جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اول ممنوع الخروج حالا بی احترامی؛ پرسپولیس تیم سال آسیا

نازک بین: سمیرا زرگری سرمربی تیم اسکی زنان ایران از تیم ملی جدا شد. او که چندی پیش بدلیل ممنوع الخروجی نتوانست در مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا تیم ملی را همراهی کند، اکنون هم می‌گوید “توسط برخی افراد حاضر در اسکی مورد بی‌احترامی قرار گرفته” و برای سلامتی‌اش تصمیم گرفته مدتی از فضای اسکی دور شود. زرگری در گفت‌وگو با ایسنا به تصمیم خود برای جدایی موقت از تیم ملی اشاره و بیان کرد: در جریان مرحله اول لیگ اسکی آلپاین در پیست برخی افراد خیلی به من تهمت زدند و توهین کردند. به نظر می‌رسد دنبال این هستند که من را اذیت کنند و از کار بیندازند اما به کارم ادامه می‌دهم. البته از تیم ملی کنار می‌روم چون ورزشکاران را هم اذیت می‌کنند و اعصاب آنها را هم بهم ریخته‌اند. او ادعا کرد: روز مسابقه نیم ساعت در ورودی پیست راهم ندادند و معطل شدم، به همین دلیل دیرتر به مسابقه رسیدم. علاوه بر این در خط شروع نیز برخی توهین می‌کردند و در خط پایان هم فحش می‌دادند، حتی در جلسه و در حضور رئیس فدراسیون اسکی توهین کردند. در شان من نیست که کنارشان کار کنم.سرمربی تیم ملی زنان با بیان اینکه فضای اسکی خیلی بد شده و نبودن بهتر از بودن است، تاکید کرد: شاگردان نوجوان و جوان زیادی دارم که این حرف‌ها را می‌شنوند و اصلا درست نیست. ۵-۶ نفر هستند که بقیه را هم بدنام می‌کنند، در صورتی که پیشکسوتان و مربیان زیادی هر روز به من زنگ می‌زنند و حمایتم می‌کنند. البته آقای نظریان مدیر لایقی است و می‌تواند فضا را درست کند. او بدون آنکه به هویت این افراد اشاره‌ای داشته باشد،‌ گفت: نمی‌دانم هدف اصلی آنها چیست؟ اما این افراد از قدیم خیلی‌ها را اذیت کرده‌اند.

بازگشت ناموفق فدرر

بازگشت راجر فدرر به میادین تنیس پس از غیبت یک سال و نیمه به دلیل مصدومیت، با شکست او برابر نیکولوژ باسیلاشویلی به پایان رسید. او در مرحله یک چهارم نهایی اوپن قطر در سه ست متوالی به حریف یونانی‌اش باخت و از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند. فدرر ۳۹ ساله روز چهارشنبه توانسته بود دن ایوانز بریتانیایی را شکست دهد تا بازگشتش پس از ۱۴ ماه غیبت را با یک پیروزی همراه کند. قهرمان ۲۰ گرنداسلم اما نتوانست دومین پیروزی‌اش را در این مسابقات کسب کند و در دومین دور در سه ست متوالی به باسیلاشویلی باخت. او به ترتیب با نتایج ۶-۳، ۶-یک و ۷-۵ باخت. فدرر پس از این شکست در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «بازگشت به تور ATP اتفاق فوق‌العاده‌ای است. من از هر دقیقه بازی‌ام در دوحه لذت بردم. من به این نتیجه رسیده‌ام که بهترین کار بازگشت به تمرینات است و در نتیجه از شرکت در مسابقات هفته آینده در دبی انصراف داده‌ام.» باسیلاشویلی ۲۹ ساله که مرد شماره ۴۲ تنیس جهان است، پس از بازی یک ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای خود برابر فدرر گفت: «این باور نکردنی است که من مقابل فدرر بازی کردم. او یکی از بزرگترین تنیسورهای تاریخ است. بازی کردن مقابل او برای من خیلی باارزش است. من خیلی خوشحالم که او دوباره به میادین برگشته است و پیروز شدن برابر او برای من تحقق یک رؤیا بود. او همیشه الگوی من بود و مطمئنم که الگوی بسیاری از تنیسورهای دیگر و هواداران هم هست. به همین دلیل بی‌نهایت خوشحالم.»

