پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اولتیماتوم ۴۸ ساعته گل‌محمدی به وزیر ورزش؛ استقلال ۲ پرسپولیس۲

نازک بین: آسمان تهران بیش از ابتدای یک ماه است که رنگ آبی به خود ندیده است، پایداری‌های جوی، کیفیت هوای تهران را به شدت پایین آورده و تنها سه روز طی ۲۲ روز گذشته کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است. در این مدت کمیته اضطرار دو بار تشکیل جلسه داده و با توجه به محدودیت‌های کرونایی حاکم بر تهران، تصمیمات کوچک مقیاسی برای کنترل آلودگی پایتخت گرفته است. اما مساله برگزاری مسابقات ورزشی از جمله دربی سرخابی‌ها در استادیوم آزادی در شرایطی که کیفیت هوا برای همه گروههای جامعه ناسالم است، با واکنش‌هایی از سوی کارشناسان سلامت و محیط زیست روبرو شد. عباس شاهسونی درباره برگزاری شهرآورد پایتخت بین دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال در شرایط آلودگی هوا بیان کرد: پیشنهاد لغو شهرآورد پایتخت ارائه شده و اعلام کردیم که برگزاری این بازی فوتبال در شرایط آلودگی هوا به صلاح نیست. شاخص‌ها و استانداردهایی در این زمینه وجود دارد. شاخص آلودگی هوا در منطقه ۲۱ تهران روی ۱۹۱ است و در مرز خیلی ناسالم قرار دارد. انجام بازی در این شرایط برای خود بازیکنان هم خطرناک است. بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، وقتی وضعیت آلودگی هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها باشد، همه مسابقات ورزشی باید لغو شود. با توجه به شرایط آلودگی هوای پایتخت بهتر است این بازی فوتبال به تاریخ دیگری موکول شود.

سانچو و هالند در تیم منتخب جوانان با ارزش اروپا

سایت ترانسفرمارکت تیمی منتخب از بازیکنان جوان زیر ۲۱ ساله منتشر کرد که در تیم های اروپایی بالاترین ارزش را دارند. در این تیم نمادین جیدون سانچو و ارلینگ هالند، هر دو مهاجم بورسیادورتموند آلمان با ۱۰۰ میلیو یورو از بیشترین ارزش طبق تخمین های این رسانه برخوردار هستند. همچنین ژائو فلیکس، پدیده اتلتیکومادرید نیز همین ارزش را دارد. فهرست این تیم به شرح زیر است:

دروازه بان: جیان لوییجی دوناروما (آ.ث میلان، ۶۰ میلیون یورو)خط دفاع: ری جمیز (چلسی، ۳۵ میلیون یورو)، ماتیس دلیخت (یوونتوس، ۷۵ میلیون یورو)، آلساندرو باستونی (اینترمیلان، ۵۰ میلیون یورو)، آلفونسو دیویس (بایرن مونیخ، ۸۰ میلیون یورو) خط میانی: ادواردو کاماوینگا (رن، ۶۰ میلیون یورو)، فیل فودن (منچسترسیتی، ۶۰ میلیون یورو)، ژائو فلیکس (اتلتیکو مادرید، ۱۰۰ میلیون یورو) خط حمله: جیدون سانچو (بورسیادورتموند، ۱۰۰ میلیون یورو)، آنسو فاتی (بارسلونا، ۸۰ میلیون یورو)، ارلینگ هالند (بورسیادورتموند، ۱۰۰ میلیون یورو)

اولتیماتوم ۴۸ ساعته گل‌محمدی به وزیر ورزش!

یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری پس از بازی تاکید کرد که باید وزیر ورزش تکلیف اعضای هیئت مدیره باشگاه را مشخص کند. به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس در وقت های اضافه دیدار برابر استقلال با گل مهدی قایدی متوقف شد تا روزهای بد این تیم ادامه داشته باشد. سرخپوشان پایتخت پس از شکست در فینال آسیا روزهای خوبی را تجربه نمی کنند و در سه مسابقه ای که پس از شکست برابر اولسان هیوندای در رقابت های لیگ به میدان رفته اند، به سه تساوی تلخ دست یافته اند. یحیی گل محمدی در مصاحبه ای که بلافاصله پس از پایان بازی انجام داد از مهدی رسول پناه و ادامه حضورش به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد و در نشست خبری پایش را فراتر گذشت و وزیر ورزش را تهدید کرد. او در نشست خبری با خطاب قرار دادن مسعود سلطانی فر وزیر ورزش گفت: «دو روز به وزیر فرصت می دهیم تا تکلیف آدم های کوچک حاضر در هیئت مدیره را مشخص کند، وگرنه تبعات اتفاقاتی که رخ خواهد داد، برعهده ایشان خواهد بود.»

