل در این بازی ساخت، بهترین بازیکن زمین بوده است. او در این باره اظهار داشت: سون در این بازی روی فرم و شکل فوق‌العاده‌ای بود، اما از دید من هری کین بهترین بازیکن زمین بود. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا قصد حفظ دله آلی را دارید؟»، خاطرنشان کرد: من ترکیبی متعادل می‌خواهم و دله می‌تواند در این ترکیب باشد. او برای این کار هم نیازی نیست از خودگذشتگی کند. آلی در جمع هشت بازیکنی است که فعلاً از ترکیب بیرون گذاشته‌ام. من نمی‌توانم سه بال یا سه هافبک نفوذی در ترکیب داشته باشم و سپس مدافعی نداشته باشم. دله در حال حاضر از ترکیب بیرون است، اما ممکن است در بازی روز سه‌شنبه (دیدار با لیتون اورینت در دور سوم جام اتحادیه) بازی کند.

رقابت جوانمردانه

به گزارش “ورزش سه”، یکشنبه هفته گذشته در مسابقات سه گانه یا تریاتلون (یک ورزش ترکیبی که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو هستند. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه‌گانه از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شد) سانتاندر اسپانیا اتفاق جالبی رخ داد. رقابت ها با قهرمانی خاوی گومز نویا مرد برجسته سه گانه دنیا پایان یافت ولی مهمترین اتفاق بازی ها به ژست بی نظیر و شاید تکرارنشدنی دیه گو منتریدا ورزشکار سه گانه جوان مادریدی مربوط بود.

منتدریا و  جیمز تیگل انگلیسی برای کسب رتبه سوم رقابت داشتند. در هر رقابت ورزشی، کسب رتبه چهارم اهمیت چندانی ندارد و در آخرین مترهای مسابقه نیز تیگل از جوان مادریدی پیش بود ولی در اوج دویدن و خستگی ذهنی ناشی از یک رقابت سخت و فشرده، تیگل مسیر را اشتباهی رفت تا فرصت برای منتریدا فراهم شود که به سمت رتبه سوم خیز بردارد. در حالی که همه منتظر بودند منتریدا از خط پایان عبور کرده و رتبه سوم را کسب کند، او ایستاد و به حریفش اجازه داد تا جلوتر به خط برسد و رتبه سوم را به دست بیاورد. حرکتی که تحسین های جهانی را به دنبال داشت.

منتریدا که در عضویت تیم تریاتلون اکواسپورت قرار دارد، در مورد حرکت فوق العاده اش گفت: «وقتی دیدم تیگل مسیر را اشتباهی رفت، بی اختیار  تصمیم گرفتم متوقف شوم. معتقدم او شایسته کسب رتبه سوم بود و اگر من از خط عبور می کردم، انصاف رعایت نمی شد. شک نکنید اگر به عقب برگردم نیز همان کار را تکرار خواهم کرد.» در واقع هرچند منتریدا به مدال نرسید ولی او حالا قهرمان قلب هاست و نامش جاودانه.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا-صعود به هفته پایانی کشیده شد

مصاف الشرطه عراق و استقلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با تساوی یک بر یک به پایان رسید. به گزارش ایسنا، در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت تا تکلیف صعود کننده جدول گروه A رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به هفته آخر کشیده شود.

نیمه نخست

بازی در اوایل نیمه اول متعادل پیش رفت و دو تیم سعی در محک زدن یکدیگر داشتند.اولین و جدی ترین موقعیت توسط تیم الشرطه عراق رقم خورد. ضربه سر فیاض در دقیقه ۹ از روی نقطه کرنر، واکنش سید حسین حسینی را به همراه داشت تا بازی با تساوی بدون گل پیش برود.الشرطه عراق در دقیقه ۲۶ به گل رسید. در ادامه حملات الشرطه، فیاض روی یک ضربه کرنر و با یک ضربه سر موفق شد دروازه استقلال را باز کند تا نتیجه بازی یک بر صفر به سود تیم عراقی پیش برود.پس از گلی که استقلال دریافت کرد، آبی پوشان سعی داشتند با جلو کشیدن به سمت محوطه جریمه حریف، موقعیت هایی را ایجاد کنند اما باز هم استقلال نتوانست فرصتی را برای خود به وجود بیاورد و این تیم الشرطه عراق بود که حاکم بر بازی بود و توانست پس از گل دوم دوباره روی دروازه استقلال موقعیت ایجاد کند.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم، شرایط برای استقلال بهتر پیش رفت و توانست توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه حریف داشته باشد.استقلال پس از چند موقعیت نصفه و نیمه، بالاخره در دقیقه ۶۷ به گل رسید. فرشید اسماعیلی با حضور در محوطه جریمه، شوتی روانه دروازه حریف کرد که دفع ناقص دروازه بان الشرطه را به همراه داشت اما مطهری موفق شد از دفع ناقص دروازه بان استفاده کند و گل تساوی بازی را به ثمر برساند.با این تساوی، استقلال ۲ و الشرطه عراق ۵ امتیازی شدند و جایگاهشان در جدول بدون تغییر ماند. الشرطه دوم و استقلال، سوم هستند. به این ترتیب، تکلیف صعود کنندگان جدول گروه A به هفته آخر کشیده شد.

ترکیب الشرطه: احمد باسل، کرار عامر العباسی، سعد ناطق الناجی، علی فائز عطیه، مروان حسین (دقیقه ۶۲- جبار شاوکان)، مازن فیاض، محمد مزهر (دقیقه ۶۲-  جلال)، علی مهاوی، حسین خادم، سعد عبدالعامر و جاسم محمد.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۵۸- ارسلان مطهری)، فرشید باقری (دقیقه ۴۶- علی کریمی)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته.

صعود ۳ تیم عربستانی قطعی شد

الهلال هم توانست با تساوی مقابل شهر خودرو صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند. الهلال با اینکه ۱۴ بازیکن کرونائی داشت اما در نهایت با یک امتیازی که بدست آورد توانست صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کند. الاهلی دیگر تیم عربستانی و همگروه استقلال بود که در گروه ۳ تیمی توانست جواز حضور به مرحله بعد را کسب کند. النصر عربستان هم با دبل مقابل سپاهان، ۱۰ امتیازی شد تا این تیم هم راهی دور بعد شود. فقط التعاون عربستان همگروه پرسپولیس نتوانسته حضور خود در مرحله بعد را مسجل کند. این تیم در دیدار مقابل پرسپولیس دبل شد و در دو بازی شکست خورد.

شهرخودرو صفر – الهلال صفر

دو تیم فوتبال شهرخودرو ایران و الهلال عربستان به تساوی بدون گل رضایت دادند تا شهرخودرو به اولین امتیاز آسیایی تاریخ خود برسد. دو تیم فوتبال الهلال عربستان و شهرخودرو ایران در پنجمین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شهرخودرو بالاخره بتواند در لیگ قهرمانان آسیا امتیاز کسب کند.

خانم ایرانی عضو تیم ملی فلسطین شد

غزل کیانی تکواندوکاری که چند سال قبل به ترکیه سفر کرده بود، با مسئولان فدراسیون تکواندو فلسطین به توافق رسیده و برای دریافت پاسپورت این کشور برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا تلاش می‌کند.کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم مبارزه می‌کند و در سه تورنمنت ترکیه، فجیره و جام خلیج فارس، موفق به ترتیب نشان‌های برنز، نقره و طلا را کسب کرد و خیلی امیدوار است در این وزن جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=47339 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x