راموس: خرید هالند راحت‌تر از امباپه است

سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید می‌گوید سناریو ایده‌آل برای تقویت خط حمله این تیم جذب همزمان آینده‌دارترین مهاجمان حال حاضر فوتبال یعنی کیلیان امباپه و ارلینگ هالند است اما می‌داند که این کار با وضعیت اقتصادی فعلی باشگاه امکان پذیر نیست و به همین دلیل باید به خرید یکی از آنها رضایت دهد. انتخاب یکی از این دو نفر شاید کار آسانی نباشد اما راموس می‌گوید اگر او رئیس باشگاه رئال مادرید بود به سراغ ستاره نروژی بوروسیا دورتموند می‌رفت. راموس در گفت‌و‌گو با ایبای یانوس مجری شبکه اینترنتی «توییچ» گفت: «من فکر می‌کنم که شاید، با توجه به وضعیت فعلی، خرید هالند آسان‌تر باشد. امباپه دارد از بازیکنانی مانند رونالدو، مسی و نیمار سبقت می‌گیرد اما از آنجایی که شرایط اقتصادی پیچیده‌تر شده، شاید به توافق رسیدن برای خرید او سخت‌تر باشد. به همین دلیل من فکر نمی‌کنم که برای رئال مادرید ایده بدی باشد که خط حمله‌اش را با جذب یک مهاجم نوک مانند هالند تقویت کند. با عطشی که هالند برای گلزنی و بردن جام دارد، او ممکن است به تیم ما قابلیت‌هایی را اضافه کند که الان ندارد و آن قامت بلند، سرعت بالا و گلزنی است. او بازیکنی است که می‌تواند ویژگی‌های فراوانی را برای تقویت ترکیب فعلی رئال مادرید بدهد. منظورم این نیست که کیلیان امباپه نمی‌تواند این قابلیت‌ها را به تیم ما بدهد چون که او هم می‌تواند اما اوضاع فعلی به گونه‌ای است که شاید جذب هالند نسبت به امباپه برای رئال مادرید آسان‌تر باشد.»

چهره‌های تأثیرگذار

راموس می‌گوید در دوران بازیگری‌اش دو مربی بیش از همه روی او تأثیر گذاشتند. یکی خواکین کاپاروس سرمربی‌اش در سویا و دیگری لوئیس آراگونس. او گفت: «مربی که در حرفه‌ام از همه بیشتر روی سرنوشت من تأثیر گذاشت خواکین کاپاروس بود. خواکین اولین نفری بود که مرا به زمین بازی فرستاد. او راهی برای قرار دادن من در کنار دنی آلوز پیدا کرد. من همیشه قدردان او خواهم بود. بعدها لوئیس آراگونس یک عصر جدید را رقم زد. بعد از آنها آنچلوتی و زیدان هم چهره‌های مهمی بودند.

پرسپولیس بهترین تیم آسیا

سایت «footyrankings» به ارائه رده‌بندی باشگاهی در آسیا پرداخت .طبق گزارش این رسانه بعد از جمع‌بندی نتایج کسب شده از سوی تیم‌ها در ۴ سال گذشته با اتمام سال ۲۰۲۰ بهترین بازیکن این سال را معرفی کرد. باشگاه پرسپولیس با کسب بیشترین امتیاز به عنوان بهترین باشگاه فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۰ در این رده‌بندی در جایگاه اول ایستاد. این سایت درباره دلیل انتخاب شدن پرسپولیس به عنوان بهترین باشگاه سال آسیا نوشت: پرسپولیس در ۴ سال گذشته عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته است. آنها در سال ۲۰۱۷ بعد از باخت مقابل الهلال سفر خود را در نیمه نهایی به پایان بردند. در سال ۲۰۱۸ باشگاه تهرانی یک قدم جلوتر رفت و به فینال رسید. با این وجود در مجموع بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کاشیما آنتلرز شدند. یک سال بعد آنها در مرحله گروهی حذف شدند. در سال ۲۰۲۰ پرسپولیس دوباره به فینال رسید. با بدشانسی این تیم برای بار دوم در سال گذشته شکست خوردند. در این رده‌بندی باشگاه‌های الهلال عربستان، اولسان هیوندای کره جنوبی، اوراواردز کره جنوبی و کاشیما آنتلرز ژاپن به ترتیب در رده دوم تا پنجم قرار دارند. همچنین باشگاه استقلال در این رده‌بندی در رده ۱۳ آسیا قرار گرفت.