کازویوشی میورا، بازیکن ۵۳

ستاره پا به سن گذاشته فوتبال ژاپن قرارداد خود را یک سال دیگر با باشگاه یوکوهاما تمدید کرد. باشگاه یوکوهاما مارینوس اعلام کرد که کازویوشی میورا، بازیکن ۵۳ ساله این تیم قرارداد خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است و حداقل تا سن ۵۴ سالگی در جی‌لیگ بازی می‌کند و رکورد پیرترین بازیکن تاریخ جی‌لیگ را افزایش خواهد داد. این بازیکن در دوره نوجوانی راهی برزیل شد و حالا ۳۶ سال است که به صورت حرفه‌ای برای تیم ملی ژاپن و همچنین باشگاه‌های زیادی بازی کرده است. “کینگ کازو” در فوریه پیش رو ۵۴ ساله می‌شود اما همچنان علاقمند به بازی در مستطیل سبز است. یوکوهاما بعد از ۱۲ سال، فصل قبل به جی‌لیگ بازگشت و میورا چهار بازی را برای این تیم انجام داد. میورا در تازه‌ترین صحبت‌ خود گفت: آرزوها و علاقه من به فوتبال بازی کردن همچنان در حال افزایش است. پیش از میورا ماساشی ناکایاما با ۴۵ سال و ۲ ماه و یک روز، پیرترین بازیکن تاریخ جی لیگ بود اما سال قبل میورا در حالی که ۵۳ سال و ۶ ماه و ۲۸ روز داشت موفق شد این رکورد را مال خود کند. با این حال میورا به دنبال این است تا رکورد دیگری را به نام خود کند. او هنوز در بازگشت به جی لیگ گل نزده و اگر این کار را بکند تبدیل به پیرترین گلزن تاریخ این لیگ هم خواهد شد. رکوردی که فعلا با ۴۱ سال و ۳ ماه و ۱۲ روز در اختیار زیکوی مشهور و برزیلی است.

استقلال ۲ – پرسپولیس ۲

مصاف استقلال و پرسپولیس در جریان بازی معوقه هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. بدون هیچ تردیدی پرسپولیس می توانست نتیجه ای با ۴ تا ۵ گل را هم در این دیدار کسب کند، اما بی دقتی عجیب هافبک ها و مهاجمین این تیم موقعیت های صدرصد گل را هدر دادند تا استقلال در روزی که در مجموع ۱۵ دقیقه بازی را در کنترل داشت هم از یک شکست سنگین رهلیی یابد و هم چند لحظه مانده به پایان بازی روی یک حادثه و تعلل دفاع قرمز پوشان گل تساوی را به آبی پوشان هدیه داد. بدون هیچ تعارفی فوتبال مالکانه و تاکتیکی پرسپولیس فوق العاده بود، آن هم در شرایطی که چند بازیکن مهم از جمله بشار رسن مغر متفکر و بازی ساز این تیم جدا شده است.

این مسابقه که قضاوتش را رضا کرمانشاهی بر عهده داشت در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا داربی ۹۴ پایتخت با نتیجه تساوی به پایان برسد. با این نتیجه، استقلال با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی ماند و پرسپولیس با ۱۲ امتیاز و سه بازی کمتر به رده هشتم جدول رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد.

