پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اولین سالگرد اعلام رسمی پاندمی کرونا؛ برزیل در اوج تلفات!

در حالی که یک سال از اعلام رسمی همه‌گیری جهانی کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی می‌گذرد، کشور برزیل به عنوان یکی از قربانیان بزرگ این ویروس، در اوج تلفات ناشی از ابتلا به کرونا قرار دارد.

به گزارش ار آی اف؛ برزیل برای اولین بار از آغاز شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که بیش از دو هزار نفر طی شبانه‌روز گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جان باخته‌اند. بر اساس آخرین آمار که روز چهارشنبه اعلام شد، در این کشور ۲۲۸۶ نفر فقط طی ۲۴ ساعت بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند.

برزیل با ۲۱۲ میلیون جمعیت، دومین کشور جهان از نظر آمار مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد. اولین کشور در رده‌بندی کشورهای قربانی کرونا، آمریکاست. آمار مبتلایان در برزیل نیز با شناسایی ۷۹ هزار و ۸۷۶ مورد جدید طی این مدت به ۱۱ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافت.

وضعیت بیمارستان‌های برزیل بسیار فاجع بار گزارش شده و وضعیت این کشور با توجه به عدم موفقیت دولت در کنترل این ویروس بسیار نگران کننده است.

همچنین در آن منطقه از جهان، وزارت بهداشت مکزیک نیز از فوت ۶۹۹ نفر دیگر طی یک روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به ۱۹۲ هزار و ۴۸۸ نفر رسیده است.

١١ مارس سال گذشته سازمان بهداشت جهانی همه‌گیری کرونا را یک «همه‌گیری جهانی» (پاندمی) اعلام کرد. تا آن زمان بر اساس آمارهای رسمی، بیش از ١۲۵ کشور جهان درگیر ویروس کرونا شده‌ بودند. همچنین تا آن زمان بیش از ۱۲۸ هزار و ۸۴۷ نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شدند و ۴۷۲۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری  ناشی از این ویروس جان خود را ازدست داده‌ بودند. 

تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری در ژنو سوئیس گفت: «سازمان بهداشت جهانی، از میزان شیوع و شدت بیماری ناشی از این ویروس عمیقاً نگران است و به این نتیجه رسیده است که بیماری کرونا می‌تواند به‌عنوان یک بیماری همه‌گیر جهانی شناخته شود. همه کشورها کماکان می‌توانند وضعیت کنونی پیرامون این بیماری همه‌گیر را تغییر دهند، به‌ شرط آنکه بیماران احتمالی را کشف، آزمایش، قرنطینه و درمان، و مردم را در واکنش به این بیماری بسیج کنند».

ویروس جدید کرونا که در ابتدا در شهر ووهان در چین مشاهده شده بود، به سرعت به نقاط دیگری از قاره آسیا گسترش پیدا کرد و در پی آن، قاره اروپا با موج نخست بیماری روبرو شد. شش ماه پس از اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع جهانی ویروس کرونا، بیش از ۲۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شدند و شمار جانباختگان حدود ۹۱۰ هزار نفر برآورد شد.

اکنون نیز نزدیک به ۱۲۰ میلیون نفر در جهان به این ویروس آلوده شده‌اند و بیش از دو میلیون و ششصد هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. درحالی که کارزارهای واکسیناسیون کرونا آغاز شده، بحث و اختلاف نظر در باره حق مالکیت معنوی بر واکسن ها ادامه دارد و سازمان بهداشت جهانی خواستار لغو امتیاز اختراعات در این زمینه است، اما با وجود موافقت صد کشور جهان، کشورهایی که در این زمینه ثبت اختراع کرده اند با این پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی مخالفند.

https://akhbar-rooz.com/?p=106764 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x