ستاره‌هایی که بازیگر سینما شدند

در این فیلم مستند، توتی در حالی که آماده آخرین بازی دوران ورزشی‌اش می‌شود، به آینه نگاه می‌کند و نقاط اوج و فرود دوران ورزشی‌اش را به یاد می‌آورد فرانچسکو توتی به عنوان اسطوره فوتبال رم و ایتالیا ستایش بسیاری را به خود دیده است. او حالا می‌تواند در رزومه خود، عنوان «بازیگر برنده جایزه» را هم قرار دهد.توتی تمامی ۲۵ سال دوران بازی خود را در رم گذراند و ۷۸۶ بازی برای این تیم انجام داد. او در سال ۲۰۱۷ در ۴۰سالگی بازنشسته شد. توتی در سال ۲۰۰۱ فاتح سری آ شد و دو بار هم جام حذفی ایتالیا را فتح کرد. او ۵۸ بازی ملی برای ایتالیا انجام داد که آخرین آن فینال جام جهانی ۲۰۰۶ بود که ایتالیا توانست فرانسه را در ضربات پنالتی شکست دهد.

فیلم «نام من فرانچسکو توتی است» در پاییز منتشر شد و حالا جایزه روبان نقره‌ای ۲۰۲۱ ایتالیا را به عنوان بهترین مستند گرفته است.

این فیلم را الکس اینفاسکلی ساخته و در آن توتی، در حالی که آماده آخرین بازی دوران ورزشی‌اش می‌شود، به آینه نگاه می‌کند و نقاط اوج و فرود دوران ورزشی‌اش را به یاد می‌آورد. در این فیلم از فوتبال دوران کودکی او تا خداحافظی اشکبارش در ورزشگاه المپیک در سال ۲۰۱۷ به تصویر کشیده شده است.این فیلم در مراسم چهارشنبه نه‌تنها جایزه بهترین مستند را از آن خود کرد، که توتی هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به دست آورد. طبق اعلام هیأت ژوری روبان نقره‌ای، این ستاره رم «جنبه انسانی خود و صمیمانه‌ترین احساسات خود در طول دوران ورزشی‌اش را نشان داده است».توتی بی‌تردید اولین بازیکنی نیست که به عرصه سینما پای می‌گذارد، هرچند که کمتر کسی به اندازه او با ستایش منتقدان مواجه شده است اما بازیکنان دیگری که به سینما رفتند کدام‌ها بوده‌اند؟

فیلم «نام من فرانچسکو توتی است» در پاییز منتشر شد و حالا جایزه روبان نقره‌ای ۲۰۲۱ ایتالیا را به عنوان بهترین مستند گرفته است.

این فیلم را الکس اینفاسکلی ساخته و در آن توتی، در حالی که آماده آخرین بازی دوران ورزشی‌اش می‌شود، به آینه نگاه می‌کند و نقاط اوج و فرود دوران ورزشی‌اش را به یاد می‌آورد. در این فیلم از فوتبال دوران کودکی او تا خداحافظی اشکبارش در ورزشگاه المپیک در سال ۲۰۱۷ به تصویر کشیده شده است.این فیلم در مراسم چهارشنبه نه‌تنها جایزه بهترین مستند را از آن خود کرد، که توتی هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول را به دست آورد. طبق اعلام هیأت ژوری روبان نقره‌ای، این ستاره رم «جنبه انسانی خود و صمیمانه‌ترین احساسات خود در طول دوران ورزشی‌اش را نشان داده است».توتی بی‌تردید اولین بازیکنی نیست که به عرصه سینما پای می‌گذارد، هرچند که کمتر کسی به اندازه او با ستایش منتقدان مواجه شده است اما بازیکنان دیگری که به سینما رفتند کدام‌ها بوده‌اند؟