گل‌ها:  ارسلان مطهری (دقیقه ۲)، مهدی قایدی (دقیقه ۳+۹۰) برای استقلال و مهدی عبدی (دقیقه ۵۱)، وحید امیری (دقیقه ۶۵) برای پرسپولیس

کارت زرد: محمود فکری (دقیقه ۲۹)، عارف غلامی (دقیقه ۵۴) برای استقلال و محمد عسکری آنالیزور پرسپولیس (دقیقه ۵۴) برای پرسپولیس

نیمه اول

بازی در ابتدا با پاس‌کاری تیم استقلال آغاز شد و آبی‌پوشان با چند پاس به نیمه زمین پرسپولیس رسیدند و در دقیقه ۲، ارسلان مطهری روی اشتباه مدافعان پرسپولیس به محوطه جریمه حریف رسید و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.در ادامه بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت گل اول سعی کردند بازی را مدیریت کنند و با نفوذ به نیمه زمین حریف، موقعیت‌هایی روی دروازه استقلال ایجاد کنند اما تلاش‌ آن‌ها راه به جایی نبرد.سرخ‌پوشان پایتخت در دقیقه ۸ با نفوذ به محوطه جریمه استقلال سعی داشتند موقعیتی برای خود ایجاد کنند اما احمد نوراللهی با برخورد به بازیکن استقلال، توپ را از دست داد. بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به خطا داشتند.در دقیقه ۱۰، تیم استقلال روی یک حمله به محوطه جریمه پرسپولیس آمد و محمد نادری سعی داشت توپ را به روی دروازه پرسپولیس ارسال کند اما توپ به وحید امیری برخورد کرد. بازیکنان استقلال در این صحنه اعتقاد به خطای هند داشتند.پرسپولیس در دقیقه ۱۹ اولین موقعیت جدی خود را به دست آورد. احمد نوراللهی با نفوذ به محوطه جریمه استقلال، مهدی عبدی را صاحب موقعیت کرد اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.پرسپولیس به حملات خود اضافه کرد و در دقیقه ۲۳ احمد نوراللهی با حضور در محوطه جریمه استقلال فرصتی خوبی برای گلزنی پیدا کرد اما ضربه شوت این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.داربی ۹۴ پایتخت بعد از حملات پرسپولیس شکل آرام‌تری به خود گرفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی سعی داشتند نیمه اول را با شکست به رختکن نروند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای خود ایجاد کردند اما فرصت‌های سرخ‌ها راه به جایی نبرد.با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی، دو تیم بیشتر در میانه میدان حضور داشتند و در ادامه استقلال تلاش کرد با مدیریت بازی، نیمه اول را با پیروزی به رختکن برود.نوراللهی در دقیقه ۴۵ و از پشت محوطه جریمه استقلال شوتی روانه دروازه حریف کرد که ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.در پایان تلاش پرسپولیس برای زدن گل تساوی نتیجه‌ای نداشت تا این بازی در پایان نیمه اول با برتری یک گله شاگردان محمود فکری به پایان برسد.

نیمه دوم

نیمه دوم داربی ۹۴ پایتخت در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند یکدیگر را محک بزنند. ۵ دقیقه بعد از شروع بازی مهدی عبدی موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند. عبدی روی پاس بازیکن پرسپولیس صاحب موقعیت شد و اشتباه مدافعان استقلال باعث شد تا عبدی با یک شوت دروازه استقلال را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.بعد از گل پرسپولیس، بازی شکل هیجانی‌تری به خود گرفت و دو تیم شور و شوق بیشتری برای حمله کردن پیدا کردند. محمد نادری در دقیقه ۵۸ شوتی روانه دروازه پرسپولیس که ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.پرسپولیس در دقیقه ۶۰ در یک موقعیت خطرناک می‌توانست به گل برسد اما فرصت سرخ‌پوشان نتوانست به گل تبدیل شود. نوراللهی در محوطه جریمه شوتی روانه دروازه استقلال کرد ولی ضربه این بازیکن را مدافعان استقلال دفع کردند.دقیقه ۶۵ پرسپولیس به گل دوم رسید. وحید امیری روی ارسال سعید آقایی در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد و با ضربه پای چپ موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند.در ادامه پرسپولیس بازهم برای زدن گل بیشتر موقعیت داشت و  احمد نوراللهی در دقیقه ۶۷ روی موقعیت تک به تک نتوانست دروازه استقلال را برای بار سوم باز کند.استقلالی‌ها بعد از دریافت گل دوم، سعی کردند گل تساوی را به ثمر برسانند اما تلاش این تیم راه به جایی نبرد و موقعیت‌های نصفه و نیمه این تیم نتوانست تغییری در روند بازی ایجاد کند.استقلال در دقایق پایانی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. مهدی قایدی با حضور در محوطه جریمه حریف شوتی روانه دروازه حریف کرد و موفق شد گل تساوی بازی را به ثمر برساند.در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل بیشتر نتیجه‌ای نداشت تا بازی در پایان با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، محمد نادری (دقیقه ۶۵- محمد دانشگر)، احمد موسوی (دقیقه ۴۵- شیخ دیاباته)، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۸۰- فرشید اسماعیلی)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۸۸- داریوش شجاعیان)، وریا غفوری، مهدی قایدی و ارسلان مطهری.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سید جلال‌حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، کمال‌ کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (دقیقه ۸۶- آرمان رمضانی).

