پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اپوزیسیون خواب است؟ – اعتراض ها به بازداشت خانگی آقایان موسوی و کروبی کافی نیست

 
اخبار روز: حکومت کودتا بازداشت خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را کامل کرده است. چنین اتفاقی غیرقابل پیش بینی نبود. دولت کودتا عزم کرده بود به شکلی مانع فعالیت آن ها و ارتباطاشان با رسانه ها و هواداران خود شود. آن چه تاکنون غیرقابل پیش بینی بوده است، واکنش بسیار ضعیف اپوزیسیون – حتی نزدیکان آقایان کروبی و موسوی – نسبت به حبس خانگی سران جنبش سبز بوده است. اغراق نیست اگر گفته شود تا به حال که بیش از یک هفته از شروع بازداشت های خانگی می گذرد، واکنش قابل ملاحظه و در خوری صورت نگرفته است. هم «اپوزسیون سنتی» یعنی احزاب و گروه های سیاسی مخالف حکومت و هم «اپوزییسیون جدید» یعنی شبکه های اجتماعی مجازی و غیرمجازی، و هم خود اصلاح طلبان در این مورد منفعل مانده اند.

حق انتقاد به آقایان کروبی و موسوی و حتی رقابت با آن ها در جنبش سبز و دموکراتیک ایران باید به رسمیت شناخته شود، اما سکوت در برابر اقدامات سرکوبگرانه حکومت که گام اول را در جهت حذف سران جنبش سبز برداشته است، مطلقا با چنین حقی قابل توجیه نیست. بازداشت خانگی و سپس اقدامات دیگری که در صورت عدم اعتراض قاطع نیروهای اپوزیسیون احتمالا در دستور کار حکومت قرار خواهد گرفت، اقداماتی است که به منظور مهار و سرکوب جنبش سبز و دموکراتیک در ایران صورت می گیرد و از همین رو باید با آن ها به طور پیگیرانه ای مقابله شود.

سکوت و بی تفاوتی نسبت به بازداشت های خانگی را هم در داخل ایران و هم در عرصه ی بین المللی باید شکست. از نظر ما اکنون زمان آن است که یک بار دیگر امواج اعتراضی در اشکال مختلف آن از صدور اعلامیه تا حرکت های اعتراضی کوجگ و بزرگ در داخل و خارج از کشور و مراجعه به نهادهای بین المللی و دولت های خارجی برای تحت فشار دادن حکومت کودتا و پایان دادن به بازداشت خانگی آقایان موسوی و کروبی ایجاد شود و هزینه ی حذف تدریجی سران جنبش سبز را به طور بی وقفه برای دولت کودتا افزایش دهد.

https://akhbar-rooz.com/?p=32612 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x