اریک کانتونا

کانتونا در سینما رزومه‌ای قوی به جای گذاشته و حتی نقش خود را در فیلم انگلیسی «در جست‌وجوی اریک» بازی کرده است. این ستاره سابق لیدز یونایتد، منچستر یونایتد و تیم ملی فرانسه در چندین فیلم هنری فرانسوی و اروپایی بازی و کارگردانی کرده است و در فیلم الیزابت همبازی بزرگانی مانند کیت بلانشت و سر ریچارد آتنبورو بوده است.

نیمار

مجموعه‌ فیلم‌های تریپل‌اکس در سال ۲۰۱۶ با فیلم «تریپل‌اکس: بازگشت زاندر کیج» به سینماها بازگشت. وین دیزل در نقش اصلی حضور یافت اما نیمار، ستاره پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل هم در این فیلم بازی کرد. او نقشی کوتاه اما مهم در فیلم دارد.

دیوید بکام

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» نقشی کوتاه ایفا کرد و چند دیالوگ هم گفت. او در بخشی از فیلم حضور داشت که در آن، شاه آرتور شمشیر را از زیر سنگ بیرون می‌آورد.

بینی بکام در گریم بزرگ شد و روی صورت او هم زخم نقش بست اما با این حال چهره او کاملاً آشنا بود. و چه کسی می‌تواند نقش کوتاه این ستاره سابق منچستر یونایتد، رئال مادرید و لس‌آنجلس گلکسی را در فیلم «گل» فراموش کند؟

رونالدینیو

یکی دو سال پیش بود که رونالدینیو، ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی برزیل نقشی به نام «رونالدو» را در یک فیلم ایفا کرد. او نقش یک متخصص هنرهای رزمی برزیلی را در فیلم «کیک‌بوکسور» ژان کلود وان‌دام داشت. مایک تایسون هم در این فیلم بازی کرد.

اولیویه ژیرو و پرسنل کیمپمبه

ژیرو و کیمپمبه کمی بعد از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ با فرانسه، فرصت آن را یافتند که در نسخه‌ انیمیشن مرد عنکبوتی حضور یابند.

در دوبله فرانسوی انیمیشن «مرد عنکبوتی: نسل جدید»، صدای ملایم ژیرو روی کاراکتر گابلین سبز قرار گرفت و کیمپمبه در نقش عقرب حضور یافت.

پله

شاید محبوب‌ترین ترکیب سینما و فوتبال را بتوان متعلق به بهترین بازیکن تاریخ دانست.

پله، اسطوره برزیل، در کنار دیگر بازیکنان حرفه‌ای فوتبال، مانند بابی مور و اوسوالدو آردیلس، در کنار مایکل کین و سیلوستر استالونه در فیلم «فرار به سوی پیروزی» حضور یافتند. این فیلم در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و در آن، تیمی از اسیران جنگی تلاش می‌کنند که از دست ژنرال‌های نازی فرار کنند.

آندرس اینیستا

اسطوره بارسلونا و اسپانیا نقش اصلی را در نسخه اسپانیایی انیمیشن «دزدان دریایی» ایفا کرد. نسخه اصلی این انیمیشن متعلق به استودیو آردمن است (که سریال والاس و گرومیت را ساخته است) و در آن اسطوره بارسلونا به جای کاراکتر دزد دریایی زال حرف می‌زند که می‌خواهد جایزه «دزد دریایی سال» را از آن خود کند.

آنتوان گریزمان

این گریزمان بود که راه را برای ژیرو و کیمپمبه باز کرد. این بازیکن فرانسه و بارسلونا نقش سوپرمن را در دوبله فرانسوی «لگو بتمن» ایفا کرد. گوینده اصلی این نقش چنینگ تاتوم بود.

زین‌الدین زیدان

او مربی بسیار موفق رئال مادرید است و دوران بازی درخشانی هم در بوردو، یوونتوس و رئال داشته است اما در بازیگری هم تلاش خود را کرده است.