حیف شد، خیلی خوب بودیم

یحیی گل محمدی در ابتدای کنفرانس خود به بازی زیبای تیمش اشاره کرد و با افسوس از نتیجه به دست آمده گفت: بازی جذاب و دیدنی بخصوص از سمت ما بود. خیلی زود و از روی غافلگیری با اشتباه عجیب و غریبی گل خوردیم و بعد از آن توانستیم بازی را کنترل کنیم و در زمین حریف پاس بدهیم. موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی استفاده نکردیم. در نیمه دوم خیلی خوب خودمان را به حریف دیکته کردیم و با استفاده از فضاها به گل اول و بعد از آن برتری هم رسیدیم. در ادامه می‌توانستیم گل سوم و چهارم را بزنیم اما استفاده نکردیم و در پایان هم با حرکت فردی قائدی و عدم تمرکز دفاع گل راحتی خوردیم و بازی را علی‌رغم اینکه با تعداد گل بالا ببریم نبردیم. واقعا با این بازی خوبی که بچه‌ها داشتند، حیف شد و حق آن‌ها سه امتیاز بود.

تمرکز ما را بهم ریختند-فشار بیش از اندازه ای به بازیکنان ما در لیگ قهرمانان آسیا و بخاطر مسائل مدیریتی آمده است. مسائلی که برای ما به وجود آوردند، موجب شده تا همه ما، حتی کادر فنی با تمرکز لازم کارش را انجام ندهد.

 عذرخواهی از تماشاگران پرسپولیس-هواداران ما تا لحظه آخر منتظر پیروزی بودند، اما این اتفاق نیفتاد و شخصا از این اتفاق ناراحت هستم. خیلی دوست داشتیم برنده باشیم و از تک تک تماشاگران عذرخواهی می کنم. این مساوی و نبردن را به پای من بگذارند چون بازیکنان تلاش خود را انجام داده و موقعیت هایی خلق کردند، اما در این مدت مشکلات عجیب و غریبی داشتیم که نباید برای یک تیم بزرگ شاهد باشیم.

 هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس را مقایسه کنید-شما نگاه کنید و ببینید که هیأت مدیره باشگاه استقلال چقدر این تیم را به خوبی حفظ کرد و حتی چهار، پنج بازیکن خوب و درجه یک گرفتند که کارشان را به خوبی انجام می دهند. هیأت مدیره یعنی همین؛ یعنی اینکه بتوانند بازیکنان را حفظ کنند ولی در سمت مقابل هیأت مدیره باشگاه ما را نگاه کنید که یکی یکی بازیکنان را فرستادند و رفتند. آخر سر هم می آیند و بیانیه می دهند که چرا در رختکن یک بازیکن برای تیم مشکلاتی به وجود می آورد. توجیهات عجیب و غریب می آورند. مسائل خنده داری را گفتند.

ما ۱۰ بازیکن را از دست دادیم

 ما فقط یک بازیکن از دست ندادیم و در این چند وقت حدود ۱۰ بازیکن از پرسپولیس رفتند. فکر می کنم اراده ای برای اینکه پرسپولیس قوی باشد و موفقیت هایش ادامه پیدا کند، در چند ماه گذشته دیده نشد. کسی که برای ما این همه مشکلات به وجود آورده، الان هم به عنوان رئیس هیأت مدیره کارش را انجام می دهد و به ما پوزخند و نیش خند می زند که من هنوز هم هستم، اما هیچکس نیست که راجع به این مسائل صحبت کند و یک هیأت مدیره قوی برای ما بگذارد

https://akhbar-rooz.com/?p=100563 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x