سخت بتوان گفت زیدان در فیلم «آستریکس در بازی‌های المپیک» که در سال ۲۰۰۸ ساخته شد تا چه حد خوب بازی کرده، چون دیدن گریم او با موهای بلند به اندازه کافی مبهوت‌کننده است.

در این فیلم فرانسوی که در آن هنگام دومین فیلم پرهزینه غیرانگلیسی‌زبان تاریخ شد، میشاییل شوماخر، تونی پارکر و آملی مورسمو هم بازی کردند.

لوکاس پودولسکی

فیلمی که او در آن بازی کرد خیلی معروف نیست اما این بازیکن سابق بایرن مونیخ، کلن، آرسنال و اینتر در فیلم آلمانی Macho Man نقشی کوتاه داشت. این فیلم در شهر کلن، زادگاه او ساخته شد. او درباره نقشش گفت: «صحنه‌ای که در آن بازی می‌کنم در ورزشگاه کلن است و به نظرم واقعاً بامزه است. کاملاً برازنده من است. خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم.»

وینی جونز

او احتمالاً فوتبالیستی است که در سینما موفق‌ترین بوده است. او نقش‌های منفی را در فیلم‌های پرفروشی مانند «قفل، انبار و دو بشکه باروت»، «سرقت در ۶۰ ثانیه»، «قاپ‌زنی»، «اره‌ماهی»، «مین ماشین»، «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» و فیلم‌های بسیار دیگری بازی کرده است.جونز در فوتبال هم بازیکنی خشن بود. او برای ویمبلدون، لیدز، شفیلد یونایتد، چلسی و تیم ملی ولز به میدان رفت.

کارلو آنچلوتی

آنچلوتی در سال ۲۰۱۶ در فیلم «فراتر از پیشتازان فضا» نقشی کوتاه ایفا کرد. این مربی اورتون گفت که این نقش از طریق یک دوست به او پیشنهاد شده است. این دوست او همسر زویی سالدانا است که در فیلم‌های «پیشتازان فضا» نقش اوهورا را بازی می‌کند.

فرانک لبوف

بزرگ‌ترین فیلمی که این مدافع سابق چلسی بازی کرده، «نظریه همه‌چیز» است که زندگینامه استیون هاوکینگ است. این فیلم در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و لبوف در آن نقش «دکتر سوییسی» را داشت. او که قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ است، در چندین فیلم دیگر هم بازی کرده، که البته به اندازه آن فیلم مشهور نیستند.

منبع: ESPN

کومان مثل کرویف؛ تکرار ۳ کامبک تاریخی؟

رونالد کومان به خوبی می داند که طعم جبران امتیازات از دست رفته در لالیگا و کسب عنوان قهرمانی چگونه است.با حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان حالا تیم تحت هدایت رونالد کومان تنها شانس قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری را دارد. بارسا به فینال کوپا دل ری رسیده و باید یک ماه دیگر برار بیلبائو قرار بگیرد و در لالیگا نیز به فاصله ۱۲ بازی تا پایان، ۶ امتیاز کمتر از اتلتیکوی صدرنشین دارد.چنین شرایطی برای رونالد کومان بیگانه نیست. او زمانی که بازیکن بارسا بود، بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ سه بار متوالی در شرایطی یکسان توانست عنوان قهرمانی را تجربه کند. 

سال ۱۹۹۲به هر پیروزی در آن دوران دو امتیازتعلق می گرفت و بارسا تا پایان هفته ۳۳ چهار امتیاز با رئال صدرنشین اختلاف داشت. بارسا هر ۵ بازی پایانی را برد و جالب اینکه سه برد پایانی پس از فتح لیگ قهرمانان ۱۹۹۲ با گلزنی رونالد کومان همراه بود. بارسا روحیه ای مضاعف داشت و چشم انتظار امتیاز از دست دادن رئال مادرید نشسته بود.رئال هفته ۳۴ به اویدو باخت و سپس برابر اوساسونا متوقف شد. شکست هفته پایانی در زمین تنه ریف و برتری بارسا بر بیلبائو در نهایت منجر به قهرمانی آبی اناری ها با ۵۵ امتیاز شد.

سال ۱۹۹۳بارسا یکی از بهترین های تاریخش را داشت ولی خطر به پایان رساندن فصلی بدون جام را حس می کرد. در هفته ۳۵ بارسا در زمین سلتا بازنده شد و رئال با تساوی برابر اوساسونا به صدر جدول رفت. در دو هفته بعدی رئال و بارسا بازی های خود را پیروز شدند ولی در هفته پایانی رئال بازهم به تنه ریف باخت و بارسا با برتری بر سویا عنوان قهرمانی را کسب کرد.

سال ۱۹۹۴پس از شکست ۶-۳ بارسا در زمین ساراگوسا که با تحقیر رونالد کومان و تعویض او در دقیقه ۵۳ همراه بود، بسیاری شانس بارسا برای قهرمانی را اندک می دانستند. دپورتیوو لاکورنیا تیمی بسیار مطمئن نشان می داد و با ۶ امتیاز اختلاف در صدر قرار داشت. یوهان کرویف مربی وقت بارسا در نشست خبری پس از بازی با ساراگوسا گفت که قهرمانی غیرممکن نیست.او با تغییر سیستم بارسا، ورق را برگرداند و آبی اناری ها توانستتند با برتری ۳-۰ بر دپورتیوو، ترس را به جام این تیم بیندازند. دپور در ادامه امتیازات عجیبی را از دست داد و در هفته پایانی نیز با توقف برابر والنسیا و پنالتی دقیقه پایانی جوکیچ که از دست رفت، جام را به بارسلونا هدیه داد.

حادثه دلخراش برای تیم فوتبال شهرداری نوشهر

به گزارش رسانه های ایران،بازیکنان تیم فوتبال شهرداری نوشهر در بازگشت از تهران بسوی  نوشهر در حرکت بودند که با حادثه دلخراش اتوبوس حامل آنها تعدادی مجروح و یک نفر نیز کشته شد.. اتوبوسی که حامل اعضای تیم فوتبال شهرداری نوشهر بود، در پیج سرهنگ جاده چالوس، دچار سانحه می شود و سقوط می کند. در این حادثه بهمن به اتوبوس حامل تیم فوتبال شهرداری نوشهر برخورد می کند و آن را از ارتفاع حاشیه جاده به پایین پرت می کند و سبب واژگونی اتوبوس می شود. بنابر گزارش افراد حاضر در صحنه، پس از واژگونی اتوبوس، دو نفر از اعضای تیم فوتبال نوشهر زیر آن می‌مانند و اگرچه تلاش های نیروهای امداد برای نجات یکی از آنها ثمر می دهد ولی علی ناصریان که یکی از بازیکنان جوان تیم فوتبال شهرداری نوشهر بود، در این حادثه جان خود را از دست می دهد. ۱۹ عضو تیم نیز در این حادثه دچار جراحت شد‌ه‌اند، که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی در محل، ۵ نفر از مصدومین به بیمارستان منتقل و مابقی به بیمارستان کرج جهت ادامه روند درمان انتقال داده شدند. 

بنزما ناجی رئال

رئال مادرید در ادامه رقابت های هفته بیست و هفتم درحالی که در ورزشگاه «آلفردو دی استفانو» با یک گل از تیم سخت کوش الچه، عقب بود با گل های «کریم بنزما» باخت برابر این تیم را با پیروزی عوض کرد.«زین الدین زیدان» با تصور این‌که الچه، تیمی که در رده هفدهم لالیگا قرار دارد نمی تواند برای آنان دردسر ایجاد کند از ترکیب همیشگی اش در این دیدار استفاده نکرد.او در این دیدار «رودریگو»، «تونی کروس» و «لوکا مودریچ» را  به روی نیمکت نشاند اما از «سرخیو راموس» درحالی استفاده کرد که این بازیکن به دلیل مصدومیت مدت ها از میادین دور بود.برای تیم الچه «دنی کالو» دردقیقه ۶۱  گلزنی کرد اما با گل هایی که «کریم بنزما» دردقایق  ۷۳ و ۱+۹۰  برای رئال به ثمر رساند میهمان بازی برده را به حریف نامدار خود واگذار و از کسب پیروزی در این دیدار بازماند.رئال با کسب حداکثر امتیاز این دیدار  ۵۷ امتیازی شد  و به رده دوم جدول رده بندی این رقابت ها درحالی صعود کرد که تیم اتلتیکومادرید با ۶۲ و  بارسلونا با ۵۶ امتیاز و یک بازی کمتر در جایگاه های اول و سوم قرار دارند.

تاخت و تاز بایر مونیخ

تیم فوتبال بایرن مونیخ شنبه شب درچارچوب رقابت های هفته بیست و پنجم بوندسلیگا وردربرمن را شکست داد و سه امتیاز دیگر به اندوخته های خود اضافه کرد. شاگردان «هانس دیتر فلیک» که برای برگزاری این دیدار راهی شهر برمن و ورزشگاه «وزراشتادیون» شده بودند وردربرمن را درحالی با نتیجه ۳ بریک شکست دادند که ۳ بار نیز توپآنان به  دیرک دروازه اصابت کرد وگل نشد.لئون گورتزگا» در دقیقه ۲۳، «سرژ گنابری» دردقیقه ۳۵ و «رابرت لواندوفسکی» دردقیقه ۶۷ گل های باوارایی ها را درون دروازه برمن جای داده و سه امتیاز این دیدار را برای تیم خود به ارمغان آوردند.«نیکولاس فولکروگ» بازیکن جانشین وردربرمن دردقیقه ۸۶  و دریک ضد حمله سریع پس از تک به تک شدن با «مانوئل نویر» دروازه سنگربان ملی پوش بایرن را گشود.بایرن با کسب سه امتیاز این دیدار ۵۸ امتیازی شد و بدون هیچ مزاحمتی صدر جدول را نزد خود حفظ خواهد کرد.وردربرمن نیز با قبول نهمین شکست فصل جاری ۳۰ امتیازی ماند و جایگاه چهاردهم این تیم درجدول بدون تغییر باقی ماند.

در دیگر دیدار مهم بوندسلیگا، تیم شالکه با نتیجه قابل توجه  پنج بر صفر مغلوب وولفسبورگ شده و یک قدم دیگر به سقوط به بوندسلیگای ۲ نزدیک تر شد.شالکه درحالی درسراشیبی سقوط قرارگرفته است که تغییرات مکرر در کادر فنی این تیم تاکنون کمکی به بقای آنان نکرده است.  

در سایر دیدارهای همزمان نیز این نتایج به دست آمد:

یونیون برلین ۲ – کلن یک

ماینتس یک – فرایبورگ صفر

وولفسبورگ ۵  – شالکه صفر

جمعه نیز در آغاز رقابت های هفته بیست و پنجم تیم آگزبورگ با نتیجه ۳ بریک مونشن گلادباخ را شکست داد.

ادعای روزنامه المیدان: پاسخ AFC به تهدیدهای باشگاه‌های ایرانی

به نقل از اسپورت ۲۴، یک منبع در کنفدراسیون فوتبال آسیا از موضع گیری AFC  در قبال تهدیدهای باشگاه‌های ایرانی قبل از آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ خبر داد.این منبع در گفت‌وگویی که با روزنامه المیدان الریاضی داشت، گفت: حضور پیدا نکردن باشگاه‌های ایرانی در عربستان به مثابه انصراف آن‌ها خواهد بود. این تهدیدها تاثیری در میزبانی عربستان نخواهد داشت چرا که AFC قبل از انتخاب میزبان ها آمادگی هم کشورها را بررسی کرد و ضمانت های لازم را از آنها گرفته است.قرار است که مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ۱۴ آوریل آغاز شود. عربستان به عنوان میزبان بازی های گروه های اول و سوم و چهارم انتخاب شده است این درحالی است که امارات میزبان گروه دوم و هند هم میزبان گروه پنجم است.استقلال باید در گروه سوم برای رویارویی با الاهلی، الدحیل و الشرطه راهی عربستان شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=106947 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x